دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشازدواج

عشق ؛ جادویی کهن که از گذشته تا به امروز ادامه دارد! چرا عاشق می شویم؟!

عشق واژه عجیبی است. از دوست داشتن و عشق، به عنوان لذت بخش ترین تجربه های آدمی یاد می شود. زمانی که عاشق  هستیم، دنیا را جور دیگه ای می بینیم؛ همه چیز زیبا به نظر می رسد و ما دوست داریم این لحظه تا ابدیت به طول بینجامد و گاهی نمی توانیم این حس عجیب را تاب بیاوریم. عشق کاریزما دارد و هر چیزی که با آن عجین باشد، تولید جذابیت می کند. این مقاله از بخش آموزش مجله ی آنلاین پروماگ، را از دست ندهید تا با همدیگر بررسی کنیم که چرا عاشق می شویم؟

عشق، هیجان است:

احساس عشق و عاشق شدن، نوعی هیجان است که باعث ایجاد لذت در انسان می کند و اگر این لذت از انسان گرفته شود، فرد دچار اندوه بسیاری خواهد شد و زمان زیادی را لازم دارد تا بتواند خود را بازیابی کند. باید گفت که همه ی انسان ها، از عاشق شدن و معشوق بودن احساس لذت و خرسندی می کنند چرا که می توانند هیجان زیادی را در این ارتباط تجربه کنند.

علاقه به جنس مخالف، یک حس غریزی ست:

بخشی از عشق و تجربه ی عاشق شدن ما، ناشی از علاقه و تمایل ما به جنس مخالف سرچشمه می گیرد. عاشق شدن از ویژگی های دوران بلوغ است. به بیانی دیگر همه ی افراد وقتی به سن بلوغ می رسند، عاشق می شوند و این فرآیند ممکن است تا زمان مرگ ادامه داشته باشد.

نوشته های مشابه

ما نیاز به تکامل داریم:

اگر از دیدگاه فلسفی تر بخواهیم به مقوله عشق بپردازیم، باید گفت انسان در کنار انسان دیگری از جنس مخالف تکامل پیدا می کند. این تکامل هم از نظر جسمی و جنسی و هم از نظر عاطفی و احساسی با عاشق شدن به وقوع می پیوندند. به بیان دیگر ما انسان ها به دلیل میل به تکامل، نیاز داریم که تکامل را با فرد دیگری، به وجود بیاوریم تا بتوانیم به آرامش برسیم. چنان چه که خداوند می فرماید ما انسانی از جنس خود شما برای آرامش شما آفریدیم.

این هورمون ها هستند که حس عشق را در ما ایجاد می کنند:

عشق احساسی افسار گسیخته و افراطی ست. زمانی که عاشق می شویم و حس عشق را تجربه می کنیم، هورمون های خاصی دست به دست هم می دهند و باعث جوشش احساسات در وجود ما می شوند که ما این حس را به نام عشق می شناسیم. بنابراین بدون وجود این هورمون ها، تجربه احساس عشق ناممکن خواهد بود.

 

عشق

 

چه عواملی در عاشق شدن ما دخیل اند؟

دانشمندان زیادی به بررسی این مساله پرداخته اند که واقعا چه چیزی باعث می شود ما عاشق فردی خاص شویم؟ گروهی از روانشناسان وجود شباهت ها را در ایجاد حس عشق دخیل دانسته اند و گروهی دیگر معتقدند چیزی که باعث عاشق شدن ما می شود، نه شباهت ها بلکه تفاوت های ماست؛ یعنی ما به دنبال فردی می گردیم که دارای خصوصیاتی است که ما فاقد آنیم و در آرزوی داشتن آن ویژگی ها هستیم!

در هر صورت افراد بسیاری هستند که با الگوی شباهت و الگوی تفاوت عاشق می شوند و عشق می ورزند!

  • جلب توجه باعث ایجاد عشق می شود:

زمانی که ما عاشق می شویم، فردی در نظر ما ایجاد توجه می کند. حال چرا و به چه دلیل، فردی در ذهن ما ایجاد توجه کرده است، به همان صحبت های بالا باز می گردد. هر انسانی بر اساس خصوصیات درونی و ذهنی خود، ممکن است فرد خاصی در نظرش ایجاد توجه نماید و زمانی که این توجه به مرحله ی ویژه ای برسد، عشق اتفاق می افتد.

مقالات و کتاب های بسیاری در دنیای حقیقی و مجازی وجود دارند و به شما ترفند هایی را می آموزند که بتوانید فردی را عاشق خود کنید. در واقع شما با ایجاد ترفند هایی خواهید توانست توجه شخصی را به سوی خود جلب کنید و با تکرار این مساله می توانید احتمال عاشق شدن او را به خودتان افزایش دهید. همین مساله گواهی بر این است که عشق از جلب توجه منشا می گیرد و حتی می توان آن را در فرد دیگری به وجود آورد و پرورش داد.

  • کلیشه ها در عاشق شدن ما دخیلند:

باور های سنتی و کلیشه های جنسیتی از عواملی هستند که می توانند در عاشق شدن ما مداخله نمایند. همواره در داستان ها و افسانه های کهن ایرانی و خارجی، به ما سلیقه و الگوهایی برای عاشق شدنمان تحمیل می شود. به عنوان مثال، مرد باید قد بلند و چهار شانه باشد. یا زنی که موهای طلایی داشته باشد، زیباتر است. وجود این سلیقه های تحمیل شده و باور آن ها در ناخودآگاه، باعث می شود افرادی که دارای این خصوصیات هستند شانس بیشتری برای اینکه دیگران عاشق آن ها شوند، داشته باشند، زیرا این افراد در باور عمومی، بیشتر جلب توجه می نمایند و بر همین اساس است که سوپر استار ها عاشقان بی شماری دارند!

  • خصوصیات ظاهری شما می تواند باعث جلب توجه شود:

خصوصیات ظاهری و درونی شما، باعث جلب توجه افراد مختلف به سوی شما خواهد شد. زمانی که یک رفتار بارز و خاص دارید، دیدگاه و نظرات خاصی به زندگی دارید، یا حتی نحوه لباس پوشیدن متفاوتی دارید، بوی ادکلن یا عطری که استعمال می کنید و مسائلی ازین قبیل ممکن است باعث شود، دیگران را عاشق خود کنید! البته خودتان هم بر اساس همین الگو ها عاشق می شوید!

  • کسی که عاشق ماست، می تواند ما را عاشق خود سازد: 

این مساله هم از همان الگوی جلب توجه نشات می گیرد. شخصی که عاشق ما ست در نظر ما ایجاد توجه می نماید و از آن جا که ما انسان ها از مورد پسند بودن و دوست داشتنی بودن لذت می بریم، باعث ایجاد علاقه ما نسبت به فردی می شود که عاشق ماست.

 

عشق

 

آیا عشق در یک نگاه واقعیت دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بلی چنین چیزی واقعیت دارد اما تا چه اندازه می توان روی دوام و پایداری چنین عشقی اطمینان داشت بستگی به شانس و تقدیر دارد! امروزه دانشمندان اثبات کرده اند که مغز انسان در زمانی کوتاه تر از یک پنجم ثانیه قادر است هورمون ها و مواد شیمیایی را که به عنوان حس عشق در انسان شناخته می شود، آزاد کند.

سخن پایانی:

عشق احساسی افراط گونه و بی انتها ست و یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین، احساسات بشر است که تا امروز هم ذره ای از جذابیت آن نزد بشر کاسته نشده است. به همین دلیل است که یک رمان عاشقانه بیش از یک کتاب علمی فروش دارد و همین طور است در مورد یک فیلم عاشقانه. ما هم به نوبه ی خود این احتمال را می دهیم که این عنوان و تیتر مقاله بیش از سایر مقالات از نظر مخاطبان جلب توجه نماید، چرا که عشق جادوی عجیبی دارد و هر گاه که سخن از عشق در میان باشد، افراد زیادی را به سمت خود می کشاند.

امیدواریم این محتوا برایتان جالب و جذاب بوده باشد و ازین که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم روز ها و شب هایتان مملو از لحظات ناب عاشقانه باشد.

پیشنهاد نویسنده به شما:

همسر اداری تهدیدی جدی برای از بین رفتن ارزش های خانوادگی و اجتماعی شما!.

سندرم سیندرلا ؛ واقعیت امروز، دنیایی مجزا از کارتون های والت دیزنی!

زبان بدن ؛ پروماگ از نقش زبان بدن در تعاملات روزمره و ارتباطات اجتماعی می گوید!

چگونه و چرا عاشق می شویم

 

عشق
عشق برتر از زندگی ست و دوست داشتن برتر از عشق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا