دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گوشی هوشمند

گلکسی A13، همراه بادوام ارازن قیمت سامسونگ

گوشی سامسونگ Galaxy A13 یکی از محصولات مقرون‌به‌صرفه از سری گلکسی A است که به دلیل قیمت پایین، محبوبیت زیادی بین کاربران دارد.

اگر قصد خرید  گوشی سامسونگ با قیمت پایین را دارید، خواندن نقد و بررسی آن توصیه می‌شود.جهت دیدن لیست کامل محصولات سامسونگ میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://gooshishop.com/category/mobile/brand-samsung

نوشته های مشابه

 قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A13 پایین است و یک گوشی اقتصادی مناسب بشمار می آید. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با ویژگی‌های مختلف این گوشی هوشمند آشنا کنیم تا بدانید با توجه به قیمت پایین، چه امکانات و قابلیت‌هایی را می‌توان انتظار داشت.

مشخصات عمومی سامسونگ Galaxy A13

  • دوربین: اصلی 50 مگاپیکسلی، فوق عریض 5 مگاپیکسلی، تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی
  • صفحه نمایش: 6.6 اینچ TFT با رزولوشن 1080 x 2408 پیکسل
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت (قابل ارتقا به 1 ترابایت)
  • پردازنده: اگزینوس 850 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز
  • رم: 4 گیگابایت
  • سیستم عامل: Android 12
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعتی
  • ابعاد: 165.1 x 76.4 x 8.8 میلی‌متر
  • وزن: 195 گرم

مزایا و معایب  گوشی گلکسی A13 سامسونگ

گوشی سامسونگ Galaxy A13 یکی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه با کیفیت رضایت‌بخش است که عملکرد خوبی نیز دارد. در این بررسی با ویژگی‌های این گوشی بیشتر آشنا می‌شویم.

نقاط قوت:

  • صفحه‌نمایش 6.6 اینچی بزرگ با روشنایی و وضوح تصویر مناسب
  • عکاسی روزانه خوب با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • قابلیت ارتقای حافظه با کارت microSD
  • برخورداری از جک 3.5 میلی‌متری خروجی صدا

نقاط ضعف:

  • سرعت پردازش گاهی کند می‌شود
  • فاقد تنظیمات پیشرفته رنگ برای صفحه‌نمایش
  • عدم پشتیبانی از حالت شب در دوربین

گلکسی A13، همراه بادوام ارازن قیمت سامسونگ

طراحی گوشی سامسونگ A13

بسته‌بندی گوشی شامل خود دستگاه، کابل شارژر و آداپتور برق است. بسته‌بندی بسیار ساده و فاقد هرگونه آیتم اضافی است. طراحی A13 شباهت زیادی به مدل‌های اخیر گوشی‌های سامسونگ دارد. پشت گوشی کاملاً مسطح است و دوربین‌ها به صورت عمودی در یک قاب دایره‌ای شکل کنار هم قرار گرفته‌اند.

بدنه یکپارچه پلاستیکی دارد که باعث سبکی گوشی شده است. بدنه کمی براق است اما اثر انگشت و گرد و غبار کمتر روی آن مشهود است.

دکمه‌های تنظیم صدا و حسگر اثر انگشت در سمت راست، شیارهای SIM و کارت حافظه در سمت چپ، میکروفن لغو نویز در بالا و اسپیکر، جک ۳.۵ میلی‌متری و میکروفن اصلی در پایین قرار دارند. 

روی صفحه‌نمایش یک ناچ قطره‌ای شکل برای دوربین سلفی تعبیه شده است.

صفحه نمایش گوشی A13 سامسونگ

گوشی A13 سامسونگ مجهز به نمایشگر ۶.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل است که تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ دارد.

این صفحه نمایش از نوع PLS TFT LCD بوده و سامسونگ آن را SyncMaster 8224 نامگذاری کرده است. روشنایی این صفحه نمایش در حد و اندازه یک گوشی اقتصادی است و حداکثر به ۵۸۷ نیت می‌رسد. نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارد که برای کارهای روزمره مناسب است.

دقت نمایش رنگ‌ها روی این صفحه بالا نیست اما انتظار بیشتری هم از یک گوشی اقتصادی نداریم.

باتری گلکسی A13

گوشی A13 سامسونگ دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با توجه به پردازنده کم‌مصرف Helio G80، عمر باتری خوبی دارد.  طبق تست‌های انجام شده، این گوشی می‌تواند تا ۱۶ ساعت مرور وب و تماشای ویدیو را پشتیبانی کند.

شارژر ۱۵ واتی آن می‌تواند در ۳۰ دقیقه حدود ۲۷ درصد و در ۲ ساعت و ۱۸ دقیقه به‌طور کامل باتری را شارژ نماید. البته سرعت شارژ پایین‌تر از گوشی‌های پرچمدار است.

اسپیکر گوشی گلکسی A13سامسونگ

گوشی سامسونگ A13 تنها از یک اسپیکر بهره می‌برد که صدای متوسط و کیفیت معمولی تولید می‌کند. البته با توجه به بودجه این گوشی نمی‌توان انتظار بیشتری داشت.

این اسپیکر برای پخش موسیقی و انجام تماس‌های روزمره کفایت می‌کند اما نباید توقع عملکرد بالایی از آن داشت.

خوشبختانه امکان تنظیم صدا با ایکوالایزرهای مختلف و همچنین پشتیبانی از Dolby Atmos وجود دارد که البته فقط با اتصال هدفون بی‌سیم یا بلوتوث فعال می‌شود.

گلکسی A13

رابط گوشی A13 سامسونگ

گوشی A13 سامسونگ با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 Core عرضه شده است.

این نسخه از رابط کاربری سامسونگ ظاهر مشابهی با One UI 4 دارد اما برخی ویژگی‌ها مانند Easy Mode، Bixby و Windows Link Service روی آن وجود ندارند. البته از سیستم امنیتی Knox بهره می‌برد.

اپلیکیشن‌هایی مثل Music Share و Smart View هم بر روی A13 موجود نیستند اما اپ Game Booster برای بهینه‌سازی بازی‌ها ارائه شده است.

امکانات شخصی‌سازی متنوعی از جمله والپیپرها و تم‌های مختلف، قابلیت Dark Mode و ژست‌ها و دکمه‌های کنترلی قابل تنظیم برای کاربران فراهم شده است. در مجموع رابط کاربری این گوشی اقتصادی بسیار خوب طراحی شده است.

عملکرد متوسط گوشی A13 سامسونگ

گوشی A13 سامسونگ با پردازنده نسبتاً قدیمی Helio G80 و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است.

این سخت‌افزار برای انجام بازی‌ها و برنامه‌های سنگین مناسب نیست. در اجرای بازی‌ها ممکن است شاهد کاهش فریم‌ریت و گرافیک پایین باشیم.

عملکرد این گوشی بیشتر مناسب انجام کارهای سبک و روزمره از جمله مرور وب، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و برقراری تماس است.

بنابراین انتظار عملکرد بالا در بازی‌ها و برنامه‌های سنگین از این محصول اقتصادی سامسونگ نداشته باشید.

دوربین گلکسی A13

قیمت گوشی A13 سامسونگ پایین است، بنابراین دوربین چندان قدرتمندی ندارد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با تکنولوژی Quad Bayer که می‌تواند عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی (۴۰۸۰x۳۰۶۰ پیکسل) ثبت کند. کیفیت عکس‌های روز قابل قبول است.

دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی پرتره و ماکرو نیز وجود دارد.

عکس‌های پرتره خوب است اما در عکاسی شب دوربین اصلی عملکرد ضعیفی دارد و عکس‌ها پر از نویز هستند.

امکان ضبط ویدئو Full HD با ۳۰ فریم بر ثانیه وجود دارد که کیفیت قابل قبولی دارد. در مجموع با توجه به قیمت پایین نمی‌توان انتظار بالایی از دوربین‌های این گوشی داشت.

نرافزار گوشی سامسونگ A13

گوشی گلکسی A13 با نسخه ۴٫۱ رابط کاربری One UI Core عرضه شده است. این آخرین نسخه از پوسته اندروید سامسونگ محسوب می‌شود که بر پایه اندروید ۱۲ طراحی شده و یکی از بالغ‌ترین نسخه‌های موجود است. نسخه ۴٫۱ تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد و تنها بهبودهای جزئی مانند امکان تنظیم مقدار رم در قابلیت RAM Plus را در بر دارد.

One UI Core نسخه سبک‌تری از پوسته اصلی است که برای گوشی‌های اقتصادی با قدرت سخت‌افزاری پایین‌تر طراحی شده است. در این نسخه برخی برنامه‌ها و سرویس‌های خاص حذف شده‌اند. به عنوان مثال سرویس‌های Samsung Pay، دستیار Bixby و Easy Mode در دسترس نیستند. همچنین ویژگی‌هایی مانند Secure Folder، Smart Widgets، منوی Edge Panels و Object Eraser نیز وجود ندارند.

علی‌رغم استفاده از نسخه Core، به نظر می‌رسد تراشه Exynos 850 برای اجرای روان رابط کاربری بهینه نیست. به همین دلیل گلکسی A13 دچار لگ و کندی در رابط کاربری است و تجربه کاربری دلچسبی را ارائه نمی‌دهد.

سخن نهایی

 گوشی سامسونگ A13 با توجه به قیمت پایینی که دارد، گزینه خوبی برای کاربران به دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت است. علی‌رغم استفاده از پردازنده ضعیف که گاهی منجر به کندی می‌شود، این گوشی ارزش خوبی برای پولی که پرداخت می‌کنید دارد. دوربین‌ها در نور روز عملکرد قابل قبولی دارند و امکانات فیلم‌برداری  Full HDهم وجود دارد. رابط کاربری One UI با قابلیت‌های فراوان برای انجام کارهای روزمره و فعالیت‌های معمول کاربران مناسب است. در مجموع، A13 را می‌توان یک گوشی اقتصادی خوب دانست که ارزش خرید دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا