دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشدانشگاه

معرفی کتاب کمک درسی قرآن نهم برای موفقیت در امتحانات

تصور عموم مردم بر این است که مهم­ترین مقطع تحصیلی دانش ­آموزان که تاثیر مستقیمی در آینده­ شان دارد متوسطه دوم یا همان دبیرستان قدیم است اما به گونه­ای می­توانیم این موضوع را کاملا رد کنیم؛ همراه ما باشید تا در کنار اهمیت پایه­ ی تحصیلی نهم بهترین کتاب کمک درسی قرآن نهم را نیز به شما معرفی کنیم.

در اولین گام برویم به سراغ بررسی درس قرآن و بفهمیم که این درس چه اهمیتی برای دانش ­آموزان در ادامه ­ی مسیرشان دارد.

اهمیت درس قرآن در سال نهم

به طور کلی سال نهم اهمیت خیلی زیادی را دارد که این مورد را به بخش بعدی مقاله ارجاع می­دهیم؛ اما برویم سراغ درس قرآن و به گونه­ ای دلیلی پیدا کنیم تا اینکه به سراغ خرید کتاب کمک درسی قرآن نهم برویم.

درس قرآن شاید در واقع ترکیبی از دو درس عربی و دینی برای ما محسوب شود که در آن مهارت­های قرآنی نیز آموخته می­شود. در واقع اگر فردی بتواند تسلط خود را بر روی این درس افزایش دهد پیشرفت چشمگیری در دو درس دینی و عربی در آینده و یا همان سال خواهد داشت؛ به عنوان مثال اگر دانش آموز بر روی لغات عربی این کتاب مسلط شود یقینا در آینده برای درس عربی کمتر مشکلی را دارد.

البته یکی دیگر از مزایای این درس افزایش مهارت برای قرائت قرآن و آشنایی با احادیث است که علاوه بر سودهای درسی می­تواند در دین این دانش­ آموزان تاثیری داشته باشد.

چرا پایه نهم مهم است؟

اهمیت پایه نهم

سال نهم یا همان سومین پایه در متوسطه­ ی دوم از دید دانش ­آموزان، خانواده­ ها و مدارس از اهمیت فوق العاده ­ای برخوردار است؛ به نظر شما دلیل این موضوع چیست؟

همانطور که میدانید در طول تحصیل دانش آموزان دو مرحله برای انتخاب رشته ی خود دارند که یکی از این دو مراحل مرتبط به سال آخر متوسطه اول و دیگری سال آخر متوسطه دوم یا همان کنکور است.

شما در پایه ­ی نهم پا در مسیر مهمی میزارید و به طریقی آینده­ ی خودتان را روشن می­کنید؛ اگر قصد تحصیل در رشته­ های تاپ دانشگاهی همانند پزشکی و مهندسی را دارید باید به سراغ رشته­ های نظری بروید و رفتن به سراغ این گونه رشته ­ها اصلا شرایط ساده ­ای ندارد و افرادی که نمرات ضعیفی را در متوسطه اول و خصوصا سال نهم کسب کرده باشن به این رشته­ ها نمی­توانند بروند.

به گونه ­ای می­توانیم سال نهم را آغاز رویاها و آینده­ های شما بدانیم و شروع این رویا نیازمند یه سری پیش­نیاز ها می­باشد که شما باید در جهت برآورده کردن آن­ها گام بردارین.

بهترین منبع برای قرآن نهم

تعداد منابعی که در بازار موجود است امروزه افزایش بسیار چشمگیری داشته است و به گونه ­ای می­توانیم هر منبع را برای یک فعالیت در نظر بگیریم چون هر کدام با ارائه ­ی یک قابلیت متفاوت از بقیه سعی کرده تا برتری را حفظ کند؛ همراه ما باشید تا بهترین کتاب کمک درسی قرآن نهم را برای شما بررسی کنیم و بگوییم که هر کدام از آن­ها چه مزیتی دارد.

خیلی سبز شب امتحان آموزش قرآن نهم

انتشارات خیلی سبز با ارائه­ ی سری کتاب های شب امتحان توانسته یک منبع درس نامه ­ای خلاصه برای دانش آموزان فراهم سازد تا در کوتاه­ترین بازه­ی زمانی ممکن بهترین بازدهی را بگیرند.

البته گفتنی است که در این سری از کتاب­های خیلی سبز علاوه بر درسنامه شاهد برخی از نمونه سوالات مهم هستیم که برای تکرار و تمرین می­تواند مفید باشد؛ البته با توجه به حجم نسبتا کم این کتاب کمک درسی نباید انتظار یک درسنامه و منبع جامع را از آن داشته باشیم.

کتاب مجموعه سوالات امتحان نهایی هماهنگ استانی قرآن نهم

همانطور که گفته شد و می­دانیم سال نهم بخاطر وجود امتحانات نهایی و انتخاب رشته­ ای که در آن صورت می­گیرد اهمیت زیادی دارد؛ برای هر امتحانی در هر مقطعی از دوران تحصیل سوالات دوره ­های قبلی یک نمونه­ ی عالی برای سنجیدن اطلاعات ماست و امتحانات نهایی سال نهم نیز از این ماجرا مستثنی نیست.

این کتاب از سوی انتشارات گاج ( گروه آموزشی جوکار ) به چاپ رسیده است و هدف آن بیشتر برای آشنایی با نوع سوالات و سنجیدن اطلاعات درسی ما می­باشد؛ پیشنهاد می­شود که علاوه بر این درس در تمامی دروس حتما به سراغ نمونه سوالات موجود که از دوره های قبلی امتحان نهایی به جا مانده است بروید و تمرین های بیشتری را داشته باشید.

کتاب جامع تیزهوشان نهم سری IQ

کتاب جامع تیزهوشان نهم

درس قرآن از آن دسته درس هایی می­باشد که کتاب تک درس و مستقیم کمی برایش به چاپ رسیده و اغلب آموزش های آن در کتاب های جامع پایه و یا کتاب کمک درسی عربی و پیام های آسمانی آمده است.

یکی از کتاب های جامعی که درس قرآن در آن جا گرفته است و به ارائه­ ی محتوای آن پرداخته است کتاب آیکیوی جامع گاج می­باشد.

این کتاب با توجه به نامی که از خود دارد مشخص است که برای دانش آموزانی با سطح بالا و یا دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس خاص دارند مناسب است چون از سطح بالایی برخوردار است و به گونه ­ای می­تواند از اولین گام های یک فرد رتبه برتر در مسیر کنکور سراسری باشد.

با توجه به اینکه این منبع برای اغلب دروس نهم استفاده می­شود و به عنوان یک منبع جامع برای شما قابل استفاده می­باشد برویم تا با مشخصات کامل این کتاب بیشتر اشنا شویم:

  • این کتاب جامع برای 6 درس سال نهم ارائه شده است که لیست آن بصورت زیر می­باشد

ریاضی ، علوم تجربی ، فارسی ، مطالعات اجتماعی ، پیام های آسمانی و قرآن

  • همانطور که می­دانید مدارس برتر و نمونه دولتی از همان ابتدای کار در آزمون ورودی خود دانش آموزان را درگیر پرسش های 4گزینه ای می­کنند بنابراین این کتاب یک منبع عالی تست ( بیش از 3000 تست ) را برای شما آماده کرده است..

  • با توجه به نیاز راه حل و دلیل و استدلال در دروس ریاضی ، علوم و فارسی پاسخ نامه­ ی این کتاب برای این 3 درس کاملا تشریحی بوده اما برای سه درس دیگر یعنی مطالعات اجتماعی، پیام­های آسمانی و قرآن پاسخ نامه ­ی کلیدی فقط آورده شده است.

  • دو فیلتر برای چینش سوالات در این کتاب پیاده سازی شده است تا بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد:

1: ارائه­ و چینش سوالات بصورت فصل به فصل (مطابق کتاب درسی) تا گام به گام در هر درس پیشرفت کنید.

2: چینش سوالات از سطح ساده تا سطح دشوار برای آمادگی و تسلط مرحله به مرحله ­ی شما.

به طور کلی اگر قصد دارید در آزمون تیزهوشان شرکت کنید و اهداف شما در این زمینه بزرگ است می­توانید این کتاب 700 صفحه­ ای را خریداری کنید به تمرین بپردازید..

نکته ­ای که باید آن را به شما متذکر شویم این است که درس قرآن معمولا بعد از خواندن درس عربی تحت پوشش آموزه­ های شما قرار می­گیرد و اگر منبعی را در اختیار دارید که درس قرآن جزو دروس آن نیست لازم نیست به سراغ خرید یک منبع دیگر بروید و با این هزینه­ های زیادی کتب کمک درسی کتاب جدید خریداری کنید.

به طور کلی پیشنهاد می­شود که حتما در سال نهم علاوه بر درس قرآن برای دروس دیگر نیز از کتب کمک درسی استفاده کنید و نمرات خودتان را افزایش دهید چون نمرات شما در این پایه تاثیر زیادی در انتخاب رشته­ ی شما و ورود به مدرسه و در نتیجه­ ی آن دانشگاه مورد علاقه­ ی شما دارد؛ پس به هیچ عنوان از درسی مانند ریاضی سال نهم غافل نشوید.

برای خرید کتاب دانشگاهی و کتاب های کمک درسی با تخفیف ویژه می‌توانید به سایت کتاب آموز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا