دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پوشاککسب و کار

راهنمای تأسیس تولیدی شال و روسری

انواع شال و روسری یکی از لباس های اصلی خانم ها محسوب می شود و این موضوع باعث رواج فروش انواع شال و روسری در کشور ایران شده است. شال و روسری علاوه بر این که به عنوان پوشش برای خانم ها استفاده می شود جزو اکسسوری های محبوب نیز محسوب می شود. انواع مختلفی از این پوشاک محبوب در بین خانم ها از شور های خارجی نیز وارد می شود. اما می توان با راه اندازی تولیدی شال و روسری جلوی این واردات را گرفت و سود خوبی از فروش این محصول به دست آورد. خبر خوب این است که تنوع این محصول بسیار زیاد بوده و با محدودیت های کمی در تولید آن مواجه خواهید بود. در ادامه قصد داریم تمام راهنمایی های که برای تأسیس تولیدی شال و روسری نیاز است را برای شما شرح دهیم.

مشتری های زیادی در سن و سال های مختلف برای خرید این محصول در بازار وجود دارد. شال و روسری یکی از اصلی ترین پوشاک بانوان می باشد که امروزه با ایجاد تنوع در آن طرفداران بیش تری نیز پیدا کرده است. به همین دلیل با ورود به این کار می توانید احتمال بالایی برای موفقیت را برای خود در نظر بگیرید.

اقدامات لازم برای آغاز تأسیس تولیدی شال و روسری

انواع شال و روسری

نوشته های مشابه

برای این که بتوانید یک کارگاه تولیدی شال و روسری راه اندازی کنید باید اقداماتی را قبل و در حین راه اندازی انجام دهید. این اقدامات به شما کمک می کند که به طور اصولی بتوانید کار خود را شروع کرده و برای ادامه موفق بوده و با مشکلات کم تری مواجه باشید. این اقدامات را در ادامه به ترتیب شرح داده شده است.

  • سرمایه: فراهم نمودن سرمایه اولیه اولین چیزی است که باید به فکر آن باشید. زیرا خرید مواد اولیه و تجهیزات لازم جزو ابتدایی ترین و ضروری ترین مواردی است که باید آن ها را تهیه کنید. همچنین با استفاده از سرمایه اولیه خود می بایست یک کارگاه مناسب برای شروع تولیدات خود فراهم کنید. سرمایه اولیه شما تعیین کننده میزان تولید، مقدار مورد نیاز نیروی کار، متراژ کارگاه مورد نظر شما خواهد بود و باید در ابتدا درباره تمامی موارد گفته شد برنامه ریزی داشته باشید.
  • اخذ پروانه: از جمله اقدامات اولیه دیگری که باید برای تأسیس تولیدی شال و روسری انجام دهید گرفتن پروانه و مجوز از اداره کار می باشد. این پروانه اجازه شما را جهت تأسیس تولیدی شال و روسری از طرف اداره کسب و کار کشور صادر می کند. تأسیس تولیدی بدون گرفتن مجوز کاری غیر قانونی می باشد و در صورت شناسایی مؤسس جریمه می شود و کارگاه او پلمپ خواهد شد.
  • جذب نیرو: شما باید تمام نیرو های مورد نیاز خود مانند الگوبردار، برش کار، دوزنده، طراح و… را استخدام نمایید. راه های مختلفی برای جذب مشتری پیش رو دارید که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای سنجش توانایی نیروی کار خود می توانید مدر های آن ها را بررسی کنید و یا برای مدتی به صورت آزمایشی با آن ها کار کنید.
  • عمده فروشی یا خرده فروشی: قبل از تولید شال و روسری ها باید تصمیم بگیرید که قصد کار کردن با عمده فروشی ها و یا خرده فروشی ها را دارید. کار کردن با هر کدام از آن ها تاثیر مستقیمی بر روی میزان تولید شما خواهد داشت. اگر قصد کار کردن با عمده فروشی های بازار را دارید باید میزان تولیدات خود را افزایش داده تا بتوانید میزان محصول مورد نیاز ان ها را تأمین کنید. همچنین باید کارگاه بزرگ تر و نیرو کار بیش تری را برای خود در نظر بگیرید.
  • خلاقیت: یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردی که بعد از انجام اقدامات لازم باید برای تولیدات خود در نظر داشته باشید خلاقیت در تولید شما می باشد. سعی کنید با افراد خلاقی همکاری کنید و از آن ها مشورت بگیرید و بتوانید خلاقیت را در انواع شال و روسری های خود داشته باشید. این موضوع می تواند بسیار در میزان فروش شما تاثیر گذار باشد.
  • تکنولوژی: استفاده از تکنولوژی در تولید شما نیز می تواند در خرید شال و روسری تاثیر گذار باشد. تکنولوژی می تواند در زمینه رنگ آمیزه پارچه های شال و روسری و یا دوخت و دوز و همچنین نحوه فروش و بازاریابی آن ها باشد.

چه پارچه ای برای تولید شال و روسری مناسب است؟

انواع پارچه شال و روسری

پارچه های مختلفی برای تولید شال و روسری استفاده می شود که هر کدام دارای ویژگی های مخصوص خود می باشد. برخی از پر طرفدار ترین و پر فروش ترین پارچه ها را در ادامه نام خواهیم برد.

  • حریر
  • کرپ
  • ساتن
  • ابریشم
  • کشمیر
  • بافت
  • پلی استر
  • گیپور
  • و…

سایز پارچه های شال و روسری متفاوت است و با توجه به تفاوت سلیقه در افراد با اندازه های مختلفی تولید می شود. خرید شال و روسری معمولاً در اندازه های 180*70، 180*80، 160*70، 280*100 و… تولید می شود. یک از عواملی که در تولید شال و روسری باید آن را در نظر گرفت فصول مختلف سال است. پارچه های مختلف مخصوص فصول و آب و هوای خاصی است و با توجه به آب و هوای هر فصل پارچه مناسبی برای تولید باید خریداری کنید. معمولاً پارچه های نخی و حریر برای فصل های گرم مانند بهار و تابستان و پارچه های کتان و کشمیر و بافت برای فصل های سرد پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. البته باید بگوییم که پارچه های گیپور و ابریشمی جزو شال و روسری های مجلسی محسوب می شود و ممکن است تولید و خرید شال و روسری مجلسی در تمام فصول سال رایج باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا