دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

چرا سگ ها به پتو علاقه دارند؟

یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی که در بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شوند، سگ‌ها هستند. آن‌ها که از دیرباز یکی از همراهان وفادار انسان‌ها بوده‌اند، به اندازه‌ای دوست داشتنی‌اند که دلبستگی عمیق و وابستگی شدیدی را میان خود و انسان‌ها پدید می‌آورند. با وجود آن که نگهداری از سگ‌ها چندان سخت به نظر نمی‌رسد، اما رعایت برخی موارد شرایط را برای تربیت آن‌ها مساعد می‌کند. در این مطلب به یکی از وسایل مورد نیاز برای جای خواب سگ‌ها اشاره می‌کنیم. برای آشنایی با مزایای پتو سگ و آنلاین شاپ خرید پتو برای سگ را ما همراه باشید. 

خصوصیات سگ‌های خانگی

سگ‌ها ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند که آن‌ها را برای حضور در خانه‌ها به عنوان حیوانات خانگی مناسب می‌کنند. همان طور که از سالیان دور سگ‌ها همراه انسان‌ها بوده‌اند، امروزه نیز بسیاری از افراد به نگهداری از سگ‌های اهلی تمایل نشان می‌دهند و حتی در مواردی می‌توانند مشکلاتی چون انواع بیماری‌ها را نیز با کمک سگ‌ها درمان کنند. برای مثال کودکانی که ناتوانی ذهنی دارند اغلب با کمک یک حیوان خانگی مانند سگ‌ها، می‌توانند کار‌های خود را راحت‌تر پیش ببرند و ارتباط گرفتن را بهتر یاد بگیرند. اگر شما هم یک سگ را به عنوان حیوان خانگی‌تان انتخاب کرده باشید، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت را در او می‌بینید که منجر به دلبستگی و علاقه شما به این حیوانات دوست‌داشتنی شده‌اند. حال بیایید برخی از خصوصیات جالب سگ‌ها را بررسی کنیم:
– پیش از هر چیز دیگر، سگ‌ها به میزان قابل توجهی وفادارند. هیچ حیوان دیگری را پیدا نمی‌کنید که به اندازه یک سگ به شما وفادار باشد و قدر محبت‌هایتان را بداند. حتی اگر برای مدت کوتاهی از یک سگ مراقبت کنید، او تا مدت‌ها در کنار شما خواهد ماند و هر کاری که بتواند برایتان انجام می‌دهد. اگر رمان کوری، اثر ژوزه ساراماگو را خوانده باشید، حتماً وفاداری سگ را در طول داستان درک می‌کنید. در بسیاری از فیلم‌ها و داستان‌های دیگر نیز به این ویژگی مهم سگ‌ها اشاره شده است.
– سگ‌ها در ازای محبت کردن به شما چیزی طلب نمی‌کنند. آن‌ها همواره شما را دوست خواهند داشت؛ بدون آن که به ظواهر و مادیات اهمیت دهند. برای سگ‌ها مهم نیست که شما چه ملیتی دارید و یا در چه طبقه اجتماعی قرار گرفته‌اید؛ آن‌ها محبت خود را بدون هیچ چشم‌داشتی نثار شما می‌کنند. برخلاف انسان‌ها که ممکن است شما را به دلیل شرایط مالی یا وضعیت نامساعد روحی ترک کنند، سگ‌ها از هر فرصتی برای بودن در کنار شما و خوشحال کردنتان استفاده می‌کنند. آن‌ها گاهی می‌توانند بهترین و صمیمی‌ترین دوستتان باشند و درد‌ها و رنچ‌هایتان را درک کنند، بدون آنکه پاسخ کلامی از جانب آن‌ها دریافت کنید.
– شرایط نگهداری از سگ‌ها نسبت به اغلب حیوانات خانگی راحت‌تر است؛ چرا که آن‌ها انتظارات زیادی ندارند و اگر شرایط اولیه یک زندگی عادی را برایشان فراهم کنید، تا همیشه قدردان شما خواهند بود. سگ‌ها تقریباً کل روز را به غذا خوردن، بازی کردن و خوابیدن می‌گذرانند. آن‌ها از هر فرصتی برای کمک به شما استفاده می‌کنند و توقعات خاصی هم ندارند. این مسأله باعث شده که سگ‌ها انتخاب مناسبی برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی باشند.

اصول نگهداری از سگ‌ها

برای آنکه بتوانید سگ را به درستی تربیت کرده و از نگهداری آن لذت ببرید، بهتر است با برخی اصول اولیه آشنا باشید. چند مورد از این اصول را به طور خلاصه با هم مرور می‌کنیم:

  • فضای خانه را مناسب‌سازی کنید:

پیش از هر چیزی باید فضای خانه را برای نگهداری از سگ مناسب کنید. هر موردی را که احساس می‌کنید برای سگ خطرناک است، از محیط حذف کرده و یا دور از دسترس قرار دهید. برای مثال گل و گیاه و یا مواد شوینده را از دسترس سگ دور کنید. وسایل شکستنی و شیشه‌ای را تا زمانی که سگ به درستی تربیت شود، در کمد‌ها قرار دهید. در‌های خروجی و سرویس‌های بهداشتی را نیز تا حد امکان قفل کنید.

  • یک روتین ثابت برای سگ تعریف کنید:

یکی از نکات مهم در نگهداری از سگ‌های خانگی، داشتن نظم در روال روزانه است. برای شرطی کردن سگ‌ها که یکی از اصلی‌ترین ترفند‌های تربیتی آن‌هاست، باید به یک روتین پایبند باشید. برای مثال هر روز صبح رأس ساعت مقرر به سگ‌تان غذا بدهید و نیم ساعت بعد با هم به پیاده‌روی بروید تا عمل دفع را انجام دهد. به این ترتیب او یاد می‌گیرد در چه زمان و چه مکانی می‌تواند ادرار کند. 

  • سلامتی و بهداشت سگ را جدی بگیرید:

برس کشیدن مو‌های سگ‌ها و کوتاه کردن مو‌های آن‌ها از ساده‌ترین کار‌هایی است که باید همیشه انجام دهید. علاوه بر این، چکاپ ماهیانه توسط دامپزشک به هیچ عنوان فراموش نشود. توجه داشته باشید که سگ‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های انگلی هستند و باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه داشته باشند.

  • تغذیه درست و اصولی برای سگ:

برای غذا دادن به سگ‌ها اطلاعات خود را تکمیل کنید و هر غذایی را به آن‌ها ندهید. تغذیه سگ‌ها باید با توجه به سن و نژاد آن‌ها انجام شود. برخی از موارد مانند سیر، پیاز، کشمش، شکلات و آووکادو به هیچ عنوان برای سگ‌ها مناسب نیستند.

  • جای خواب مناسب و اختصاصی برای سگ تهیه کنید:

سگ‌ها دوست دارند جای خواب اختصاصی برای خودشان داشته باشند و در یک محیط گرم و نرم به استراحت بپردازند. بهتر است قسمتی از خانه را به سگ‌تان اختصاص دهید و با تعبیه یک رخت‌خواب نرم، حس آرامش و امنیت را به او القا کنید. برای انجام این کار، پتو سگ یک انتخاب مناسب است.

مزایای پتو برای سگ

همان طور که گفتیم، سگ‌ها به داشتن محیطی اختصاصی و امن برای خودشان علاقه دارند؛ حتی اگر این محیط به اندازه رختخواب آن‌ها باشد. خرید پتو برای سگ می‌تواند یک محیط دنج و نرم برای او به وجود بیاورد که خوابی آرام را به او هدیه می‌کند. می‌توانید یک محیط کوچک را در کنج خانه به او اختصاص دهید و با قرار دادن یک پتو سگ، آن را به جای خواب تبدیل کنید. علاوه بر این، یک پتو سگ می‌تواند غریزه لانه‌سازی در سگ را حمایت کرده و از او در برابر سرما نیز محافظت کند. همچنین قیمت کمتر و جابه‌جایی راحت‌تر نسبت به جای خواب سگ، آن را به یک انتخاب مناسب تبدیل کرده است. جهت خرید پتو برای سگ می‌توانید به پت شاپ آنلاین «پت راید مارکت» مراجعه کرده و انواع پتو سگ را با قیمتی مناسب تهیه کنید. 

کلام آخر

 اگر یک سگ دوست‌داشتنی و بازیگوش در خانه دارید، بد نیست در کنار امکاناتی که برای او فراهم کرده‌اید، یک پتو سگ نیز به او هدیه کنید تا لذت استراحت در محیطی گرم و نرم را تجربه کند. پت راید مارکت با انواع مختلف پتو‌ها در دسترس شماست. ‌امیدواریم این مطلب برای آسایش و راحتی سگ‌های خانگی‌تان مفید باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا