دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تجهیزات منزل

صفر تا ۱۰۰ رفع مشکلات ماشین لباسشویی

همواره یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها در خرید لوازم منزل، پیدا کردن وسایل برقی مناسبی است که ضمن قیمتی مقرون‌به‌صرفه، کارایی مطلوبی نیز داشته باشد و تا سال‌ها به خوبی کار کنند. در بسیاری از مواقع با وجود تحقیقات متعدد و پرس‌وجو برای خرید بهترین لوازم برقی، باز هم با مواردی مثل یک تغییر ولتاژ ناگهانی آسیب‌هایی به آن‌ها وارد می‌شود که از کارایی‌شان کم می‌کند.

یکی از مهم‌ترین لوازم برقی که به صورت مداوم مورد استفاده قرار گرفته و باید مورد توجه قرار بگیرد، لباسشویی است. از آنجا که دائماً لباسشویی‌ها را پر از لباس‌های کثیف می‌کنیم و فشار زیادی را به آن تحمیل می‌کنیم، باید در انتخاب لباسشویی دقت کنیم. نکته مهم اینجاست که حتی باکیفیت‌ترین لباسشویی‌ها هم ممکن است بعد از گذشت چند سال، دچار مشکلات ناشی از استهلاک شوند. به همین دلیل است که دانستن ترفندهایی برای تعمیر ماشین لباسشویی می‌تواند به شما کمک کند. در این مقاله به چند نکته مهم در رفع مشکل لباسشویی خواهیم پرداخت‌. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

رایج‌ترین مشکلات لباسشویی‌ها کدام‌اند؟

با وجود آنکه انتخاب یک ماشین لباسشویی خوب و باکیفیت می‌تواند نیاز به تعمیر را تا حد زیادی کاهش دهد؛ اما همچنان پس از چند سال قطعاً مشکلاتی به دلیل استفاده مکرر از لباسشویی و استهلاک قطعات رخ می‌دهند. حال برخی از این مشکلات در مقایسه با سایر آن‌ها رایج‌تر بوده و در اغلب لباسشویی‌ها ایجاد می‌شوند. اگر چه پیشنهاد می‌شود که کار را به دست کاردان بسپارید و رفع مشکل لباسشویی را به افراد متخصص محول کنید، اما گاهی می‌توان مشکلات جزئی را در منزل و با چند راهکار ساده حل کرد. در ادامه به چند مورد از مشکلات رایج در این حوزه و روش حل آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

حرکت نکردن ماشین لباسشویی

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که ماشین لباسشویی شروع به حرکت نمی‌کند. در این حالت باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  • پریز برق ندارد یا دوشاخه لباسشویی خراب شده است؛ دوشاخه یا پریز را تعویض یا تعمیر کنید.

  • اگر سیم‌های رابط معیوب هستند، آن‌ها را تعویض کنید و دوباره ماشین لباسشویی را راه‌اندازی کنید.

  • گاهی ممکن است محل اتصال کابل به رابط دچار آسیب شده باشد.

  • گاهی نیز ممکن است میکروسوییچ دچار ایراداتی شده باشد؛ برای رفع این مشکل باید سوکت‌ها را از میکروسوییچ جدا و توسط اهم‌متر، وضعیت پلاتین‌ها را آزمایش کنید. اگر میکروسوییچ خراب بود، آن را تعویض کنید.

  • اگر زبانه اهرم میکروسوییچ را خوب فشار نمی‌دهد، باید نسبت به رفع مشکل آن اقدام کنید.

وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی

گاهی ممکن است علی‌رغم روشن بودن ماشین لباسشویی، آب وارد آن نشود و به همین ترتیب مراحل دیگر نیز با مشکل مواجه شوند. در این حالت باید به موارد زیر توجه کنید:

  • ممکن است شیر تغذیه آب نداشته باشد. در این صورت باید لوله‌های ورودی به ماشین لباسشویی را بررسی کنید و از جاری بودن آب در لوله‌های آب شهری در خانه مطمئن شوید. در صورتی که انسدادی در محل عبور آب وجود دارد، آن را رفع کنید.

  • اگر فیلتر ورودی شیر الکتریکی کثیف شده باشد نیز با مشکل عدم ورود آب به ماشین مواجه می‌شویم. برای تشخیص این مسئله باید ابتدا شیر تغذیه را بسته و سپس شیلنگ ورودی از شیر الکتریکی را باز کنیم. در صورتی که توری شیر کثیف شده باشد، باید آن را تعویض کنید.

  • چنانچه مشکل از هیدرواستات باشد، باید در لوله ورودی هیدرواستات بدمید تا بتوانید پلاتین مربوط به شیر الکتریکی را مورد بررسی قرار دهید. در صورت وجود مشکل، هیدرواستات را تعویض کنید.

  • یکی دیگر از احتمالات در رفع مشکل لباسشویی این است که تایمر خراب شده باشد. در این صورت باید اتصال شیر به تایمر را بررسی و در صورت وجود ایراد، آن را رفع کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی

ورود بیش از حد آب به ماشین لباسشویی

برعکس مورد قبل، گاهی ممکن است با ورود بیش از حد آب به دستگاه مواجه شوید. در این صورت آب هیچ وقت در یک تراز مشخص نمی‌ایستد و دائماً لبریز می‌شود. در این حالت برای تعمیر ماشین لباسشویی باید به موارد زیر توجه کنید:

  • ممکن است مشکل از خراب بودن هیدرواستات باشد. آن را بررسی و در صورت معیوب بودن، آن را تعویض کنید.

  • باید بدانید که پیچ تنظیم روی هیدرواستات باید روی درجه درست قرار بگیرد تا سطح آب درون مخزن تنظیم شود. در صورت دستکاری این پیچ، لباسشویی دچار مشکل می‌شود.

  • گاهی ممکن است شیلنگ ورودی به هیدرواستات دچار مشکل شده باشد. باید شلنگ را مورد بررسی قرار دهید و از عدم وجود سوراخ یا چاک روی بدنه آن مطمئن شوید. در صورت وجود ایراد باید شلنگ را تعویض کنید.

گرم نشدن آب درون ماشین لباسشویی

در تعمیر ماشین لباسشویی یکی از مواردی که به فراوانی با آن روبه‌رو می‌شویم، گرم نشدن آب درون مخزن است. برای رفع مشکل لباسشویی در گرم کردن آب، بهتر است از راه‌حل‌های زیر استفاده کنید:

  • در صورت تنظیم نبودن ترموستات باید آن را تنظیم کنید.

  • گاهی ممکن است ترموستات به کلی خراب شده باشد. در این حالت ترموستات باید تعویض شود.

  • اگر پلاتین تایمر مربوط به المنت خراب است، باید آن را تعویض کنید.

  • چنانچه متوجه قطع بودن سیم رابط تایمر به المنت شدید، باید آن را تعویض کنید.

  • در شرایطی نیز ممکن است المنت به طور کلی خراب شده باشد که در این صورت، المنت باید به کلی تعویض شود.

عدم تخلیه آب کثیف از مخزن

اگر آب به درستی وارد مخزن و شستشو انجام شود؛ اما آب از مخزن خارج نمی‌شود، باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • ممکن است فیلتر پمپ آب کثیف باشد؛ در این حالت باید فیلتر را باز و آن را تمیز کنید.

  • یکی دیگر از اتفاقات رایجی که با آن مواجه می‌شوید، خراب بودن پلاتین تایمر مربوط به پمپ است. برای تعمیر ماشین لباسشویی باید پلاتین یا صفحه پلاتین را تعویض کنید.

  • اگر پمپ آب گیرپاچ کرده باشد نیز با همین مشکل روبه‌رو می‌شوید. مشکل گیرپاچ را رفع کنید.

  • گاهی نیز ممکن است این مشکل به دلیل مسئله ساده‌ای مثل تاخوردگی شیلنگ خروجی باشد. با صاف کردن آن، مشکل حل خواهد شد.

تعمیرکار ماشین لباسشویی

چگونه مشکلات جدی لباسشویی‌ را رفع کنیم؟

مواردی که در قسمت قبل بیان شدند، چند مورد از مشکلات رایج‌ در لباسشویی‌ها هستند که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید. باید بدانید که مشکلات متعدد دیگری نیز ممکن است در لباسشویی‌تان ایجاد شود که توضیح و شرح مفصل آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد. در صورتی که اطلاعاتی از تعمیر ماشین لباسشویی دارید، می‌توانید برای رفع مشکل لباسشویی اقدام کنید. در غیر این صورت، اگر هیچ اطلاعاتی از تعمیر لوازم خانگی ندارید، بهتر است که ماشین لباسشویی را به یک متخصص نشان دهید و رفع مشکل را به او بسپارید.

توجه داشته باشید که دستکاری لباسشویی بدون دانش و مهارت، می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی‌تر شود و هزینه بیشتری را روی دستتان بگذارد؛ بنابراین اگر مهارت کافی در این زمینه را ندارید، سریعاً با افراد ماهر در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی تماس حاصل فرمایید.

کلام آخر

در این مقاله به چند نکته مهم درباره تعمیر ماشین لباسشویی پرداختیم و راه‌حل چند مشکل اساسی در لباسشویی را نیز مرور کردیم. امیدواریم با استفاده از این نکات بتوانید مشکلات جزئی لباسشویی را در منزل حل کنید. توجه داشته باشید که مشکلات جدی‌تر لباسشویی باید به دست متخصصان رفع شوند؛ برای تعمیر و رفع مشکلات ماشین لباسشویی می‌توانید با متخصصان مرکز تعمیر تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا