دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گل و گیاه

این نکات پس از خرید گیاه سانسوریا را رعایت نکنید تا گیاه شما از بین برود!

دراین مقاله قصد داریم به نکات پس از خرید گیاه سانسوریا اشاره کنیم .چنان‌چه قصد هدیه کردن گلدان گل سانسوریای خریداری شده به فرد دیگری را دارید، حتماً اطلاعات فنی و توضیحاتی که فروشنده در اختیار شما قرار داده است را به اطلاع وی برسانید تا وی نیز بهترین شرایط نگهداری برای گیاه سانسوریا را فراهم کند.

اگر شما هم شوق خرید گیاه سانسوریا را دارید و دوست دارید همواره بهترین گیاه سانسوریا خریداری کنید به سایت نورین بلاگ مراجعه کنید.

فراموش نکنید گیاه سانسورها قرار است یک یادگاری از طرف شما به یک دوست باشد تا با مشاهدۀ شادابی آن به یاد شما بیافتد.

نکات لازم پس از خرید گیاه سانسوریا

در انتقال گیاه سانسوریا از محل خرید به خانه یا هر محل استقرار آن، شرایط اقلیمی متعارفی را برای گیاه در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر در فصل زمستان و از یک فروشگاه گرم و شرجی اقدام به خرید گلدان گل سانسوریا می‌کنید، مراقب باشید که گیاه شما در بیرون از فروشگاه در معرض دمای کم محیط قرار نگیرد.

یا اگر در تابستان اقدام به خرید سانسوریا کردید، مراقب باشید که در بیرون از فروشگاه گیاه شما در معرض تابش مستقیم و شدید نور خورشید قرار نداشته باشد. 

در زمان قرار دادن گیاه در خودرو دقت داشته باشید که آن را در یک جعبه قرار دهید و بر روی صندلی بگذارید؛ نه در صندوق عقب تا از تکان‌های کم‌تری برخوردار باشد و ریشه‌های آن شل نشود.

در زمان حرکت دادن گیاه سانسوریا (به دلیل ساختار باریک و بلندی که دارد)، مراقب باشید که از حرکات سریع و خشن استفاده نکنید تا به ریشه و برگ‌های آن آسیبی وارد نشود.

تا چند هفتگی گلدان سانسوریا را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید و اجازه ندهید که در این مدت خاک گلدان و هوای اتاق خشک شوند و گیاه به فقر رطوبتی دچار شود. 

در روزهای ابتدایی خرید گل سانسوریا، از بین رفتن یکی دو برگ از گیاه عادی به نظر می‌رسد. لذا روی این موضوع خیلی نگران نباشید.

برگ‌های گیاه را همواره تمیز نگه دارید و از نشستن گرد و غبار یا رطوبت بیش از حد و یا پرسه زدن حشرات مزاحم پیرامون آنها خودداری کنید. اگر لازم شد، برای دفع حشرات مزاحم و جلوگیری از آسیب رساندن به گیاه، از سم مناسب استفاده کنید.

 با وجود تمامی عواملی که در بالا به آنها اشاره شد، گاه ممکن است شرایط و عوامل ایجاد شود که منجر به از بین رفتن تمام یا قسمتی از بوته گیاه سانسوریای شما شود. 

توجه داشته باشید که هر گونه خارج شدن عوامل محیطی از بازۀ استاندارد و توصیه شده از سوی کارشناسان گیاهان آپارتمانی، از جمله عدم دسترسی گیاه به آب، رطوبت، نور و کود مناسب، می‌تواند آسیب جدی به گیاه سانسوریای شما وارد کند.

خرید گیاه سانسوریا

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمامی جوانب خرید گیاه سانسوریا را پوشش بدهیم. گیاه سانسوریا همواره به عنوان یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی معرفی می شود و برای افرادی که بنا به هر دلیل از وقت و حوصلۀ کافی برای تیمار گیاهان‌آپارتمانی خود برخوردار نیستند، خرید چند نوع گیاه آپارتمانی ساده از جمله سانسوریا پیشنهاد می‌شود.

گیاه سانسوریا از قابلیت تصفیۀ هوا و رفع تنش و اضطراب از محیط داخل خانه یا محیط کار برخوردار است و همواره از یک تأثیر مثبت بر خلق و خوی افراد برخوردار می باشد.

با وجود تمامی سادگی نگهداری از گیاه سانسوریا و تأثیرات مثبتی که این گیاه به همراه دارد، توصیه می‌کنیم همواره در زمان خرید سانسوریا از اطلاعات کامل و کافی در مورد آن برخوردار شوید، برای خرید خودتان وقت کافی بگذارید و بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای تمامی اطلاعات مربوط به روش‌های نگهداری گیاه سانسوریا و هم چنین روش‌هایی که تا به حال در مورد خود گیاه مورد نظر که قصد خرید دارید را شنیده‌اید، از تولید کننده یا فروشنده جویا شوید.

اگر احساس کردید این مقاله در خرید گیاه سانسوریا دید جدیدی را به شما داد، می‌توانید با به اشتراک گذاشتن این مطلب به دیگر دوست داران گیاه سانسوریا در خرید این گیاه کمک کنید.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا