دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تجهیزات منزل

چه نوع تشکی برای افراد سنگین وزن مناسب است؟

تشک ها انواع مختلفی دارند به همین دلیل وزن شما تاثیر زیادی در انتخاب تشک می گذارد. افرادی که وزن آن ها بیشتر از 110 کیلوگرم است باید انواع تشک دنلپ، تشک فالومو و … را بشناسند و با توجه به وزنی که دارند آن را انتخاب کنند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

افراد سنگین وزن باید مواردی مثل ضخامت تشک، درجه سفتی، نوع تشک، درجه حرارت را در نظر داشته باشند تا بتوانند بین انواع تشک فالومو، تشک دنلپ و تشک های دیگر انتخاب خوبی انجام دهند.

ضخامت تشک مناسب افراد سنگین

ضخامت انواع تشک مثل تشک فالومو معمولا بین 15 تا 36 سانتیمتر است که این ضخامت به نوع تشک بستگی دارد، مثلا تشک مموری فوم می تواند ضخامت کمتری نسبت به تشک دنلپ فنری داشته باشد. بالش ها نیز ضخامت متفاوتی دارند، مثلا ضخامت بالش پرقو با دیگر بالش ها متفاوت است. بنابراین در خرید بالش نیز دقت کنید.

نوشته های مشابه

افرادی که وزن بالایی دارند طبیعتا فشار بیشتری را به تشک وارد می کنند به همین دلیل برای اینکه هنگام خواب راحت باشند باید تشک ضخیم تری را انتخاب کنند. اگر ضخامت تشک زیاد نباشد زمانی که در وسط تشک قرار می گیرند حس فرو رفتگی زیادی دارند. ضخامت تشک ها باری افراد سنگین وزن حداقل باید 30 سانتیمتر باشد.

درجه سفتی تشک

میزان فرو رفتگی در انواع تشک دنلپ یا فالومو یا طبی بستگی به وزن افراد دارد و می تواند تا 5 سانتی متر هم باشد. به همین علت افراد سنگین وزن باید تشکی با درجه سفتی بالا را انتخاب کنند ت در حالات مختلف خوابیدن تشک کمتر فرو برود. حتما می دانید که افراد سنگین وزن بیشتر در معرض کمر درد، گردن درد و زانو درد قرار دارند به همین دلیل باید یک تشک مناسب برای خود انتخاب کنند که قیمت تشک طبی می تواند تاثیر زیادی در کیفیت آن داشته باشد. برای خرید بالش نیز به قیمت و کیفیت آن نیز دقت کنید.

اگر بخواهیم درجه سفتی تشک ها را از 1 تا 10 رتبه بندی کنیم افراد با وزن بالا باید درجه سفتی 6 تا 8 را انتخاب کنند. این میزان با توجه به نحوه خوابیدن هر فرد می تواند متفاوت باشد. برای خرید بالش نیز این نکات را رعایت کنید.

فوم های سازگار با محیط زیست

زمانی که قصد خرید تشک یک نفره مموری فوم را دارید باید توجه کنید که رایحه شیمیایی نداشته باشند چون ممکن است به آن حساسیت داشته باشید یا برایتان خوشایند نباشد. امروزه خیلی از شرکت های تولید کننده ی این تشک ها برای حل این مشکل راه هایی را پیدا کرده اند که طبق گفته خودشان این تشک های جدید با محیط زیست سازگار هستند و باعث ایجاد هیچ گاز و رایحه ای نمی شوند.

تشک فوم دار

لایه ها

اکثر مموری فوم ها بیشتر از دو لایه دارند و هر لایه وظایف متفاوتی را به عهده دارد. هر چقدر تعداد لایه های یک تشک دونفره مموری فوم بیشتر باشد احتمال فرو رفتن و گود شدن تشک بعد از گذشت مدتی کمتر می شود. اگر تعداد لایه های سفت تشک زیاد باشد باعث می شود تشک بیش از حد سفت باشد و یا تشک گود شود. هم چنین اگر لایه های نرم زیاد باشند باعث کم شدن استقامت و فرو رفتن تشک خواهد شد.

ضمانتنامه

همانگونه که بالاتر اشاره کردیم تشک هایی که وزن و تراکم بیشتری دارند ماندگارتر هستند اما نکته ای که در آن ها مهم است کیفیت و انعطاف پذیری می باشد. شرکت ها و کمپانی های تولید کننده ی تشک که با تجربه هستند محصولات تولیدی خود را به مدت بیشتری ضمانت می کنند که بسیار خوب است اما زمان خرید باید به چیزهایی که تحت پوشش ضمانتنامه قرار می گیرند نیز توجه داشته باشید.

عوامل موثر در انتخاب تشک مناسب

برخی از نکات مهم در انتخاب تشک های مناسب را در اینجا برای شما بیان می کنیم:

  • برای انتخاب تشک به مدل خوابیدن خود دقت کنید تا بهترین تشک را انتخاب کنید.
  • اگر قصد خرید تشک دونفره را دارید باید تشکی را انتخاب کنید که برای هر دو نفر راحتی مورد نیاز را داشته باشد.
  • یکی از چیزهایی که در خواب خوب مانند تشک اهمیت زیادی دارد بالش مناسب است. باید بالشی را انتخاب کنید که خواب راحتی را در طول شب برای شما فراهم کند.
  • هنگام خرید تشک حتما به طول عمر آن و شرایط گارانتی شرکتی توجه کنید تا بتوانید در صورت بروز مشکل آن را تعویض نمایید.

این مسئله را به خاطر داشته باشید که هر تشکی برای هر فردی مناسب نیست. این که یک تشک ارزان قیمت تهیه کنید دلیل بر مناسب و خوب بودن آن نیست. شما می توانید برای مشاهده قیمت تشک رویا وارد سایت خوابستان شوید.

تشکی را خریداری نمایید که با آناتومی بدن شما هماهنگ و سازگار باشد. در انتخاب تشک رویا یا هر تشک دیگر، ماهیچه ها و دیگر اعضای بدن نشود. زیرا اصولا انسان در زمان استراحت وزن بدنش سنگین تر می شود. شما می توانید برای مشاهده قیمت تشک رویا وارد سایت خوابستان شوید.

ارتفاع تشک یکی از مهمترین ویژگی های تشخیص تشک عالی از معمولی است. تشک های طبیعی که در بازار مشاهده می کنید، در سایز های مختلفی تولید می شوند. اما معمولا ارتفاع تشک از روی زمین نباید کمتر از ۲۵ سانتی متر باشد.

این که تشک دونفره یا تک نفره شما تا چه حد از استقامت و استحکام برخوردار است، نیز می تواند در انتخاب تشک مناسب به ما کمک بسیاری نماید.

تشک مناسب خواب

زمانی که اقدام به خرید تشک رویا یا هر تشک دیگر می نمایید حتما باید نوع دوخت، نحوه ی بسته بندی، گارانتی و مراحل آماده سازی آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر تشک انتخابی شما هر یک از این ویژگی ها را نداشته باشد، نمی تواند به عنوان تشک مناسب انتخاب شود. شما می توانید برای مشاهده قیمت تشک رویا وارد سایت خوابستان شوید.

نکات مهم و ضروری برای تشک مناسب که باید به آنها توجه کنید

  1. پارچه هایی که بر روی تشک ها استفاده می شوند معمولا ضد حساسیت و آلرژی هستند. اما اگر بر روی تختی چنین پارچه ای استفاده نشود ممکن است شما را به بیماری های پوستی مبتلا نماید. یا از نفوذ حشرات جلوگیری ننماید. وجود حشرات اصولا می تواند بیماری زا باشد.
  2. همیشه در زمان انتخاب تشک مناسب به وزن خود توجه نمایید. زیرا تشک باید مناسب با وزن شما انتخاب شود. تا از استحکام بالا برخوردار بوده و با اطمینان از آن استفاده شود.
  3. اصولا تشک های طبی که در بازار وجود دارند به گونه ای ساخته شده اند که از ایجاد گودی کمر، و ایجاد فاصله میان مهره ها جلوگیری می کنند. استفاده از این تشک ها می تواند از بروز کمردرد جلوگیری نماید.
  4. اگر به دنبال خرید تشکی برای تخت یک نفره هستید می توانید از تشک های فنری استفاده کنید. اما اگر برای تخت های دو نفره تصمیم به خرید تشک دارید، بهتر است از تشک های بدون فر استفاده کنید.
  5. برای انتخاب تشک مناسب باید این مسئله را بدانید که عمر مفید استفاده از یک تشک بین ۷ تا ۱۰ سال است. پس اگر روزی از خواب بیدار شدید و با کمر درد یا گرفتگی در عضلات روبه رو شدید، بدانید تاریخ استفاده از تشک به پایان رسیده است و باید تعویض شود.
  6. اگر در محیط های گرم و خشک زندگی می کنید، برای انتخاب تشک مناسب باید به تشک های تهویه دار مراجعه کنید. این تشک ها از الیاف های خنک تهیه می شوند. از این رو برای مناطق گرم مناسب هستند.
  7. اگر از حساسیت های پوستی رنج می برید، یا آلرژی دارید بهتر است از تشک هایی که دارای روکش های لطیف هستند استفاده نمایید. زیرا تشک هایی که دارای روکش های برچسب دار هستند. یا مواد خاصی برای جلوگیری از فرسودگی در آنها استفاده شده است. می تواند ایجاد حساسیت نماید. پس نباید افراد حساس از این تشک ها استفاده کنند.

سخن آخر

انتخاب تشک مناسب با استفاده از این نکات و اطلاعات بسیار آسان است. پس به راحتی با توجه به این نکات اقدام به خرید تشک مورد نظر خود نمایید.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر:

یک دیدگاه

  1. کالای خواب رویان، نمایندگی رسمی تشک خوشخواب و تشک رویا در شرق تهران است که می توانید با تخفیف ویژه تشک خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا