دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

آشنایی با هزینه طراحی ویلا ها در تمام نقاط ایران

به طور کلی ویلا ساختمانی در نظر گرفته می‌ شود که از چهار طرف به بیرون نما داشته و عموماً در اطراف شهر ها و مناطق خوش آب ‌و هوا ساخته می ‌شود. البته در برخی از موارد قوانینی وجود دارد که به شهروندان اجازه می ‌دهد تا در داخل شهر نیز به ساخت خانه ‌های ویلایی اقدام کنند. امروزه به دلیل افزایش ساخت ‌و سازها و رونق آپارتمان‌ نشینی، امکان ساخت ساختمان‌ های ویلایی در داخل شهر روز به‌ روز کاهش می‌ یابد. به بیان ساده ‌تر می ‌توان گفت ویلا از ویژگی‌ های منحصر به‌ فردی همچون بزرگ بودن متراژ زمین، وجود استخر، نماهای لوکس، وجود طبیعت، آب ‌نما، باربیکیو و… برخوردار می ‌باشد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت ویلا برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت مکان مناسبی در نظر گرفته می ‌شود.

طراحی ویلا:

طراحی ویلا به عنوان مهم‌ ترین مرحله برای ساخت ویلا شناخته می ‌شود؛ زیرا شرایط پروژه به کمک طراحی تا حد زیادی به واقعیت نزدیک می‌ شود. در اصل هسته اصلی برای ساخت و طراحی ویلا انتخاب دفتر معماری مناسب می ‌باشد؛ زیرا دفتر معماری وظیفه برنامه بریزی برای شروع ساخت ویلا را برعهده دارد. در اصل تیم متخصص معماری وظیفه دارد تمام مراحل طراحی و ساخت ویلا را با در نظر گرفتن نیازهای کارفرما و موقعیت ویلا به بهترین شکل ممکن انجام دهد. با توجه به توضیحات ذکر شده می ‌توان نتیجه گرفت انتخاب تیم معماری حرفه‌ ای موضوع بسیار با اهمیتی به شمار می‌ آید؛ بنابرای به شما توصیه می ‌کنیم برای انتخاب مجرب ترین تیم معماری به سایت اینترنتی ای که در پایان مقاله درج می ‌شود مراجعه کنید.

مهم ‌ترین عامل در طراحی ویلا انتخاب مناسب ‌ترین رنگ  می ‌باشد؛ زیرا ترکیب صحیح رنگ‌ ها می‌تواند در افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان نقش موثری ایفا کند. به طور کلی در طراحی و ساخت قسمت‌ های داخلی ویلا طراح تمام تلاش خود را به کار می‌ گیرد تا رنگ ‌های مکمل یکدیگر را انتخاب کند؛ زیرا در این‌ حالت نمای داخلی ساختمان در متعادل‌ ترین حالت ممکن تنظیم می ‌شود. توجه فرمایید استفاده از نورپردازی مناسب در اصول طراحی ویلا موضوع بسیار مهمی شناخته می ‌شود؛ زیرا نورپردازی در ایجاد ظاهری سبک و شفاف و مؤثر عمل می‌ کند.

در طراحی فضای بیرونی ویلا، انتخاب طرح مناسب برای پنجره‌ موضوع مهمی محسوب می شود؛ زیرا پنجره وظیفه تکمیل کردن نمای بیرونی ساختمان را بر عهده داشته و میزان نور ورودی به ساختمان را تعیین می کند. توجه فرمایید آب‌ نما، استخر و گل ‌کاری مناسب می ‌تواند در افزایش زیبایی محوطه ویلا تاثیر قابل ‌توجهی داشته باشد.

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن:

به طور کلی ویلا مدرن برای افرادی مناسب می ‌باشد که تمایل دارند در محیط‌ های خارج از شهر و در خانه‌ های مدرن و لوکس زندگی کنند. به بیان ساده ‌تر می ‌توان گفت طراحی ویلا مدرن بر اساس جدید ترین و بروزترین تکنولوژی ‌های روز انجام می‌ پذیرد. لازم به ذکر است از جمله ویژگی ‌های این سبک می توان به استفاده از توازن، تناسب و ترکیب رنگ‌ های زیبا در طراحی اشاره کرد؛ به‌ همین دلیل ساختمان ویلا به‌ راحتی مدرن بودن طراحی را به نمایش می ‌گذارد. در نظر داشته باشید در طراحی ویلا مدرن استفاده از سنگ، شیشه و چوب در اولویت قرار می‌ گیرد. همچنین سادگی جزو مشخصه‌های اصلی این نوع ویلا به شمار می‌ آید.

به طور کلی ساده بودن عناصر و جزئیات و حذف تزئینات اضافی از جمله ویژگی‌ های اصلی این نوع سبک شناخته می ‌شود؛ به‌ طوری ‌که در برخورد اول همه ‌چیز به‌ راحتی قابل‌ درک می ‌باشد. در اصل در طراحی و ساخت ویلا مدرن نورپردازی از اهمیت قابل‌ توجهی برخوردار می‌ باشد؛ به‌ همین دلیل معمار پیش ‌از شروع طراحی، میزان تابش نور خورشید مکان مورد نظر را به‌ دقت مورد ارزیابی قرار می ‌دهد؛ بنابراین می ‌توان نتیجه گرفت در طراحی سبک مدرن تلاش می ‌شود که تا حد امکان از نورپردازی طبیعی استفاده شود.

توجه فرمایید ویلاهای مدرن در مقایسه با ویلاهای کلاسیک اقتصادی ‌تر بوده و برای تعمیر و نگهداری آن‌ ها به هزینه‌های کمتری نیاز می ‌باشد. همچنین تغییر در دکوراسیون و نوع چیدمان ویلای مدرن موضوع بسیار راحتی در نظر گرفته می شود.

هزینه طراحی ویلا

هزینه طراحی ویلا:

بطور کلی پارامتر های مؤثر بر هزینه طراحی ویلا عبارتند از:

  1. شرایط اقلیمی منطقه
  2. هزینه تیم معماری
  3. مدرن یا کلاسیک بودن سبک طراحی
  4. استفاده از امکانات جانبی

با توجه به توضیحات ذکر شده به شما پیشنهاد می ‌دهیم برای انتخاب تیم معماری مجرب حتما به سایت اینترنتی زیر مراجعه فرمایید؛ زیرا به دلیل برخورداری از سابقه طولانی بهترین و ایده‌ آل ‌ترین طراحی ممکن را در اختیار شما قرار می‌ دهد.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا