دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره، مشکل اما جذاب

قطعا دکوراسیون و نحوه چیدمان خانه و وسائل آن برای هر زوج جوانی سختی ها، شیرینی ها و جذابیت های خودش را دارد اما بدون شک دکوراسیون اتاق خواب دو نفره جذاب ترین قسمت ماجرا است. همه ما اغلب وقت خود را هنگامی که در خانه هستیم در اتاق خواب میگذرانیم، پس باید اتاق خوابمان دارای دکوراسیونی باشد که هر دو نفر احساس آرامش و امنیت کافی را در آن حس کنند. در دکوراسیون اتاق خواب دو نفره هر چند که سلیقه های شخصی زوجین بسیار مهم است، اما رعایت برخی اصول اساسی و مهم نیز به شما کمک خواهد کرد تا اتاق خوابی ایده آل و استاندارد را برای خودتان طراحی کنید. در ادامه این مطلب از مجله آنلاین پروماگ با ما همراه باشید تا نکات ضروری و اساسی را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره، مشکل اما جذاب

قبل از هر چیزی ابعاد اتاق خواب شما است که در نحوه دکوراسیون ، چینش اجزا و سایز و مدل وسیله هایی که قرار است در اتاق خواب جا داده شوند، تصمیم گیری می کند. با توجه به کوچک یا بزرگ بودن فضایی که در اختیار دارید، بهتر و راحت تر می توانید برای دکوراسیون اتاق خواب دو نفره خود تصمیم بگیرید. اگر قصد دارید یک اتاق خواب شیک، مدرن و دلنشین داشته باشید، باید به نکات اصولی و صحیح در چیدمان آگاهی داشته باشید. در ادامه چند نمونه از این نکات مهم و البته ظریف را برای شما عنوان می کینم:

1- اتاق خواب دو نفره : انتخاب ایده ای مناسب با سلیقه!

در طراحی و دکوراسیون هر کدام از قسمت های مختلف خانه، انتخاب کردن ایده ای که متناسب و همسو با سلیقه های فردی خودتان باشد، در درجه اول اهمیت قرار دارد و بدون شک دکوراسیون اتاق خواب نیز از این قضیه مستثنی نیست. پس فراموش نکنید که قانون اول و اصلی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اتاق خواب، تطابق آن با سلیقه ها و روحیات شخصی خودتان است. همچنین از طرفی چون اتاق خواب دو نفره است، پس به انتخاب های یکدیگر نیز احترام بگذارید.

 اتاق خواب دو نفره
استفاده از رنگ های متضاد مانند انتخاب رنگ سرد برای دیوارها و رنگ گرم برای سرویس خواب آرامش را افزایش می دهد.

2- اتاق خواب دو نفره : انتخاب رنگ و ترکیب رنگ ها

انتخاب یک ترکیب رنگی مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب دو نفره، در درجه بعدی اهمیت قرار دارد. طبق آخرین تحقیقات علمی و روانشناسی، بدن و ذهن انسان در محیطی که از تعادل رنگی برخوردار است، به آرامش رسیده و خواب با کیفیت تر، عمیق تر و مفید تری را تجربه می کند، بنابراین استفاده از تنها یک رنگ، نمی تواند ایده مناسبی باشد، خواه آن رنگ سرد باشد خواه گرم. استفاده از یک رنگ با گرمای زیاد و یا بالعکس، موجب تحریک اعصاب شده و آرامش و تعادل محیط خواب را که از اصلی ترین فاکتورهای یک اتاق خواب خوب است را برهم می زند. اگر بتوانید در ترکیب رنگ های اتاق خواب به تعادل برسید بسیار عالی خواهد بود، برای این کار می توانید فضا را به رنگ سرد درآورده و با افزودن وسیله هایی که رنگ گرم دارند مانند سرویس خواب با رنگ گرم و یا با نورپردازی به رنگ های گرم، محیط را به تعادل بکشید و یا بلعکس، و فضایی پر از آرامش و امنیت را برای خودتان بسازید.

 اتاق خواب دو نفره
از اهمیت نورپردازی اتاق خواب چه بصورت طبیعی و چه مصنوعی غافل نشوید.

3- اتاق خواب دو نفره : اهمیت و تاثیر فوق العاده گیاهان

هیچگاه از احساس امنیت و آرامشی که انسان در حضور گل ها و گیاهان حس می کند غافل نشوید و همواره از این فاکتور جذاب و البته بسیار کم هزینه در دکوراسیون اتاق خواب خود بهره بجویید. یک گلدان کوچک و یا چند شاخه گل و انواع گیاهان خانگی و آپارتمانی، آرامش و زیبایی خاصی برای اتاق خواب شما بوجود می آورند و در عین حال که فضا را تلطیف کرده و حس آرامش و انرژی مثبت طبیعت را برای شما به ارمغان خواهد آورد، بلکه به زیبایی، شیک بودن و متفاوت جلوه کردن اتاق خوابتان نیز کمک بسزایی می کنند و پیام آور نشاط، طراوت و زیبایی خواهند بود، بنابراین از تاثیر این فاکتور مهم غافل نشوید.

 اتاق خواب دو نفره
حس لطافت را با استفاده از گل و گیاه طبیعی به اتاق خواب خود وارد کنید.

4- سرویس خواب، کفپوش و نورپردازی، اعضای همیشگی اتاق خواب

در یک اتاق خواب دو نفره، ایده ها و روش های مختلفی وجود دارد که با احترام به سلیقه نظر ها و در نظر گرفتن نقاط مشترک، می توان یک اتاق خواب خاص را طراحی کرد. سرویس خواب یکی از مهم ترین وسایل در فضای هر اتاق خوابی است بنابراین در انتخاب مدل و طرح آن، حساسیت لازم را به خرج دهید. البته که در انتخاب رنگ، طرح و مدل سرویس خواب دو نفره سلیقه شخصی حرف اول و آخر را می زند، اما به ذکر همین یک نکته بسنده کنیم که در اکثر طراحی های شیک و مدرن امروزی، بیشتر از تخت خواب ها و سرویس خواب های کوتاه استفاده می کنند که برای بسیاری از افراد خوابیدن روی آن ها راحت تر و البته لذت بخش تر بوده و همچنین فضای اتاق را نیز بزرگتر نشان می دهند. برای کف اتاق خواب می توانید از انواع کفپوش ها و کاشی و سرامیک استفاده کنید، اگر به دنبال مد و مدرن بودن هستید، فکر فرش را از سرتان بیرون کنید. برای نورپردازی نیز از لوستر ها و لامپ های سوئیچ دار که نورشان کم و زیاد می شود و یا نورپردازی های مدرن فیبرنوری استفاده کنید تا در هر زمانی متناسب با شرایط چشمانتان، نورپردازی کافی را انتخاب کنید.

 اتاق خواب دو نفره
استفاده از سرویس خواب های مدرن و کوتاه باعث افزایش لذت و کیفیت خواب می شوند.
سخن آخر

نحوه دکوراسیون اتاق خواب دو نفره از اهمیت بالایی برخوردار است و نیازمند توجه و البته کمی آگاهی است. با توجه به سلیقه های شخصی و روحیات افرادی قرار است در اتاق خواب استراحت کنند، به چیدمان اتاق خواب دو نفره خود بپردازید. امیدواریم مطالب ما برای شما همراهان همیشگی و عزیزمان مفید بوده باشند.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا