دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

الکترونیک

راهنمای خرید و نصب دوربین مدار بسته

استفاده از دوربین های مدار بسته به یکی از اصلی ترین اجزای سیستم های امنیتی مدرن تبدیل شده است. اگربخواهید از خانه، محل کار یا هر مکان دیگری محافظت کنید، نصب دوربین های مدار بسته می تواند آرامش و احساس امنیت را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه ما شما را در مراحل خرید و نصب دوربین مداربسته راهنمایی می کنیم که همه چیز از برنامه ریزی و انتخاب تجهیزات گرفته تا نصب و نگهداری را پوشش می دهد. با پیروی از این راهنمای جامع، می‌توانید یک سیستم نظارت موثر متناسب با نیازهای خاص خود راه‌اندازی کنید.

چرا به دوربین های مدار بسته نیاز دارید؟

دوربین های مداربسته نقش عمده ای در حفظ امنیت دفاتر، فروشگاه ها و خانه ها دارند. از آنجایی که مسائل مربوط به جرایم سازمان‌یافته و دزدی در حال افزایش است، افزایش امنیت ضروری است. دوربین های مدار بسته یکی از مقرون به صرفه ترین تجهیزات امنیتی هستند که می توانید از آن برای ایمن نگه داشتن اموال خود در برابر متجاوزان استفاده کنید. این دوربین‌ها با یک فناوری فوق مدرن عرضه می‌شوند که به کاربران امکان می‌دهد از هر چیزی که در داخل و اطراف خانه و محل کارشان اتفاق می‌افتد، فیلم واضحی داشته باشند. این دوربین ها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما درگیر هر نوع تخلفی نمی شوند.

بهترین مکان برای استفاده از آنها نقاطی است که مبادله نقدی انجام می شود. مثلا دوربین هایی در نزدیکی صندوق و یا نزدیک محل کار کارکنان نصب شوند. این می تواند تضمین کند که یک کارمند در حین دزدی دستگیر شده و به دفتر سپرده می شود.

نوشته های مشابه

در صورتی که شخصی در محل دفتر مرتکب جرم شود و فیلم زنده در دوربین ضبط شود، می توانید از این به عنوان مدرک در تحقیقات قانونی استفاده کنید. دادگاه می تواند فیلم های دوربین های امنیتی شما و اطمینان از اینکه شخص مرتکب جرم شده است به عنوان مدرک استفاده کند.

دوربین های مدار بسته چگونه کار می کنند؟

نصب دوربین مدار بسته

دوربین‌های مداربسته از یک یا چند دوربین برای ضبط ویدئو استفاده می‌کنند. در بعضی مواقع، آنها همچنین از تصاویر ویدیویی و صوتی برای نمایش روی یک مانیتور یا ضبط کردن استفاده می‌کنند. اما چیزی که دوربین‌های مداربسته را از تلویزیون‌های معمولی متمایز می‌کند، این است که تلویزیون‌های معمولی سیگنال‌های خود را به صورت آشکار برای همه پخش می‌کنند. اما دوربین‌های مداربسته سیگنال‌ها را به صورت عمومی منتشر نمی‌کنند. آنها از انتقال با سیم یا بی‌سیم برای ارسال ویدئو از دوربین به مانیتور یا دستگاه ضبط استفاده می‌کنند. علاوه بر نظارت، دوربین‌های مداربسته می‌توانند برای امنیت، حفاظت و حتی جاسوسی نیز استفاده شوند.

خرید بهترین دوربین های مدار بسته برای هر مکان

برای خانه ها:

دوربین مدار بسته بولت نوعی از تجهیزات نصب شده روی دیوار یا سقف است که معمولاً برای استفاده در داخل ساختمان طراحی می شود. با این حال، می توانید از آنها در فضای باز نیز استفاده کنید. این دوربین ها شکلی براق و استوانه ای دارند و ضد آب هستند. آنها برای گرفتن تصاویر در یک منطقه محدود مناسب هستند، اما نمی توان آنها را پانل، عنوان یا بزرگنمایی کرد. به یک منطقه خاص اشاره می کند.

دوربین های مداربسته C-mount دارای لنزهای جداشدنی هستند که می توانند در طیف وسیعی از کاربردها قرار بگیرند. لنزهای معمولی این دوربین فاصله ای بین 35 تا 40 متر را پوشش می دهند، بنابراین می توانید از لنزهای مخصوص با دوربین های مدار بسته برای پوشش مسافت های بیش از 40 متر استفاده کنید.

برای بانک ها :

دوربین‌های با کیفیت فوق‌العاده معمولاً در بانک‌ها و کازینوها استفاده می‌شوند. آنها اپراتورها را قادر می سازند تا با وضوح کامل بزرگنمایی کنند.

برای دفاتر:

دوربین های مدار بسته‌ای که ویژگی روز و شب را دارند، تغییرات شرایط نور را جبران می کنند و در نتیجه دوربین این امکان را دارد که تصاویر واضحی را در طول شبانه روز ثبت کند. این دوربین ها برای استفاده در فضای باز هم مانند پارکینگ مناسب هستند.

این دوربین‌ها دارای عملکردهای متعددی هستند که آن‌ها را برای عملکرد در برابر تابش خیره کننده، نور مستقیم خورشید و انعکاس در هر زمانی از روز مناسب می‌سازد.

دوربین های مدار بسته IP، بی سیم و سیم کشی شده می توانند تصاویر را از طریق اینترنت منتقل کنند. آنها همچنین می توانند پهنای باند را بدون تأثیر بر وب فشرده کنند. آنها را می توان به راحتی در مقایسه با دوربین های آنالوگ نصب کرد زیرا برای ارسال تصاویر در فواصل بیشتر نیازی به کابل کشی متفاوت یا تقویت برق ندارند.

برای کارخانه ها:

وجود DVR (ضبط کننده ویدئوی دیجیتال) یا NVR (ضبط ویدئوی شبکه) در سیستم های امنیتی کارخانه می تواند به کاربران کمک کند تا فیلم های نظارتی خود را از طریق وب منتقل کنند. در نتیجه مدیریت می تواند به راحتی فعالیت های کارگران را در هر زمان از طریق دوربین های مداربسته خود بررسی کند. این نوع دوربین های مداربسته همچنین کارکنان امنیتی را قادر می سازند تا به جای بررسی مانیتور ویدئویی در طول روز، وظایف نگهبانی را به طور موثر انجام دهند.

چگونه دوربین های مدار بسته را نصب کنیم؟

نصب دوربین‌های مداربسته امروزه با معرفی نسخه‌های دیجیتال در بازار، آسان‌تر شده است. اکنون، برای راه‌اندازی سیستم دوربین مداربسته نیازی به تجهیزات فنی خاص نیست. اولین و مهم‌ترین گام، برنامه‌ریزی برای منطقه‌ای است که می‌خواهید امنیت آن را تامین کنید و تصاویر آن مکان را هر دلحظه داشته باشید. پس از انجام این کار، باید از ارائه‌دهنده اینترنت خود یک آدرس IP دریافت کنید. در صورت لزوم، می‌توانید از یک DVR برای ضبط تصاویر استفاده کنید.

می‌توانید هر تعداد دوربین امنیتی را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. سیستم‌های یک یا دو دوربین قابل گسترش هستند ومی توانید تع دوربین های بیشتر را به آن ها اضافه کنید . در صورت انتخاب دوربین‌های بی‌سیم، نیاز به پریز برق دارید. برای اطمینان از اینکه دوربین برای افراد قابل مشاهده نیست، می‌توانید به فردی که به آن اعتماد دارید اجازه دهید دوربین را از برق بکشد. اما این کار تنها در صورتی انجام می‌شود که به راحتی به پریز دسترسی پیدا کنید.

برای نصب دوربین‌ها روی کامپیوتر، ابتدا باید نرم‌افزار مربوطه را نصب کنید و اجازه دهید دستگاه بوت شود. سپس در منوی تنظیمات، مراحل نصب نرم‌افزار خاص را دنبال کنید. برای اطمینان از امنیت، به آدرس IP ثابت، رمز عبور و نام کاربری خود نیاز دارید. قبل از وصل کردن دوربین به پریز دیواری یا سیم داخلی، آن را روی یک سطح ثابت محکم کنید و مطمئن شوید که در جهت مورد نظر قرار گرفته است. برای تنظیم دوربین و اطمینان از پوشش مناسب، ممکن است نیاز به نزدیک شدن به نمایشگر ویدئو باشد. در نرم‌افزار، هر دوربین را با نام قابل یادآوری برچسب‌گذاری کنید.

تعمیر و نگهداری دوربین مدار بسته

بازرسی منظم تمام اجزای اصلی برای نگهداری دوربین های مدار بسته بسیار مهم است. همچنین لازم است سیم‌کشی و کنترل‌ها را برای هرگونه نشانه آسیب بررسی کنید. برای نگهداری از ضبط کننده ها، مانیتورها و دوربین خود می توانید از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید. در صورت لزوم می توانید لنزها، بدنه و دوربین را تمیز کنید. برای مشاهده مانیتورینگ مناسب، لنزهای دوربین را بررسی و تنظیم کنید. همچنین می توانید سیگنال های تجهیزات راه دور را تست کنید. همچنین از کیفیت ضبط و پخش فیلم دوربین مطلع شوید. نتایج تست را یادداشت کنید. در صورت امکان، انتقال تصاویر به مرکز کنترل از راه دور را بررسی کنید. تنظیمات زمان، تاریخ و حافظه را در صورت لزوم تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا