دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

5 راه حل آسان برای درمان قطعی کمردرد

همه ما تقریبا حداقل برا یک بار هم شده کمر درد را تجربه کرده ایم. درد گاهی آنقدر زیاد می شود که  نمی توانیم کارهایمان را به درستی انجام دهیم و یا حتی بخوابیم. کمر درد می تواند علات های زیادی از جمله اضافه وزن، پوزیشن های کاری نامناسب، بلند کردن وسایل سنگین، خوابیدن نامناسب و… داشته باشد.

کمر دردها با توجه به دلایل ایجاد شدنشان درمان های متفاوت و آسانی دارند. کمردرد در افرادی که اضافه وزن دارند و یا کارهای سنگین انجام می دهند و اجسام سنگین بلند می کنند و یا حتی در زنان حامله که نوعی دیگری از اضافه وزن را به سبب بارداری دارند به یک شکل درمان می شود. این افراد به دلیل فشاری که به ناحیه کمر وارد می شود دچار اسپاسم ها و گرفتگی های عضلانی ناحیه کمر می شوند که گاهی حتی این فشار به دیسک های کمری هم فشار وارد می کند.

راه حل اول : وزنتان را کم کنید و حرکات اصلاحی انجام دهید؟

داشتن اضافه وزن و چاقی یکی از دلایل اصلی کمر درد محسوب می شود.  این افراد برای اینکه همیشه از کمردرد رهایی یابند به طور حتم باید وزنشان را کم کنند تا فشار از روی کمر برداشته شود. کاهش وزن به طبع، امری زمان بر است و باید برای آن برنامه طولانی مدت داشته باشید، ولی برای رهایی از درد می توانید از حرکات اصلاحی برای کاهش گودی کمر و کاهش فشار بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دلایل اصلی کمر درد

راه حل دوم: ماساژ درمانی بگیرید

امروزه مراکز ماساژ زیادی در کشور ایجاد شده است. در بعضی از این مراکز نگاه لوکس و هزینه های بالا به این خدمات صورت می گیرد در حالی که ماساژ درمانی، یک نیاز برای همه اقشار جامعه است. بهترین مرکز ماساژ درمانی مرکزی است که علاوه بر قیمت و هزینه های مناسب خدمات، ماساژ درمانی را به صورت تخصصی و حرفه ای ارائه دهد. با ماساژ درمانی اسپاسم عضلات کمری شما برطرف شده و فشار از روی مهره های شما برداشته می شود، بدین ترتیب کمر درد شما بهبود پیدا می کند.

ماساژ درمانی

راه حل سوم: ماساژ لاغری بگیرید

فرایند لاغری و کاهش وزن یک روند طولانی مدت و مستمر است. عمل ها و جراحی های لاغری هم عوارض بی شماری دارند. پس بهترین راه لاغری طبیعی بودن آن است. ماساژ لاغری یک کاتالیزور طبیعی برای کاهش وزن است. ماساژ لاغری با بالابردن سوخت و ساز شما و افزایش گردش خون بافت چربی به طور موثری به کاهش وزن شما کمک می کند.

راه حل چهارم: آب درمانی انجام دهید.

آب درمانی یکی از راه هایی است کم هم فشار از روی کمرتان برداشته می شود و هم کمک به کاهش وزنتان می کند. آب درمانی هم باید اصولی و زیر نظر مربی آب درمانی انجام شود. اینکه فقط داخل آب راه بروید آب درمانی محسوب نمی شود. آب درمانی شامل تمرین ها و تکنیک هایی است که باید توسط مربی به شما تجویز و اجرا شود.

ماساژ لاغری

راه حل پنجم: ورزش کنید

ورزش کردن منظم به کاهش وزنتان کمک می کند و عضلاتتان را تقویت می کند. تقویت عضلات شکمی بسیار به کاهش فشار بر روی کمر کمک کرده و باعث می شود فشار کمتری بر روی کمر شما وارد شود.

بهترین روش درمان کمردرد

بهترین روش برطرف کردن کمردرد ترکیب این 5 راه حل باهم است. یعنی ابتدا یک سالن ماساژ درمانی خوب پیدا کنید و به صورت منظم ماساژ درمانی دریافت کنید تا کمر دردتان بهبود یابد، بعد از سعی کنید وزنتان را کاهش دهید و به تقویت عضلات کمری و شکم بپردازید. با این کار فشار از روی کمر برداشته شده و دیگر دچار کمردرد نخواهید شد.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا