دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تکنولوژیدوچرخه

نقد و بررسی چرخ الکتریکی دوچرخه ژئو اوربیتال

در بین تمام گجت های تولید شده برای دوچرخه با توجه به اینکه این چرخ می  تواند براحتی دوچرخه موجود شما را به یک دوچرخه کاملاً الکتریکی تبدیل کند و قرار است تا چند ماه آینده روانه بازار شود و یک گجت بسیار جذاب خواهد بود بران شدیم تا این گجت را در مجله آنلاین پروماگ مورد بررسی قرار دهیم. و به این سوال پاسخ دهیم که آیا واقعاً با این چرخ دیگر شما نیاز به یک دوچرخه الکتریکی نخواهید داشت و می توانید با این گجت دوچرخه کنونی خود را به یک دوچرخه الکتریکی تبدیل کنید ؟

چرخ GeoOrbital طبق گفته مخترع آن آقای مایکل بورتو از یک فیلم علمی تخیلی الهام گرفته شده است که در آن لاستیکی وجود ندارد و نور که از مرکز یک دایره ایجاد یک حلقه می کند و دوچرخه قادر است بروی آن حلقه های نوری حرکت کند ، این چرخ فاقد محور مرکزی است و در واقع یک حلقه که در قسمت بیرونی آن لاستیک قراردارد حول یک فضای خالی داخلی دوران می کند.در واقع درون فضای خالی چرخ GeoOrbital  توسط یک ماژول الکتریکی ثابت که شامل یک موتور براشلس 500 واتی ، یک پک باطری لیتیوم یونی ساخت شرکت پاناسونیک که قابلیت جابه جایی دارد بهمراه یک برد الکترونیکی اشغال شده است.سه دستک از داخل ماژول به سمت لبه داخلی حلقه آمده که سر هر کدام یک غلطک لاستیکی تعبیه شده و این غلطک  ها از طریق جدار داخلی حلقه  با هم ارتباط پیدا کرده اند. دستک پایینی دارای یک غلطک بزرگتر است و این غلطک از طریق یک گیربکس به موتور متصل شده که در واقع نیروی چرخش حلقه را تامین می کند.

از آنجا که غلطک ها بطور مداوم به جدار داخلی حلقه فشار می آورند پس هیچگاه حلقه از روی آنها خارج نخواهد شد. تایر این چرخ از یک ماده فومی ساخته شده و نیازی به باد ندارد در عین حال نرم و سبک است. اما ممکن است پس از نیاز به تعویض شما نتوانید براحتی این تایر را در فروشگاه دوچرخه محله خود پیدا کنید و لزوماً بایستی از طریق نمایندگی آن را سفارش دهید.

خوب می رسیم به بخش نصب این چرخ بر روی دوچرخه کنونی شما که براحتی قابل انجام است طبق گفته سازنده 60 ثانیه زمان می برد تا دوچرخه معمولی خود را با استفاده از این گجت به یک دوچرخه الکتریکی تبدیل کنید ، فقط کافیست دو پیچ دو طرف محور چرخ قبلی را باز کنید و چرخ موجود را خارج کرده و این چرخ را جایگزین کنید اما بسته به سایز دوچرخه شما ممکن است با مشکلات کوچکی برخورد کنید که با کمی تغییر و استفاده از واشر و یا بوش مشکل شما برطرف خواهد شد.

پس از نصب چرخ حالا دوچرخه آماده حرکت است با استفاده از بخش کنترل ژئو اوربیتال که بروی دسته فرمان نصب می شود شما می توانید موتور را روشن نموده و با فشار انگشت خود برروی یک کلید متغیر مانند گاز می توانید با سرعت های متفاوت حرکت کنید یک مشکل در این چرخ وجود دارد و آن هم قدرت کم در سربالایی ها است خصوصاً زمانی که می خواهید از حالت سکون در سربالایی حرکت کنید در این حالت ها بایستی از طریق رکاب ها برای حرکت اولیه به آن کمک کنید.

سرعت حداکثر ژئو اوربیتال 32 کیلومتر در ساعت است و با هر بار شارژ باطری 30 کیلومتر بدون زدن رکاب و 80 کیلومتر با زدن رکاب می توانید با آن طی مسیر کنید. زمان شارژ باطری 2 ساعت 80 درصد شارژ می شود و برای شارژ 100 درصد 4 ساعت زمان نیاز دارد.

در کل چرخ ژئو اروبیتال یک چرخ هوشمند و جالب است که براحتی قابل نصب و استفاده است اما قیمت آن که به پول ایران با قیمت دلار 4500 تومانی حدود 4.5 میلیون تومان خواهد بود کمی زیاد است اما وقتی بخواهید یک دوچرخه الکتریکی جدید و فابریک الکتریکی خرید کنید این قیمت واقعاً گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا