دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گردشگری

دیدنی های یونان جزیره سانتورینی { لیست مکان های دیدنی}

حتما شما هم تا به حال نام جزیره سانتورینی را شنیده اید. این جزیره یکی از زیباترین جزیره های دنیا بوده که خود دارای جاذبه ها و دیدنی های متفاوتی است که می تواند توجه هر بیننده ای را جلب کند. اگر شما هم قصد خرید تور یونان سانتورینی دارید باید ابتدا با هر یک از دیدنی های این جزیره به خوبی آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم زیباترین دیدنی های جزیره سفید یا سانتورینی یونان را به شما معرفی کنیم.

فیرا

فیرا مرکز جزیره سانتورینی بوده که دارای خانه هایی سفید رنگ، کوچه هایی پیچ در پیچ و کلیساهایی با رنگ آبی است. فیرا محل مناسبی برای گردشگران است؛ زیرا اکثر ساختمان های این شهر را به رستوران، اقامتگاه، هتل، جواهر فروشی و مغازه های سنتی تبدیل کرده اند. می توان فیرا را به عنوان یکی از دیدنی های یونان جزیره سانتورینی معرفی کرد.

اویا

اویا شهر کوچکی در جزیره سفید بوده که در بخش شمالی سانتورینی و در 12 کیلومتری ساحل فیرا قرار دارد. خانه های سفید اویا هتل هایی شیک و استخرهای بزرگ تبدیل شده اند تا گردشگران بتوانند در این شهر به تمام امکانات مورد نیاز دسترسی داشته باشند. اویا در مقایسه با فیرا مقصدی گران تر برای گردشگران است و زندگی در آن با گردشگری سپری می شود.

نوشته های مشابه

غروب زیبای خورشید در شهر اویا موجب شده تا گردشگران زیادی که به یونان سفر می کنند، از این شهر دیدن کرده و به تماشای غروب اویا بنشینند. همچنین گردشگران می توانند مسیر اویا تا فیرا که یک مسیر سه ساعته است را با پیاده روی طی کنند و از دیدنی های جذاب مسیر لذت ببرند.

آتشفشان سانتورینی

از دیگر دیدنی های یونان جزیره سانتورینی می توان به آتشفشان آن اشاره کرد. این آتشفشان دارای قدمتی 3600 ساله بود ه و یکی از مهم ترین دیدنی های این جزیره به شمار می رود. شما در سراسر جزیره سانتورینی و در سواحل عجیب آن با سنگ ریزه ها و ماسه های سیاه می توانید وجود این آتشفشان را احساس کنید.

دهانه آتشفشان سانتورینی در 3600 سال پیش به دلیل وجود یک انفجار بزرگ در مرکز جزیره به وجود آمد. هنوز هم در برخی از جزیره ها فعالیت های آتشفشانی رخ می دهد. چشمه های آب گرم موجود در این جزیره موجب جذب گردشگران شده و افرادی که به یونان سفر می کنند با خرید تورهای یک روزه از این فضاها بازدید می کنند.

سایت باستان‌ شناسی آکروتیری

سایت باستان‌ شناسی آکروتیری

سایت باستان شناسی آکروتیری در روستایی به همین نام و در 12 کیلومتری جنوب غربی فیرا قرار دارد. این محل یک سکونت گاه باستانی بوده که در 16 قبل از میلاد پس از این که یک انفجار آتشفشانی رخ داد و دهانه آتشفشانی به وجود آمد، در زیر گدازه های آن دفن شد.

تحقیقات ها  کاوش های مختلف نشان داده که جزیره سانتورینی در قبل از انفجار ذکر شده، یک جزیره مرفه و پیشرفته بوده و به احتمال زیاد مردمی که در این جزیره سکونت داشتند با کشتیرانی و تجارت زندگی خود را سپری می کردند. آکروتیری بعد از چندین سال بالاخره در سال 2012 باز شد و گردشگران توانستند از آن دیدن کنند.

ساحل قرمز

ساحل قرمز یکی دیگر از دیدنی های یونان جزیره سانتورینی است. این ساحل جذاب و زیبا در زیر دیواره صخره ای دهانه آتشفشانی، در نزدیکی آکروتیری واقع شده است. صخره های قرمز این ساحل یادآور زیبایی ماه در زمان خسوف بوده و جذابیت آن موجب شده تا افراد زیادی برای دیدن این ساحل قرمز به یونان سفر کنند.

فانوس دریایی آکروتیری

از جمله اولین فانوس های دریایی یونان، فانوس دریایی آکروتیری بوده که امروزه جزء جذاب ترین دیدنی های جزیره سفید یونان به شمار می رود. این فانوس دریایی را یک شرکت فرانسوی  در سال 1892 ساخت. در زمانی جنگ جهانی دوم دیگر از این فانوس استفاده نمی شد و در نهایت در سال 1945 بعد از بازسازی نیروی دریایی یونان مجددا مورد استفاده قرار گرفت.

اتاقک نگهبانی این فانوس دریایی با نور سفید و درخشانی در ارتفاع 10 متری قرار دارد. بازدید گردشگران از درون این فانوس امکان پذیر نبوده و گردشگران تنها می توانند از زیبایی های اطراف این فانوس دریایی لذت ببرند.

ثرای باستانی

ثرای باستانی مجموعه ای از خرابه هایی است که از قرن 9 قبل از میلاد به جا مانده و در ساحل جنوب شرقی سانتورینی قرار دارد. ثرای باستانی امروزه به یکی از پرطرفدارترین دیدنی های یونان جزیره سانتورینی تبدیل شده است. با بازدید از این ثرای باستانی می توانید شالوده ساختمان های رومی و بیزانسی و همچنین خرابه های معابد هلنیستی را ببینید. مواردی که در این ثرای باستانی کشف شده را در موزه باستان شناسی شهر فیرا نگهداری می کنند.

موزه باستان‌ شناسی فیرا

موزه باستان‌ شناسی فیرا

موزه باستان شناسی فیره یکی از موزه های است که آثار ارزشمندی در آن نگهداری می شود. همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم در این موزه می توانید آثار به جا مانده از دوران های رومی، بیزانس، دوری و هلنیستی را مشاهده کنید. این موزه کوچک در نزدیکی بالاترین ایستگاه ماشین های کابلی فیرا واقع شده است.

موزه ما قبل تاریخ ثرا

آثاری که در سایت باستان شناسی آکروتیری کشف شده اند را در موزه ما قبل تاریخ ثرا نگه می دارند. با توجه به گفته های گردشگران از بهترین و جذاب ترین دیدنی های این موزه، نقاشی های دیواری میمون های آبی آن است.

علاوه بر موارد گفته شده، موراد دیگری مانند مجسمه ها و پیکرهای مرمری، سلاح ها، ابزارهای مختلف و سرامیک های نقاشی شده نیز در این موزه قرار دارد و می توانید از تماشای آن ها لذت ببرید. ساختمان این موزه سفید و مدرن بوده و در نزدیکی کلیسای متروپولیس واقع شده است.

پیرگوس

تا سال 1800 میلادی و تا قبل از فیرا، شهر پیرگوس به عنوان مرکز جزیره سانتورینی بود. پیرگوس امروزه به یکی از دیدنی های یونان جزیره سانتورینی تبدیل شده است. خانه هایی سفید همراه با معماری سیکلادی که در اطراف خرابه های قلعه های قرون وسطایی بر روی تپه ایجاد شده اند، موجب جذابیت این شهر کوچک شده است.

شهر پیرگوس به عنوان یک شهر فراموش شده و خفته معرفی شد تا این که در سال 20004 چندین هتل بوتیک و رستوران در آن تاسیس شد و باعث شد این شهر به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شود.

ساحل پریسا

ساحل پریسا

یکی از بهترین و محبوب ترین دیدنی های یونان جزیره سانتورینی ساحل پریسا بوده که بین روستاهای پریسا و پریولوس قرار دارد. این ساحل در سواحل سانتورینی در جنوب شرقی این جزیره  قرار دارد و ماسه های سیاه گدازه ای و رستوران های غذای دریایی این ساحل، آن را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است.

جمع بندی

بسیاری از افرادی که به یونان سفر می کنند، حتما از جزیره های جذاب این کشور مانند میکونوس و سانتورینی دیدن می کنند. قیمت تورهای این کشور مانند قیمت تور میکونوس یونان و تور سانتورینی متغیر بوده و بر اساس موارد مختلفی تعیین می شود. هر یک از جزیره های یونان دارای زیبایی های خاصی هستند، ما در این مطالب دیدنی های یونان جزیره سانتورینی را به شما معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا