دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

آشنایی با انواع دستگیره درب آهنی

دستگیره درب آهنی یکی از پرکاربردترین انواع دستگیره هاست. از این تجهیزات جانبی بر روی درب های آهنی به منظور باز و بسته کردن درب و یا هل دادن آن به جلو یا عقب استفاده می شود. دستگیره های آهنی به جهت داشتن مقاومت بالا و قیمت مناسب، محبوب و پر طرفدار گشته اند. با ما همراه باشید تا با انواع این دستگیره ها آشنا شوید.

معرفی دستگیره درب آهنی

درب های آهنی یکی از پرکاربردترین انواع درب لابی هستند. شاید تصور کنید این نوع درب ها شکلی ضمخت و نازیبا دارند. اما خوشبختانه امروزه تکنولوژی طراحی و ساخت درب های آهنی پیشرفت چشمگیری داشته است. شما می توانید نمونه های مدرن و کلاسیک این نوع درب ها را در وودی ساختمان های مسکونی، ویلایی و … ببینید.

از آنجایی که بخشی از درب لابی در محیط خارجی ساختمان و بخش دیگر آن در محیط لابی قرار می گیرد، تولیدکننده درب آهنی، به زیبایی و دوام این درب توجه ویژه ای داشته است. آنچه که می تواند دوام و استحکام درب را در معرض عوامل محیطی نامساعد تضمین کند، کیفیت آهن و همچنین کیفیت یراق الات آن است.

یکی از مهم ترین بخش های یک درب لابی، دستگیره ان به حساب می آید که علاوه بر داشتن کارکردی ویژه و موثر، تأثیر بسزایی در شکل ظاهری درب می گذارد. همه ما در طول روز بارها از دستگیره درب برای هل دادن و یا باز کردن آن استفاده می کنیم. خب پیداست که استفاده مکرر از یک عنصر، زمینه خرابی آن را تقویت می کند.

خوشبختانه دستگیره های آهنی از مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار برخوردارند. اما با اینحال مقاومت چندانی در برابر رطوبت ندارند. اگرچه تولیدکننده دستگیره های آهنی تلاش می کند تا با استفاده از یک رویه ضد زنگ، این مشکل را برطرف کند، اما پیشنهاد می کنیم در اقلیم های گرم و مرطوب، از دستگیره و همچنین درب لابی آهنی استفاده نشود.

انواع دستگیره درب

انواع دستگیره درب آهنی

کارکرد گسترده دستگیره های آهنی در تجیهز درب های آهنی موجب شده تا تنوع قابل توجهی از آن شکل بگیرد. هر یک از دستگیره ها قابلیت استفاده بر روی برخی درب های آهنی را دارند. یعنی نمی توان از هر دستگیره ای برای درب خود استفاده کنید. در وهله اول باید بودجه خود را در نظر بگیرید. چرا که دستگیره ها به تناسب حجم و وزن آهنی که در آنان به کار گرفته شده، قیمت متفاوتی دارند.

از سوی دیگر بایستی طرح کلی درب را مورد توجه قرار دهید. شما نمی توانید از یک دستگیره مدرن برای درب کلاسیک استفاده کنید. اینکار درب لابی شما را به یک عنصر نازیبا تبدیل می کند. در یک نگاه کلی می توان تنوع گسترده دستگیره های آهنی را در موارد زیر خلاصه نمود.

· دستگیره درب لابی مدرن

سبک مدرن یکی از محبوب ترین سبک هاست که به تازگی در طرح درب لابی آهنی نیز به کار می رود. درب هایی که با پیروی از سبک مدرن ساخته می شوند، شکل و شمایلی کاملاً ساده دارند. اما در عین حال بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسند. بر روی این درب ها از انواع تجهیزات ساده و مینیمال استفاده می شود.

خوشبختانه تنوع در دستگیره های مدرن بسیار بالاست. آن ها در اشکال و ابعاد مختلف ساخته می شوند تا شما بتوانید در تناسب با نیاز خود و مشخصات درب، بهترین گزینه را انتخاب کنید. می توانید دستگیره های مدرن را در نمونه های منحنی شکل، گرد و گوی مانند پیدا کنید.

انواع دستگیره درب

· دستگیره درب لابی کلاسیک

دسته دیگری از دستگیره های آهنی در سبک کلاسیک و سنتی ساخته می شوند. این دستگیره ها با فناوری های پیشرفته تبدیل به یک عنصر برجسته شده و ظاهری فاخر و مجلل پیدا می کنند. استفاده از دستگیره های کلاسیک بر روی درب های آهنی رومی که در نماهای رومی ساختمان به کار می روند، بهترین گزینه برای تجهیز درب است. در دستگیره های رومی و کلاسیک نیز تنوع قابل توجهی از رنگ، طرح و ابعاد به چشم می خورد.

معمولاً در بخش خارجی درب لابی از دستگیره های ایستاده به منظور هل دادن درب استفاده می شود. دستگیره های ایستاده آهنی بسیار زیبا و شکیل به نظر می رسند. آن ها در مدل های کشیده و کوتاه تولید شده و بهترین گزینه برای تجهیز درب های رومی به شمار می آیند.

انواع دستگیره درب آهنی

راهنمای خرید دستگیره درب لابی آهنی

برای اینکه در خرید دستگیره درب لابی آهنی موفق عمل کنید، لازم است تا در هنگام خرید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید.

  1. سبک درب لابی: بسیار حائز اهمیت است که دستگیره درب لابی با طرح کلی درب همخوانی و هماهنگی داشته باشد.
  2. میزان مقاومت مور نیاز: در ساختمان های مسکونی پر جمعیت، بحث دوام و مقاومت اهمیت بیشتری دارد. برای جلوگیری از خرابی دستگیره در اثر فشار مضاعف و یا اصابت ضربه، لازم است تا سراغ دستگیره های سنگین و مقاوم آهنی بروید.
  3. اقلیم منطقه: اگر اقلیم محل سکونت شما گرم و مرطوب است، قید خرید دستگیره های آهنی را بزنید. چرا که متریال آهن مقاومت چندانی در برابر رطوبت نداشته و به سرعت زنگ می زند.
  4. بودجه تعیین شده: همانطور که گفته شد، تنوع گسترده ای در میان دستگیره های آهنی وجود دارد. بهتر است پیش از خرید بودجه را تعیین کنید تا در تناسب با آن گزینه موردنظر را پیدا کنید. خوشبختانه دستگیره های آهنی در مقایسه با سایر دستگیره ها، قیمت بسیار مناسبی دارند. با هر بودجه ای می توانید یک دستگیره مستحکم و جذاب خرید کنید.

نتیجه گیری

دستگیره درب آهنی در میان انواع مختلف دستگیره ها، پرکاربردتر و محبوب تر است. برای خرید این دستگیره لازم است تا با انواع مختلف آن آشنا شوید. ما دستگیره های آهنی را در دو گروه مدرن و کلاسیک تقسیم بندی کردیم. شما می توانید بر حسب نیاز خود و همچنین طرح کلی درب لابی بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا