دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گوشی هوشمند

علت کم شدن سلامت باتری ایفون

عوامل مختلفی بر روی باتری آیفون یا سایر گوشی‎‌های هوشمند تاثیرگذارند و سبب کاهش عمر آن‎‌ها می‌شوند. از این رو بررسی و شناخت این عوامل می‌تواند در دوام باتری آیفون موثر واقع شوند. با توجه به اینکه عملکرد گوشی هوشمند به باتری آن وابسته است اهتمام در دقت و نگهداری آن الزامی می‌باشد. 

به طور معمول بعد از مدتی استفاده از گوشی هوشمند خریداری شده، شاهد کاهش سرعت آن در اجرای برنامه‎‌ها خواهیم بود که این کاهش سرعت معمولا به کاهش توان باتری ربط پیدا می‌کند. در این زمان بهتر است از عملکرد درست باتری گوشی خود اطمینان حاصل نمایید. اما برای پی بردن مشکل باتری بهتر است با نشانه‎‌های خرابی آن آشنا شوید تا هرچه سریع‌‎تر در صورت وجود مشکل به خرید باتری آیفون بپردازید. یکی از علائمی که هشدار خرابی باتری آیفون را می‌دهد این است که گوشی همراه تنها در زمان اتصال به شارژر و برق روشن می‌ماند و یا به صورت خود به خود خاموش می‌شود. گاهی نیز ممکن است با داغ شدن باتری و یا تورم آن که سبب باز شدن قاب پشت گوشی می‌شود روبه رو شوید. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که علت ایجاد چنین مشکلاتی در باتری گوشی چیست؟

  • دما، یکی از عوامل بسیار مهمی که می‌تواند به کاهش عمر باتری کمک کند میزان دمایی است که به باتری یا گوشی هوشمند ما وارد می‌شود. در واقع دمای پایین و یا خیلی بالا بر عملکرد باتری تأثیر منفی خواهد گذاشت. پس بهتر است دقت کنید که گوشی خود را در معرض نور خورشید و یا جایی که ممکن است تغییرات دمایی بالایی در باتری ایجاد کنند قرار ندهید.
  • نور صفحه نمایش، قرار دادن نور گوشی در آخرین درجه آن سبب مصرف انرژی بیشتری از باتری شما شده و عمر باتری و سلامت آن پس از، از دست دادن میزان زیادی انرژی کاسته می‌شود. با قرار دادن نور صفحه‎‌ی خود به حالت Auto Brgitness به سلامت باتری آیفون خود کمک کنید.
  • وجود برنامه‎‌های سنگین، برای داشتن باتری سالم با عمری مفید از نصب برنامه‎‌های اضافی و سنگین خودداری نمایید. چرا که این برنامه‎‌‌ها با مصرف زیادی انرژی در سلامت باتری شما تأثیر منفی خواهند گذاشت.
  • قرار دادن گوشی به مدت طولانی در شارژ، قرار دادن گوشی به مدت طولانی در شارژ به طور معمول به باتری آسیبی نمی‌رساند، چرا که در گوشی‌‎های هوشمند سیستمی تعبیه شده که از شارژ بیش از حد آن جلوگیری می‌نماید. ولی از آنجایی که شارژ شدن گوشی همراه با آزاد شدن گرما و گرم شدن باتری همراه است قرار گرفتن آن به مدت طولانی در شارژ موجب گرمای زیاد باتری می‌شود که این امر ممکن است سبب کاهش سلامت آن شود.

نکته‎‌ی حائز اهمیتی که وجود دارد این است که چگونه می‌توان از باتری آیفون خود به مدت طولانی‎‌تری استفاده کرد. مسلما رعایت مواردی که ذکر شد و نیز مسائلی مثل اینکه شارژ شدن گوشی با شارژر اصل و باکیفیت، عدم استفاده از برنامه‌‎های سنگین در حین شارژ شدن، عدم شارژ گوشی در بازه 50 تا 80 درصد و نیز جلوگیری از خاموش شدن گوشی و رسیدن به شارژ حداقلی کمک می‌کنند تا باتری با عملکرد بالا داشته باشید.

نوشته های مشابه

همانطور که عنوان کردیم یکی از مسائل بسیار مهم در سلامت باتری آیفون یا هرگوشی دیگری، داشتن یک شارژر با کیفیت و اصل است. چرا که در صورت استفاده از یک شارژر بی‎‌کیفیت خطراتی چون ترکیدن باتری در اثر گرمای بیش از حد گوشی ما را تهدید می‌کند. بنابراین در خرید شارژر آیفون دقت کنید تا نوع اورجینال آن را از فروشگاه‎‌های معتبر خریداری نمایید.

خوب است بدانید که آداپتور شارژر وظیفه تنظیم و کاهش ولتاژ ورودی از پریز یا برق خانگی برای شارژ کردن گوشی همراه را دارد. میزان ولتاژی که آداپتور در نهایت تولید یا تنظیم می‌کند می‌بایست متناسب با ولتاژ باتری گوشی شما باشند که گاها در شارژرهای تقلبی به این مورد توجه نمی‌شود و ولتاژ بیشتری به باتری گوشی وارد می‌شود که این امر موجب ایجاد گرمای زیادی در آن و ترکیدگی شارژر می‌شود. اما با خرید یک آداپتور یا شارژری که توانایی تنظیم ولتاژ برق خانگی با باتری گوشی همراه را دارد می‌توان از این امر جلوگیری نمود.

خرابی گوشی آیفون

خرید لوازمات جانبی و قطعات موبایل از فروشگاه‎‌های معتبر چون امداد موبایل که به ارائه محصولات اصل و اورجینال می‌پردازند می‌تواند تجربه یک خریدی لذت بخش را برای شما به ارمغان آورد. در امداد موبایل کلیه‎‌ی محصولات از ضمانت و گارانتی برخوردار می‌باشند. بنابراین مشتریان در هنگام خرید نگرانی بابت خرابی و یا تقلبی بودن کالا نخواهند داشت. جهت برقراری ارتباط با امداد موبایل و بررسی مشخصات و قیمت محصولات می‌توانید به آدرس emdadmobile.net  مراجعه نمایید.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا