دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پورشهحمل و نقلخودرو

پورشه کاین 2019 – معرفی و بررسی شاسی بلند لوکس و محبوب پورشه

پورشه کاین 2019 یک لوکس محبوب دیگر از پورشه

پورشه با مدل کاین، تعریف تازه ای از خودروهای شاسی بلند ارائه نمود و اینک پورشه کاین 2019 این خودرو محبوب، پا جای پای پیشینیان خود خواهد گذاشت.
علیرغم عدم تغییر فاصله محور چرخ های پورشه کاین 2019، این مدل از نسل پیشین طویلتر ، عریضتر و کوتاه تر است. این تغییرات در طراحی خارجی خودرو دگرگونی هایی بوجود آورده ولی پورشه کاین 2019 هنوز از تاثیرگذاری نسل دوم این خودرو که هشت سال پیش تولید شد برخوردار نیست.  البته باید به خاطر آورد که نسخه اولیه این خودرو به خاطر طراحی غیر معمولش با نظرات مختلفی روبرو شده بود.

پورشه کاین 2019

موتور 3 لیتری توربوشارژ V6

حداکثر سرعت

245 کیلومتر برساعت

شتاب 0 تا 100 کیلومتر برساعت

قدرت

250 کیلووات / 340 اسب بخار

ارتفاع

1696 میلیمتر

عرض

1983 میلیمتر

طول

4918 میلیمتر

فاصله چرخ ها

2895 میلیمتر

پورشه کاین 2019 مدل S

موتور 2.9 لیتری تویین توربو V6

حداکثر سرعت

265 کیلومتر برساعت

شتاب 0 تا 100 کیلومتر برساعت

5.2 ثانیه

قدرت

324 کیلووات / 440 اسب بخار

ارتفاع

1696 میلیمتر

عرض

1983 میلیمتر

طول

4918 میلیمتر

فاصله چرخ ها

2895 میلیمتر

قسمت جلوی خودرو، جلو پنجره و چراغ های کاین 2019 از طراحی جدیدی برخوردار است.  نمای جانبی  کاین 2019، تغییرات چندانی نسبت به نسل قبل نداشته ولی تغییری جزئی در چراغ ها اعمال شده است.

اگر نگاهی به قسمت پشتی خودرو بیاندازید، با المان  جدید مدل های پورشه مواجه خواهید شد که نوار افقی متصل کننده چراغ های عقب است.  این المان،  نمایی  جذاب برای این  قسمت به ارمغان آورده است

به لطف استفاده از شاسی کاملا آلومینیومی ، خودرو سبک تر شده است. پورشه کاین 2019 در مدل های پایه با موتور کاملا جدید 3 لیتری V6 عرضه می شود.

ولی در کنار این ، مدل 2019 مجهز به توربوشارژری است که قدرت موتور را تا 335 اسب بخار و گشتاور را تا 332 پوند بر فوت افزایش می دهد. همانند مدل های قبلی در کاین جدید از سیستم انتقال قدرت اتوماتیک 8 سرعته استفاده شده ولی این بار پورشه بجای گیربکس قدیمی از گیربکس ZF بهره برده است. مدل جدید، مثل اولین پورشه معرفی شده در سال 2002، مجهز به  سیستم چهارچرخ متحرک است.

پورشه فضای داخلی خودرو را بهبود داده تا از طراحی روزآمدی بهره ببرد.  در مدل جدید علاوه بر اینکه مبنای طراحی مدل های قبلی حفظ شده است، شاهد تغییراتی نیز هستیم.

در کاین 2019 از یک صفحه نمایش 12.3 اینچی استفاده شده است و در کنسول میانی دیگر از دکمه های فراوان مدل های گذشته خبری نیست و بجای آن دکمه ها، از فرمان های لمسی استفاده می شود. اخیرا در پانامرا جدید نیز شاهد استفاده از این ادوات بوده ایم.

هنگام استفاده از سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید ، متوجه سهولت استفاده و سرعت بالای واکنش آن به دستورات خواهید شد.

با نگاهی به داخل خودرو متوجه می شوید که دنده کاین کمی بزرگ به نظر می رسد. ولی فرمان خودرو به خوبی در دست راننده قرار می گیرد.

یکی از نقاط قوت کاین صندلی های راحت آن هستند و حالت قرارگیری مناسب صندلی نیز براحتی مشخص می شود.

پورشه محفظه بار این خودرو را به 770 لیتر افزایش داده است که در هنگام تا کردن صندلی های ردیف سوم به 1710 لیتر ارتقا می یابد. بطور کلی کیفیت متریال های مورد استفاده و کیفیت تولید کاین همتراز با مدل پیشین است.

علیرغم ارتفاع خودرو ، کاین از فرمانپذیری خوبی برخوردار است. در همه جاده ها و شرایط آب و هوایی، کابین خودرو ساکت و آرام است و خودرو به نرمی کار می کند. اما از سوی دیگر صدای موتور V6  چندان جذاب نیست. حتی با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت و انجام تنظیمات اتوماتیکی مربوطه نیز صدای موتور به اندازه کافی هیجان انگیز نمی شود.

 عملکرد سیستم  انتقال قدرت خودرو در شرایط معمولی تحسین بر انگیز است ولی  این سیستم در هنگام افزایش سرعت و یا در حالت استارت استاپ در ترافیک واکنش های نامناسبی از خود نشان می دهد.

همانند برخی دیگر از محصولات فولکس واگن ، آئودی و پورشه ، بعد از فشردن پدال گاز با تاخیر مواجه خواهید شد و این موضوع می تواند در طول زمان آزاردهنده باشد.

علیرغم کاهش وزن، موتور قدرتمندتر و سیستم انتقال قدرت جدید ، پورشه کاین 2019 از مدل قبلی خود، خودرویی آرام تر است.

سرعت گیری خودرو به اندازه کافی بوده ، سیستم ترمزگیری به خوبی کار می کند و سیستم تعلیق نیز از عملکرد مناسبی برخوردار است ولی چیزی که فقدان آن در این مدل احساس می گردد، لذت و هیجان رانندگی است که در مدل های قبلی کاین شاهدش بودیم.

کلام آخر در مورد پورشه کاین 2019

پورشه کاین 2019 جدید به شکل قابل ملاحظه ای بهبود یافته است . این خودرو تداعی کننده اطمینانی است که سرنشینان به دنبال آن هستند و از نظر راحتی جایی برای شکایت باقی نمی گذارد.

قیمت پایه این خودرو در مدل 2019 از 65700 دلار و در مدل S از 82900 دلار شروع می شود.

امکاناتی همچون سیستم دستیار پارک ، چراغ های جلو LED ، چرخ های بزرگتر ، سیستم ورود بدون کلید و… بصورت استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته شده است ولی چیزی که در آن حس نمی شود، لذت رانندگی موجود در مدل های پیشین این خودرو است.

برای افرادی که به دنبال خرید شاسی بلندی  قابل اطمینان و لوکس هستند ، مدل پایه کاین می تواند یکی از گزینه ها باشد. ولی اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، خودروی اسپرت تر کاین S انتخاب بهتری خواهد بود.  مدل مذکور گرانتر است ولی موتور تویین توربو V6 و تنظیمات مضاعفی که برای این مدل در نظر گرفته شده است، کاین S را به گزینه ای هیجان انگیز تر تبدیل می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا