دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کسب و کار

راهنمای دریافت کد بورسی آنلاین تا خرید و فروش سهام در بورس ایران

شرایط سخت اقتصادی افراد را مجبور کرده است که برای حفظ سرمایه‌ی خود دست به ریسک بزنند و بازار‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. از دلار و ماشین و مسکن گرفته تا طلا و ارز دیجیتال و در نهایت بورس. پس از دورانی تقریباً طولانی که وضعیت شاخص‌های سهام قرمز بود، اخیراً با بهتر شدن وضع بازار سهام، مردم دوباره به این حوزه علاقه‌مند شده‌اند؛ اما قبل از این که بتوانند هرگونه معامله‌ای انجام دهند نیازمند به داشتن کد بورسی هستند. اما این که کد بورسی چیست و چگونه باید تهیه شود، سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

چگونه کد بورسی بگیرم؟

قبل از این که بتوانید برای دریافت کد بورسی خود اقدام کنید و فعالیت خود در بازار بورس را استارت بزنید، می‌بایست سه مرحله‌ی مهم را طی کنید که اولین آن ثبت نام در سجام است. سجام یا همان سامانه جامع اطلاعات مشتریان، یک سامانه‌ی ملی و زیر ساختی در بازار سرمایه است که وظیفه‌ی جمع آوری اطلاعات (مالی) مشتریان و ثبت و نگه‌داری و تسویه معاملات در بازارهای مالی را برعهده دارد. تمام افرادی که قصد فعالیت در بورس را دارند باید حتما ابتدا اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند و احراز هویت شوند. پس از طی این مراحل با دریافت کد بورسی که به نوعی شناسه‌ی اشخاص است، افراد می‌توانند به معامله در باراز سهام بپردازند.

از کجا شروع کنم؟

پس از مراجعه به سایت سجام و ثبت نام در این سامانه و دریافت کد 10 رقمی، باید برای احراز هویت اقدام کنید. در گذشته این پروسه تنها به شکل حضوری و با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های بورس یا دفاتر پیشخوان منتخب دولت، و با پر کردن فرم‌های طولانی انجام می‌شد. اگر چناچه قصد تغییر کارگزار را داشتید باید تمام کارهای مربوط به احراز هویت را از ابتدا انجام می‌دادید. ولی این روز‌ها می‌توانید به‌راحتی و به‌صورت آنلاین احراز هویت خود را انجام دهید و سپس به فکر دریافت کد بورسی باشید.

نوشته های مشابه

 احراز هویت آنلاین چگونه است؟

با روی کار آمدن و راه‌اندازی سامانه‌ی سجام و تجمیع اطلاعات تمامی سرمایه‌گذاران، مراحل احراز هویت بسیار آسان‌تر از گذشته صورت می‌گیرد. با تنها یک بار ثبت اطلاعات در این سامانه، می‌توانید مراحل احراز هویت را به صورت آنلاین طی کنید. پس از این مرحله و با دریافت کد بورسی می‌توانید، به کلیه‌ی خدمات بازار سرمایه‌ی ایران دسترسی داشته باشید.

image_3f4f7ac2354fc8f4d9a21fa3d307aea473cb4c34.png

گام به گام تا دریافت کد بورسی

همان‌طور که در بالا‌تر نیز به آن اشاره کردیم، کد بورسی حکم شناسه‌ی شما را دارد که در واقع شما با آن کد شناخته می‌شوید. کد معاملاتی، کد سهامداری یا همان کد بورسی، یک کد منحصر به شخص شماست که از 5 عدد و 3 حرف تشکیل شده است.

پس از ثبت نام در سجام و ابراز هویت تنها یک مرحله باقی می‌ماند که آن ثبت نام در کارگزاری است. در حال حاضر بیش از 150 کارگزار با بورس همکاری می‌کنند. شما باید در این مرحله به خوبی در رابطه با کارگزاری‌های مختلف تحقیق کنید و مزایا معایب هر یک، از نحوه‌ی پشتیبانی گرفته تا میزان شکایات و تنوع در خدمات و طرح‌ها را بررسی کنید و کارگزار مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ثبت نام در کارگزاری‌ها نیز به دو صورت حضوری و آنلاین صورت می‌پذیرد. برای ثبت نام حضوری می‌بایست با در دست داشتن مدارک به شعب کارگزاری مد نظر خود مراجعه کنید و با تکمیل فرم‌های مربوطه و انجام اقدامات لازم کد بورسی خود را در جهت انجام معاملات سهامی در یافت کنید.

روش دوم دریافت کد بورسی آنلاین است. در این روش بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری به شعب کارگزار خود، به راحتی و حتی در منزل می‌توانید با مراجعه به سایت مد نظر مراحل ثبت نام و باز کردن حساب کاربری در سایت کارگزار را انجام دهید و به سادگی کد بورسی آنلاین دریافت کنید. پس از دریافت این کد به راحتی می‌توانید شروع به معاملات در بازار سهام کنید.

از کجا؟

بعد از این که در سجام ثبت نام کردید و احراز هویت شدید، نوبت مرحله‌ی مهم انتخاب کارگزار است. پیش‌تر گفتیم که برای این انتخاب باید به خوبی تحقیق کنید و کارگزار مناسبی را انتخاب کنید. مثلا باید از قبل بدانید که قرار است سرمایه‌ی خود را به دست چه کسانی بسپارید؟ این کارگزار چند سال سابقه‌ی فعالیت دارد؟ سرمایه‌ی این کارگزار چقدر است؟ آیا می‌توان از این طریق برای دریافت کد بورسی اقدام کرد؟ آیا شعب به اندازه‌ی کافی و در شهر شما وجود دارند؟ و سوالاتی از این دست. اما از کجا؟ از کجا باید این اطلاعات را به دست آورد؟ چگونه می‌توان بدون زحمت کد بورسی گرفت؟ پاسخ همه‌ی این سوال‌ها یک نام است، مراجعه به آدرس https://nezarat.com

نظارت دات‌کام

نظارت در واقع یک تیم متشکل از کارشناسان و خبرگان بازارهای مختلف است که قرار است به شما کمک کند بهترین سرمایه‌گذاری ممکن را داشته باشید. این تیم با زیر نظر گرفتن و رصد عملکرد کارگزان مختلف، شرکت‌های سبد گردان و صندوق‌های سرمایه گذاری شما را یاری می‌کند انتخاب‌های درستی داشته باشید تا به حفظ سرمایه و به سود رسیدن شما یاری رسانده باشد.

در نظارت می‌توانید از سیر تا پیاز اطلاعات مربوط به شرکت‌های سبد گردان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارگزارن بورس را ببینید، آن‌ها را با هم مقایسه کنید، بهترین گزینه را بسنجید، در کارگزاری دلخواهتان حساب باز کنید، کد بورسی بگیرید و با اطمینان خاطر به سمت سرمایه‌گذاری در بورس گام بردارید.

بعد از تجربه‌های مختلف و بعضاً تلخی که افراد از سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف بدست آورده‌اند هوشیار‌تر شده و با اطلاعات کامل‌تری وارد بازار می‌شوند. نظارت یک منبع قابل اعتماد است که به شما کمک می‌کند از رخداد تجربیات تلخ گذشته جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا