دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تربیت کودک

بهترین اسباب بازی برای کودکان زیر 3 سال

اهمیت دادن به اسباب بازی انتخابی برای بچه های زیر سه سال مزایای بی شماری به همراه می آورد. در صورتی که اسباب بازی را با در نظر گرفتن رده سنی فرزند خود خریداری کنید، کودک شما به سادگی از آن استفاده می کند. به این ترتیب استفاده از این وسایل بازی لذت بخش تر می شود. این روزها تنوع وسیعی از وسایل بازی کودکانه در بازارهای فروش این محصولات وجود دارد و هر یک از آن ها با ویژگی های به خصوصی ارائه می شوند. برای انتخاب در میان آن ها باید به مضر و مفید بودن هر یک برای رده سنی فرزند خود دقت داشته باشید.

راهنمای خرید اسباب بازی کودکان زیر 3 سال

 اسباب بازی کودکان زیر 3 سال با ویژگی های به خصوصی ارائه می شود. این رده های سنی در حال رشد و نمو هستند و به همین خاطر استفاده از وسایل بازی که موجبات رشد بهتر آن ها را فراهم می کنند، ضرورت دارد. برای انتخاب وسایل اسباب بازی مناسب زیر سه سال در نظر گرفتن چند نکته مهم اهمیت دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مواد ساخت وسایل اسباب بازی

برای خرید هر یک از اسباب بازی های کودکانه باید به مواد اولیه ساخت آن ها دقت داشته باشید. بچه ها در این رده های سنی هر چیزی را که در دست می گیرند به سمت دهان می برند! از این رو باید به کیفیت مواد سازنده این محصولات دقت داشته باشید. ایمنی مواد اولیه سازنده این وسایل الویت خرید هر یک از آن ها است. در صورتی که در ساختار این اسباب بازی ها مواد شیمیایی مضر به کار رفته باشد، به فرایند رشد بچه ها آسیب جدی وارد می شود. بدن بچه ها نسبت به بزرگترها حساس تر است و این مسئله اهمیت موادی که در طول روز با آن سر و کار دارند را چندین برابر می کند.

اسباب بازی برای کودکان زیر 3 سال

شکل ظاهری اسباب بازی

یکی از نکات مهمی که در تهیه و خرید اسباب بازی کودکان زیر 3 سال مورد توجه قرار می گیرد، شکل ظاهری این وسایل بازی است. بچه ها در این رده های سنی به زیبایی و خوش رنگ و لعاب بودن وسایل بازی خود بیشتر اهمیت می دهند. از این رو باید به ساختار ظاهری آن ها دقت بالایی داشته باشید. در صورتی که اسباب بازی انتخاب شما از ظاهر مناسبی برخوردار نباشد، کودک از آن استفاده نخواهد کرد و به آن جذب نمی شود! به همین خاطر در زمان خرید این محصولات باید به هماهنگی رنگ ها، شکل و سبک طراحی اسباب بازی توجه ویژه ای داشته باشید.

توجه به علایق کودک

بچه ها در سنین مختلف به برخی از وسایل بازی علاقه بیشتری نشان می دهند. در صورتی که والدین به این مسئله توجه داشته باشند، بهتر می توانند در میان وسایل بازی موجود در بازار، انتخابی مناسب برای فرزند خود داشته باشند. در صورتی که این وسایل بازی را با در نظر گرفتن این اصل اساسی خریداری کنید، کودک ساعت های بیشتری با آن سرگرم می شود. بچه ها در این رده های سنی به وسایل بازی پر سر و صدا نیز علاقه نشان می دهند. به طور مثال برخی از پسرها از استفاده از یک تفنگ ساچمه ای کوچک لذت می برند و دخترها از وسایل بازی موزیکال مانند بلز خوششان می آید. پس باید همواره به علاقه مندی های این رده های سنی دقت داشته باشید.

نکات ایمنی خرید اسباب بازی برای کودکان زیر 3 سال

اسباب بازی کودکان زیر 3 سال باید با در نظر گرفتن نکات ایمنی مهمی خریداری شود که سلامت آن ها را در طول بازی تامین می کنند. برخی از این نکات را برای آگاهی بیشتر والدین در زیر بررسی کرده ایم:

  • در حین خرید این وسایل بازی به طول آن ها دقت داشته باشید. ابعاد آن ها باید به گونه ای باشد که به سادگی در دهان کودک جای نگیرد. به علاوه وسیله مورد نظر نباید دارای قطعات جداشونده باشد.
  • از خرید بادکنک برای کودکان در این سنین خودداری کنید. این بادکنک ها در ابتدا برای کودک شما سرگرم کننده هستند؛ ولی با یک بار ترکیدن بادکنک، ترس زیادی در کودکان این رده سنی به وجود می آید.
  • از خرید وسایل بازی که قطعات مکانیکی دارند نیز خودداری کنید. این وسایل نیز تکه های ریزی هستند که کودک آن ها را به طرف دهان خود می برد.
  • در حین خرید اسباب بازی مناسب رده سنی زیر سه سال از خرید اسباب بازی هایی مانند بومرنگ نیز خودداری کنید. این وسایل بازی به چشمان بچه ها آسیب وارد می کنند و خسارات جبران ناپذیری به بار می آورند.
  • در حین خرید به شدت صدای وسایل بازی مورد نظر نیز دقت داشته باشید.

اسباب بازی های محبوب بچه های شش ماهه

بهترین اسباب بازی هایی که بچه ها در این رده های سنی استفاده می کنند شامل انواع جغجغه های رنگی هستند که با بافتی متفاوت عرضه می شوند. کتاب های نرم و پهن نیز در این میان جای می گیرند. انواع اسباب بازی های تشویقی برای پرت کردن و به حرکت در آوردن نیز برای بچه های این رده سنی مناسب خواهند بود.

اسباب بازی های کودکان 1 ساله

این رده های سنی از سر و صدا کردن بسیار لذت می برند. از این رو می توانید برای آن ها انواع فرفره انفجاری با قابلیت های صوتی خریداری کنید. همچنین اسباب بازی های ماشینی و واگنی برای تشویق کودک به تحرک داشتن نیز انتخاب مناسبی برای بچه های این رده سنی به شمار می روند. اسباب بازی های باز و بسته شونده نیز برای این رده های سنی بسیار مناسب خواهند بود و موجبات رشد آن ها را فراهم می کنند.

اسباب بازی های کودکان نوپا

رده سنی بین 1 تا 2 سال را به عنوان نوپا معرفی می کنند. بچه ها در این سنین از بازی کردن با معماها و پازل های ساده بسیار لذت می برند و ساعت ها با این وسایل آموزشی سرگرم می شوند. انواع کتاب های ساده با تصاویر رنگارنگ و زیبا نیز مورد علاقه بچه ها در این رده های سنی خواهند بود. این کودکان از اسباب بازی های موزیکال نیز بسیار لذت می برند. دقت داشته باشید که همواره وسایل بازی ریز را از دسترس این بچه ها دور نگه دارید. انواع ربات اسباب بازی با قطعات جدا شونده، لگوهای ریز و… برای این رده های سنی مضر خواهند بود و کارایی نخواهند داشت.

در عوض قطعات درشت برای درست کردن شکل های ساده بهترین وسیله برای بازی و سرگرمی این رده های سنی به شمار می روند و مورد علاقه آن ها واقع می شوند.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص انواع اسباب بازی کودکان زیر 3 سال از بدو تولد تا نوپا اطلاعاتی را بررسی کردیم. هر چه بچه ها بزرگتر می شوند، اسباب بازی های مناسب آن ها نیز شکل و ساختار متفاوتی به خود می گیرند. از این رو باید برای خرید هر یک از آن ها نهایت دقت خود را به عمل آورید. هر یک از دسته بندی های این اسباب بازی ها از شکل و ظاهر به خصوصی برخوردار هستند. بهتر است هر از چند گاهی کودک خود را نیز در فرایند خرید اسباب بازی مشارکت دهید، به این ترتیب انتخاب این لوازم بازی بهتر انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا