دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پوشاک

آشتی با تیشرت زاپ‌دار مردانه

در دنیای همیشه در حال تحول مد، ترندها می آیند و می روند، اما برخی از سبک ها و استایل ها موفق می شوند در آزمون زمان مقاومت کرده و خود را به عنوان نمادی از تجلی بی انتهای فردیت نشان دهند. یکی از این ترندها که جای خود را در قلمرو مد مردانه باز کرده است، تیشرت زاپ دار مردانه است. تیشرت خفن پسرانه زاپ دار که روحیه ای خشن و سرکش را برمی‌انگیزد، یکی از عناصر اصلی بسیاری از کمدهای لباس است و ظاهری جسورانه و هیجان‌انگیز را به شما می بخشد.

تکامل تیشرت زاپ دار مردانه

ریشه این مدل تیشرت پسرانه به جنبش پانک راک در دهه 1970 میلادی برمی گردد، زمانی که موسیقی دانان و طرفداران آن ها در یک موج جمعی از لباسی خاص به عنوان نوعی ابراز وجود و شورش علیه سنت های پیشین استفاده می کردند. با گذشت سالها، این سبک پوشش تکامل یافته، از ریشه پانک خود فراتر رفته و به یک بیانیه مد تبدیل شده اند. امروزه تیشرت زاپ دار مردانه توسط طبقات مختلف جامعه پذیرفته شده است.

زیبایی‌شناسی طراحی

آنچه که این مدل تیشرت خفن پسرانه را متمایز می کند، زیبایی طراحی متمایزش است. پارگی‌ها و زاپ هایی که به‌طور هدفمندی روی پارچه قرار می‌گیرند، ظاهری فرسوده و حال و هوایی مضطرب را القا می‌نماید و همزمان یک تم آرام و کژوال را می سازند. ساییده شدن و از بین رفتن عمدی پارچه به شخصیت لباس می افزاید و هر تی شرت را منحصر به فرد می کند. اگر احیانا از این گفته متعجب شدید، کتاب وابی سابی را بخوانید. البته نه این که تیشرت زاپ دار واقعا در این نوع نگاه قرار بگیرد، اما سعی دارد چنین چیزی را القا کند.

نوشته های مشابه

وابی سابی نوعی نگرش ژاپنی است که در آن هر چیزی که در گذر زمان کهنه می شود، ارزشش بالاتر می رود، چرا که کهنگی و آثار مربوط به آن (مثل زخم، شکستگی، خرابی، موی سپید و…) نشان دهنده گذر دوران و داستان هایی هستند که بر آن جسم یا شئ گذشته است.

تیشرت زاپدار مردانه

استایل‌سازی با مدل تیشرت پسرانه زاپ دار

یکی از جنبه‌های قابل توجه تیشرت زاپ دار مردانه، تطبیق پذیری آن‌ها در استایل سازی است. این مدل تیشرت خفن پسرانه هم با شلوار جین ست می شوند هم با کت و شلوار! بله درست خواندید، با کت و شلوار هم می توان تیشرت مردانه زاپ دار پوشید. البته دقت کنید که منظور از کت و شلوار در اینجا، استایل کلاسیک و مجلسی نیست. بلکه اشاره به استایل کت و شلوار کژوال داریم.

جذابیت همگانی

این مدل تیشرت پسرانه با باحال بودن یا همان کول بودن مترادف شده است. زیبایی شناسی این مدل لباس، آنها را به انتخابی ایده آل برای پوشیدن روزمره تبدیل می کند، از رویداد های غیررسمی گرفته تا [به خصوص] کنسرت های موسیقی. سبک و سیاق تیشرت زاپ دار به افراد این امکان را می دهد تا روحیات خود را بیان کنند و ارائه یک نگرش بی پروا و بی دغدغه را بپذیرند.

فرهنگ DIY

در حالی که بسیاری از روندهای مد توسط طراحان حرفه ای هدایت می شوند، این مدل تیشرت پسرانه محبوبیت خود را مدیون فرهنگ DIY یا Do it yourself (خودت انجامش بده) است. به این معنی که شیک پوشان مشتاق، این ترند را با نیاز سفارشی کردن تیشرت های خود پذیرفته اند. یعنی اصل داشتن یک تیشرت زاپ دار به این است که شما خودتان آن را از قطعات لباس کهنه و قدیمی بسازید. به این طریق هم به مد پایدار کمک می کنید، هم فضایی برای نمایش خلاقیت خود دارید.

توجه به جنس تیشرت 

اولین و مهمترین نکته موقع خرید تیشرت مردانه، جنس است. جنس تی شرت مردانه به پارچه به کاررفته در ساختار آن بستگی دارد و قیمت نهایی را تعیین می کند. عموماً در تیشرت پنبه، پلی استر یا ترکیبی از هردو به کار می رود. اگر تیشرت 100درصد از پنبه دوخته شده باشد معمولاً گزینه مناسبی برای استفاده در فصل های گرم بهار و تابستان به شمار می رود؛ چون لطیف و خنک است و در صورتی که با پلی استر و ابریشم مخلوط شده باشد از دوام بالاتر برخوردار است و بعد از شستشو کمتر چروک می شود.

اما در صورتی که تیشرت دارای الیاف مصنوعی پلی استر را خریداری کنید مهمترین مزیت آن جذب سریع عرق است؛ این تیشرت ها برای ورزش در باشگاه فوق العاده هستند و به دلیل سبکی و زود خشک شدن از محبوبیت بالایی برخوردارند.

تایید افراد مشهور

ترند تیشرت زاپ دار مردانه از طریق حمایت های افراد مشهور یا همان سلبریتی ها شتاب بیشتری به دست آورده است. به خصوص فعالان صنعت مد مرتباً تمایل خود را به تی شرت های پاره نشان می دهند و آنها را به یک کالای مورد توجه در بین افراد علاقه مند به مد تبدیل کرده اند. در ظاهر شاید فکر کنید این مدل تیشرت پسرانه فقط در استایل خیابانی استفاده می شود اما جالب است بدانید که روی مراسم فرش قرمز هم دیده شده است.

سخن آخر

تیشرت زاپ دار، این تیشرت خفن پسرانه، از ریشه پانک راک خود فراتر رفته و به نمادی از فردیت، شورش و خونسردی تبدیل شده است. لباسی که با گزینه‌های استایل چندمنظوره، زیبایی‌شناسی طراحی متمایز، و پاسداشت فرهنگ DIY، خود را به‌عنوان یک عنصر اصلی در کمد لباس [افراد علاقه مند] تبدیل کرده است. همانطور که مد به تکامل خود ادامه می دهد، جذابیت تی شرت های زاپ دار تزلزل ناپذیر باقی مانده و به دنیای مد مردانه جسارت بخشیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا