دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

کتاب خوانی دریچه ای بیش از افزایش دانش را به سوی شما خواهد گشود…

کمتر کسی را می توان یافت که با فوائد کتاب خوانی آشنا نباشد و یا درباره ی آن چیزی نشنیده باشد. امروزه با گسترش فناوری های جدید و شبکه های اجتماعی، میزان مطالعه کاهش چشمگیری داشته است و اطلاعات ناقص و غلط، جای اطلاعات موثق را گرفته است. سرانه مطالعه در کشور ما به شدت پایین است و تیراژ کتاب ها، سال به سال کاهش می یابد. همه ی این ها تاکیدی بر واقعیتی تلخ دارد! ما کتاب نمی خوانیم!!! مجله ی آنلاین پروماگ در این محتوا قصد دارد شما را بیشتر با کتاب و کتاب خوانی، این یار مهربان کودکی، آشنا سازد و چند راهکار ساده درباره ی افزایش میزان مطالعه در روز، ارائه نماید. امیدواریم ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

مدل های کتاب خوانی در دنیای مدرن:

مطالعه از قرن ها پیش در میان آدمی وجود داشته است و در همه ی جوامع و فرهنگ ها به آن تاکید شده است. کتابخانه ها از دیرباز محفل افراد با سواد و اهل کتاب بوده اند. در طی قرن های گذشته، چیزی را که کتاب می نامیدند، تصویر مشخص و واضحی داشته است، اما امروز با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن ابزار های دیجیتال، عرصه برای کتاب های صوتی و کتاب های الکترونیکی نیز باز شده است.

اگر اهل مطالعه و کتاب خوانی باشید، تکنولوژی کار شما را راحت کرده است. دیگر زمان در تاریکی نشستن و مطالعه زیر نور شمع، گذشته! امروزه با تبلت، کتاب خوان، لپ تاپ و حتی گوشی های موبایل می توانید در تاریکی شب به راحتی مطالعه کنید و حتی خط و صفحه آرایی کتاب را مطابق میل خود تنظیم کنید. شما حتی می توانید در گوشی کوچک خود، یک کتابخانه همراه داشته باشید!!!

 

کتاب خوانی
کتاب ها دریچه ای روشن به جهان هستی را می گشایند.

 

E-book یا کتاب الکترونیکی، نسل جدیدی از کتاب ها هستند که می تواند کار شما را برای مطالعه راحت تر کند، هر چند افراد بسیاری هنوز ترجیح می دهند از کتاب های کاغذی و دوست داشتنی استفاده کنند.

اگر وقت همین کار را نیز ندارید، فناوری چاره ی کار را اندیشیده است؛ می توانید نسخه های صوتی کتاب هایی که دوست دارید را تهیه کرده و در حین پیاده روی یا زمانی که مشغول انجام کاری هستید، به یک داستان جالب با صدایی دلنشین گوش فرا دهید. یا حتی در اتومبیل و در ترافیک اوقات خود را لبریز از مطالعه کنید…

مطالعه، مطالعه است و با وبگردی تفاوت دارد!

مطالعه به معنی کتاب خوانی است و با آنچه در دنیای دیجیتال و شبکه های مجازی دست به دست می شود و به سمع و نظر شما می رسد، متفاوت است. مطالعه یعنی این که شما یک کتاب از نوع کاغذی یا الکترونیکی و یا صوتی آن را تهیه نمایید و آن را مطالعه کنید یا به آن گوش بسپارید. وبگردی و سرک کشیدن در شبکه های اجتماعی و مجازی به معنی مطالعه نیست.

در صحت و درستی اطلاعاتی که عمدتا در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند، تردید وجود دارد. بارها اتفاق افتاده است که اطلاعات غلط و نامعتبر، دست به دست افراد شده و به عنوان یک مطلب علمی و یا خبری بین مردم منتشر شده است. بنابراین اگر می خواهید میزان مطالعه خود را بالا ببرید و تبدیل به فردی با مطالعه و معلومات شوید، مطالعه و کتاب خوانی را از گشت زنی در دنیای وب، مجزا کنید.

فوائد کتاب خوانی بیش از آن چیزی است که انتظار دارید:

کتاب خوانی و مطالعه روزانه و مستمر، فوائد بیشماری برای انسان دارد که کمترین آن، افزایش معلومات است.

مطالعه به کاهش استرس و آرامش درونی در انسان کمک شایانی می کند و باعث تقویت ذهن می شود. مطالعه همچنین سطح علمی انسان را افزایش داده و دایره لغات، فن بیان و نگارش را گسترش می دهد. اگر شب ها به سهولت به خواب نمی روید، با مطالعه می توانید خواب راحت تری را تجربه کنید. یکی از راه های مقابله با افسردگی، افزایش میزان مطالعه است، شما با ارتباط برقرار کردن با کتاب ها، می توانید پا به دنیایی فراتر از انزوایی که در آن قرار دارید، بگذارید و رفته رفته میل به تغییر در شما افزایش خواهد یافت. مطالعه همچنین باعث تقویت حافظه در انسان می شود و می تواند میزان تمرکز را افزایش دهد. همچنین به بروز خلاقیت و بهبود مهارت های شناختی و تحلیلی کمک می کند.

همان طور که اشاره شد، فوائد مطالعه چیزی بیش از افزایش دانش است. می توان راجع به فوائد کتاب خوانی، کتاب ها نوشت!

در ادامه قصد داریم  به راه حل هایی که باعث افزایش میزان مطالعه می شود، بپردازیم.

 

کتاب خوانی
بهشت می تواند جایی شبیه به یک کتابخانه باشد.

 

تکینک های افزایش کتاب خوانی و مطالعه:

اگر با کتاب خوانی و مطالعه بیگانه هستید و یا مدت زیادی است که کتابی را در دست نگرفته اید، برای شروع از 15 دقیقه در روز شروع کنید. 15 دقیقه مدت بسیار کوتاهی است و نمی توان کسی را یافت که در روز به اندازه ی 15 دقیقه، وقت اضافه نداشته باشد. بهانه ها را کنار بگذارید و از همین امروز شروع کنید:

  • برای شروع از کتاب های ساده تر و کوتاه شروع کنید تا انگیزه و اشتیاق شما افزایش یابد.
  • سعی کنید حتما قبل از خواب، کتاب بخوانید حتی در حدود چند دقیقه و چند صفحه! این کار به آرامش شما در خواب کمک بسیاری خواهد کرد.
  • همیشه در بیرون از منزل، همراه خود یک کتاب داشته باشید تا در جاهایی که می توانید از آن استفاده کنید. می توانید از کتاب های جیبی که در ابعاد کوچکتری تولید شده اند، استفاده کنید که حمل و نقل آن برایتان آسان تر باشد.
  • هر گاه یک مغازه کتاب فروشی را در مسیر خود دیدید، سری به آن بزنید. با کتاب های جدید آشنا شوید و مطمئن باشید دست پر از کتاب فروشی خارج خواهید شد.
  • اگر پول کافی برای پرداخت کتاب های کاغذی را ندارید، از نسخه های الکترونیکی که بهای کمتری دارند استفاده کنید و یا عضو کتابخانه شوید.
  • در صورتی که به گوشی همراه خود وابسته اید و نمی توانید آن را از خود جدا کنید، از کتاب های الکترونیکی استفاده کنید تا بتواند جایگزین مناسبی برای گشت زنی های مجازی شود.
  • در باشگاه های کتاب خوانی که در شبکه های اجتماعی وجود دارند، عضو شوید. در این باشگاه ها، افراد در بازه های زمانی مشخص، با هم یک کتاب خاص را می خوانند و راجع به آن صحبت می کنند. این روش باعث افزایش انگیزه در شما خواهد شد.
  • با افرادی که بیشتر اهل کتاب هستند، مراوده و دوستی کنید.
  • در گروه های تحلیل و بررسی کتاب که به صورت مجازی یا واقعی تشکیل می شوند، ثبت نام کنید و عضو شوید.
  • مطالعه را از پانزده دقیقه در روز آغاز کنید و زمان آن را رفته رفته افزایش دهید.
  • برای خود قانون بگذارید که حتما 15 دقیقه مطالعه را در روز انجام دهید و این زمان را حتما در برنامه ی روزانه خود بگنجانید. سعی کنید این برنامه را مصرانه و پیگیر، دنبال کنید و پشت گوش نیندازید.
کتاب خوانی
کتاب خوانی را در دستور کار روزانه خود قرار دهید.

در پایان کلام به شما توصیه می کنیم به هیچ عنوان از نسخه های غیر قانونی کتاب ها استفاده نکنید. در نظر داشته باشید که شما می خواهید دانش و معلومات خود را افزایش دهید و نباید این کار را به قیمت نادیده گرفتن ارزش کار نویسنده انجام دهید. امیدواریم این محتوا به بهبود وضعیت مطالعه و کتاب خوانی شما کمک کرده باشد و از آن بهره لازم را برده باشید. خواهشمندیم نظرات خود را برای ما بنویسید.

به شما پیشنهاد می دهیم این مقالات را نیز بخوانید:

کودک آزاری و مصادیق بارز آن چیست؟ چگونه کودکانمان را محافظت کنیم؟

تغییر عادت موجب مرض نیست ! پروماگ به شما درباره تغییر عادت می گوید!

کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا