دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامتمد و زیبایی

جوش صورت را با این عادت ها از بین ببرید!

چه کنیم تا صورتمان هرگز جوش نزند

حتما در اطراف خود کسانی را دیده اید که هیچ وقت دچار جوش صورت نمی شوند و همیشه حسرت پوست خوب آنها را خورده اید. در این مطلب می خواهیم به عادت هایی اشاره کنیم که این افراد احتمالا از آنها پیروی می کنند و رعایت آنها باعث می شود که پوستی صاف و بدون جوش داشته باشند.

شستشوی روزانه صورت برابر است با کاهش جوش صورت

 

شستشوی روزانه صورت

 

نوشته های مشابه

اگر پوست شما دارای جوش و آکنه است این به معنای آلودگی و کثیفی پوست شما نیست ولی باید بدانید که شستشوی روزانه صورت با مهار کردن تقریبی باکتری ها می تواند میزان جوش صورت را کاهش دهد و ظاهر آنها را بهتر نماید. نکته مهم برای شستن صورت این است که حتما از یک نوع شوینده صورت که متناسب با پوست شماست استفاده نمایید. می توانید قبل از شستن صورت خود با استفاده از پاک کننده های صورت مواد آرایشی روی پوست را پاک نمایید و سپس اقدام به شستن صورت خود نمایید. این عادت روتین می تواند در سلامت پوست شما نقش بسیار مهمی داشته باشد و رعایت نکردن آن ممکن است آسیب هایی را به پوست شما وارد نماید.

تلفن همراهتان را تمیز نمایید!

 

تلفن همراهتان را تمیز نمایید!

 

شاید تعجب کنید ولی آلودگی صفحه نمایش تلفن همراه شما می تواند مسبب جوش های صورتتان باشد. صفحه نمایش گوشی بسیار آلوده است و زمانی که برای صحبت کردن از آن استفاده می کنید این آلودگی می تواند به پوست صورت شما انتقال یابد و باعث بروز جوش صورت و آکنه شود. برای جلوگیری از این موضوع صفحه نمایش گوشی خود را با استفاده از الکل تمیز نمایید تا شاهد کاهش جوش های صورت خود باشید.

لمس کردن صورت ممنوع!

در صورتی که عادت دارید که مدام با دست هایتان صورت خود را لمس می کنید و به آن دست می کشید باید هر چه زودتر این عادت را ترک کرده و کنار بگذارید. لمس کردن پوست به صورت مداوم باعث می شود که پوست صورت شما دچار التهاب و آکنه شود.

شستن و تعویض مرتب روبالشتی ها

شستن و تعویض مرتب روبالشتی ها

روبالشتی های شما می تواند به علت وجود چربی ها و آلودگی ها باعث ایجاد آکنه و جوش صورت شود. بنابراین در صورتی که آنها را به صورت مرتب نشویید و تعویض نکنید شستشوی هر روزه صورتتان می تواند بی فایده باشد و شما را دچار آکنه نماید زیرا روبالشتی به صورت مستقیم با پوست صورت شما در تماس است. سعی کنید حتما جنس روبالشتی خود را نرم و لطیف انتخاب نمایید و هفته ای یکبار نسبت به شستشو و تعویض آن اقدام نمایید.

اصلاح رژیم غذایی!

 

اصلاح رژیم غذایی!

 

برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش رژیم غذایی شما باید سرشار از مواد غذایی مانند سبزی ها، میوه ها، روغن های سالم مانند روغن زیتون، حبوبات و درصد کمی پروتئین های حیوانی باشد. اگر در رژیم غذایی خود اکثرا از روغن های اشباع شده، فست فودها، شیرینی ها و مقدار زیادی پروتئین حیوانی استفاده می کنید باید انتظار داشته باشید که گاه و بیگاه دچار جوش صورت شوید.

به جوش ها دست نزنید و آنها را فشار ندهید.

 

جوش صورت

 

اگر عادت به فشار دادن و ترکاندن جوش صورت خود دارید باید بدانید که این کار باعث پخش شدن باکتری ها و عفونت در سطح پوست و زخم شدن و باقی ماندن جای جوش ها روی پوست خواهد شد. انجام این کار نه تنها باعث کاهش جوش صورت نخواهد شد بلکه آن را زیاد نیز خواهد کرد.

داشتن اضافه وزن برابر است با جوش صورت

 

اضافه وزن نداشته باشید

چاقی و اضافه وزن نه تنها می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و انواع دیگر بیماری ها در انسان را افزایش دهد بلکه می تواند تأثیرات مخربی نیز روی پوست صورت داشته باشد. ورزش و کنترل وزن در کنار رژیم غذایی سالم و بدون قند و چربی می تواند به شما پوستی صاف و یکدست هدیه بدهد.

میکروبیوم ها و مواد پروبیوتیک

باکتری های وجود دارند که در روی پوست ما زندگی می کنند و وجود آنها برای سلامت و زیبایی پوست حیاتی است این نوع باکتری ها میکروبیوم نام دارند. و محافظت و مراقبت از آنها می تواند نقش بسیار مهمی را در سلامت پوست ایفا نماید. یکی از عواملی که می تواند سبب جوش صورت یا آکنه شود برهم خوردن توازن این نوع باکتری ها بر روی پوست است مصرف برخی مواد پروبیوتیک مانند ماست پروبیوتیک می تواند موجب بهبود این وضعیت و در نتیجه کاهش آکنه ها شود.

شیر بادام مصرف کنید.

شیر گاو و لبنیات سنتی دارای مقادیری از هورمون های حیوانی است که مصرف آنها می تواند سبب بروز آکنه و جوش صورت شود. حتی اگر شیر گاو مواد افزودنی نیز نداشته باشد هورمون های طبیعی گاو که در آن وجود دارد نیز می تواند باعث ایجاد جوش شود. بهترین راه حل برای این موضوع این است که به جای مصرف شیر معمولی از شیر بادام استفاده نمایید. مصرف شیر بادام علاوه بر اینکه می تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تأمین نماید عاری از هر گونه هورمونی نیز هست و می تواند برای پوست مفید باشد.

مصرف کربوهیدرات ها را کاهش دهید

 

مصرف کربوهیدرات ها را کاهش دهید

 

مصرف زیاد نان، انواع پاستا، برنج، سیب زمینی و … سایر کربوهیدرات ها می توانند نقش بسیار مهمی در بروز آکنه و جوش صورت داشته باشند. کربوهیدرات ها شاخص گلیسمیک بالایی دارند و محققان به این نکته پی برده اند که بالا بودن این شاخص در مواد غذایی مصرفی می تواند باعث ایجاد جوش صورت و آکنه شود. مکانیزم این شاخص به صورتی است که قند خون و هورمون هایی را که باعث تحریک غده های چربی پوست می شوند را بالا برده و در نتیجه باعث ایجاد جوش صورت می شوند.

بعد از ورزش دوش بگیرید!

ورزش کردن از عواملی است که می تواند باعث تناسب اندام ما و سلامت ما شود. ولی یکی از نکات بسیار مهم در ورزش کردن علی الخصوص در باشگاههای ورزشی رعایت نکات بهداشتی است. در باشگاههای ورزشی به علت تردد زیاد و استفاده همگانی از وسایل و ابزارهای ورزشی باکتری ها و میکروب های زیادی وجود دارند که در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی ممکن است بر روی سلامت بدن و پوست شما تأثیرگذار باشند. همچنین باقی ماندن عرق نیز بر سطح پوست می تواند باعث ایجاد جوش صورت و آکنه شود. پس دوش گرفتن بعد از ورزش را فراموش نکنید.

از لوازم آرایشی دیگران استفاده نکنید.

فرقی نمی کند چقدر از رنگ کرم پودر یا رژگونه دوستتان خوشتان آمده است، در هر صورت استفاده از آنها کار اشتباهی است. وقتی از لوازم آرایشی مشترک با دیگران استفاده می کنید مثل این است که باکتری ها را به یکدیگر انتقال می دهید.

سیگار کشیدن ممنوع!

 

سیگار کشیدن ممنوع!

 

سیگار کشیدن می تواند باعث ایجاد و بروز آکنه های غیرالتهابی روی صورت شود. پس اگر خواهان داشتن پوستی صاف و بدون جوش هستید سیگار نکشید!

محصولات مراقب مخصوص به پوستتان را فراموش نکنید.

 

مراقبت از پوست

 

بسته به اینکه جنس پوستتان، خشک، چرب یا مختلط است، استفاده از محصولات مراقبتی پوست می تواند به درمان جوش صورت و جلوگیری از ایجاد مجدد جوش ها به شما کمک بسیاری نمایند. این محصولات را باید به دقت و متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید و به صورت مستمر از آنها استفاده نمایید. یکی از مهمترین محصولات مراقبتی برای هر پوستی ضد آفتاب ها هستند. قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون اینکه از ضد آفتاب استفاده کرده باشید می تواند باعث تشدید آکنه ها و جوش صورت شود. بنابراین هیچ گاه استفاده از ضد آفتاب ها فراموش نکنید.

امیدوارم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد، از اینکه همراه بخش مد و زیبایی مجله آنلاین پروماگ هستید، سپاسگزاریم…

یک دیدگاه

  1. سلام من15سالمه وجوش میزنم چیکارکنم تاازبین برن همچنین چه شوینده ای برای پوست صورت خوبه آیاشامپوبچه خوبه یانه ممنونم بابت مطالب خورتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا