دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

لوازم آرایشیمد و زیبایی

رنگ کردن مو به روش طبیعی و خانگی بدون استفاده از مواد شیمیایی

رنگ کردن مو به روش استفاده از رنگ‌های شیمیایی بسیار متداول است ولی رنگ کردن مو با استفاده از مواد طبیعی کمتر در بین بانوان جا افتاده است. شما دوست دارید موهایی زیبا به رنگ قهوه‌ای داشته باشید؟ با استفاده از چند روش ساده می‌توانید بدون استفاده از رنگ‌های شیمیایی به رنگ دلخواه خود دست پیدا کنید. حتماً از اثرات مخرب رنگ‌های شیمیایی موجود در بازار نگران هستید! شاید هم فکر می‌کنید که رنگ‌های شیمیایی، موهایتان را خشک و بدحالت خواهند کرد! پس دست به کار شوید و رنگ موی مناسب خود را در خانه و با استفاده از مواد طبیعی بسازید.

در این مقاله از مجله پروماگ قصد داریم به شما بیاموزیم تا چطور رنگ موی طبیعی قهوه‌ای بسازید. رنگ کردن مو به روش طبیعی و خانگی بدون استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ موی قهوه ای امکان پذیر است. رنگ کردن مو با روش طبیعی را بیاموزید. 

رنگ کردن مو به شیوه طبیعی

رنگ موی طبیعی قهوه‌ای بسازید

شما در منزل و با لوازم و مواد در دسترس، به‌راحتی می‌توانید رنگ موی طبیعی قهوه‌ای بسازید. رنگ موهایی که در خانه و با مواد طبیعی بسازید هیچ آسیبی به موهای شما نخواهند رساند. درحالی‌که رنگ‌های شیمیایی موجود در بازار، اثرات مخربی بر روی مو خواهند داشت.

نوشته های مشابه

با رنگ‌های طبیعی نه‌تنها جلوه زیبایی به موهای خود می‌بخشید، بلکه سلامت و طراوت آن‌ها را نیز تأمین خواهید کرد. در ادامه چند روش ساده و مناسب برای ساخت رنگ موی طبیعی قهوه‌ای بیان خواهیم کرد. رنگ کردن مو با مواد اولیه در دسترس به سادگی امکان دارد. 

ساخت رنگ موی طبیعی قهوه‌ای با استفاده از قهوه

با استفاده از قهوه می‌توان به چند طریق رنگ موی طبیعی قهوه‌ای ساخت. تمام روش‌ها بسیار ساده هستند و مواد مورد استفاده در آن‌ها به‌راحتی در دسترس قرار دارند. در اینجا روش رنگ کردن مو به رنگ قهوه‌ای را آموزش می‌دهیم. 

رنگ کردن مو به روش اول

برای ساخت رنگ موی قهوه‌ای طبیعی، مواد اولیه مورد نیاز که در زیر آمده را تهیه کنید و مراحل را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول: تهیه مواد لازم

  • پودر قهوه ارگانیک و طبیعی (مقدار پودر قهوه به میزان مورد استفاده و اندازه موهایتان بستگی دارد.)
  • روغن کرچک (سه قاشق چای‌خوری)
  • روغن نارگیل (سه قاشق چای‌خوری)
  • آب 

مرحله دوم رنگ کردن مو : تهیه رنگ موی طبیعی قهوه‌ای با قهوه

پودر قهوه را داخل یک کاسه بریزید و روغن کرچک را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. هنگامی‌که پودر قهوه و روغن کرچک، خوب با یکدیگر مخلوط شدند، روغن نارگیل را به آن‌ها اضافه کنید. حال مجدداً این مواد را با هم مخلوط‌کنید.

در این مرحله باید به‌آرامی آب را به مخلوط افزوده و هم بزنید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که مخلوط مواد، قوام و استحکام موردنظرتان را پیدا کند.

هنگامی‌که ترکیب کردن مواد تمام شد، آن را به مدت 10 ثانیه در ماکروویو قرار دهید.

مرحله سوم: رنگ کردن مو

  • پیش از شروع رنگ کردن، موهایتان را کاملاً شانه کنید. از یک بُرس یا شانه مناسب استفاده کنید تا موهایتان کاملاً شانه شده و هیچ رشته پیچیده و تابیده‌ای باقی نماند.
  • موهایتان را به چند بخش تقسیم کنید. تا بتوانید هر بخش را جداگانه و با دقت رنگ کنید.
  • برس رنگ مو را به مخلوطی که از پیش آماده کردید آغشته کنید و بر روی موهای خود بمالید. خیلی با دقت و با حوصله این کار را انجام دهید.
  • نکته جالب‌توجه در این مرحله این است که می‌توانید ریشه موهای خود را نیز به این رنگ موی قهوه‌ای طبیعی آغشته کنید! اگر موهایی بلند و مستحکم می‌خواهید، بیشتر سعی کنید مخلوط رنگ را بر روی ریشه مو بمالید! درحالی‌که رنگ موهای شیمیایی اگر به ریشه مو برخورد کنند، به‌مرورزمان باعث آسیب‌های جدی خواهند شد!
  • هر قسمتی از موهایتان را که می‌خواهید به رنگ بلوطی یا خرمایی درآید، حجم بیشتری از رنگ مو را بر روی آن قرار دهید.
  • 20 دقیقه صبر کنید تا رنگ، به خورد موها برود. پس‌ازآن می‌توانید حمام کنید و موهایتان را بشویید.

از رنگ موی زیبایتان لذت ببرید. به همین سادگی شما یک رنگ موی طبیعی قهوه‌ای را در منزل ساختید.

رنگ کردن مو به روش دوم

این روش ساخت رنگ قهوه‌ای طبیعی با روش قبلی کمی متفاوت است. مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا موهایی سالم و زیبا به رنگ قهوه‌ای داشته باشید.

مرحله اول: تهیه مواد لازم

  • پودر قهوه (سه قاشق غذاخوری)
  • پودر حنا (یک قاشق غذاخوری)
  • پودر ریوند چینی (سه قاشق غذاخوری)
  • آب (یک لیوان)

در این روش بسته به نوع و جنس رنگی که نیاز دارید می‌توانید به‌دلخواه از قهوه یا پودر کاکائو استفاده کنید.

مرحله دوم: نحوه تهیه رنگ موی طبیعی قهوه‌ای

ابتدا باید پودر قهوه و پودر ریوند را با هم مخلوط‌کنید. سپس یک لیوان آب جوش به آن بیفزایید و به مدت یک ساعت بگذارید تا دم بکشد.

حال پودر حنا را به آن اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید. مجدداً مخلوط را در همین حال رها کنید و پس از تقریباً یک یا دو ساعت رنگ موی طبیعی قهوه‌ای آماده خواهد بود.

مرحله سوم: رنگ کردن مو

اکنون زمان آن است که موهایتان را با این محلول طبیعی، رنگ کنید.

  • ابتدا از تمیزی موهایتان اطمینان حاصل کنید.
  • موهایتان مرتب و آرام شانه بزنید. تمام پیچ‌وتاب‌ها را با شانه باز کنید.
  • مخلوط آماده‌شده را بر روی تمام قسمت‌های موهایتان ماساژ دهید.
  • پس‌ازاینکه کاملاً تمام قسمت‌های موهایتان به رنگ مو آغشته شد، تقریباً یک ساعت صبر کنید تا رنگ مو، کار خود را انجام بدهد.
  • بعد از یک ساعت، با آب ولرم موهایتان را خوب بشویید.

موهایتان را به‌آرامی با حوله نرم خشک‌کنید و از زیبایی موهای قهوه‌ای‌تان لذت ببرید. این مخلوط‌های طبیعی، علاوه بر زیبایی بر سلامت موهایتان نیز خواهند افزود.

رنگ کردن مو به روش طبیعی

رنگ موی طبیعی قهوه‌ای یکی از رنگ‌های پرطرفدار و محبوب در بین خانم‌ها است. اما برای دست یافتن به رنگ موی مورد علاقه نیاز نیست که همیشه از رنگ‌های شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید. همان‌طور که در این مقاله مشاهده کردید، می‌توانید با ساده‌ترین مواد موجود در منزل نیز رنگ موی طبیعی قهوه‌ای بسازید. رنگ موهای طبیعی، عواقب و مضرات رنگ‌های شیمیایی را ندارند و زیبایی طبیعی منحصربه‌فردی نیز به موها خواهند بخشید. 

 


از اینکه تا پایان این مطلب همراه مجله پروماگ بودید از شما متشکریم


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا