دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

ابزار آلات

چسب کاغذی چیست؟

امروزه همه ما در زندگی روزمره خود از انواع چسب استفاده می کنیم و با توجه به اهمیت استفاده گسترده از چسب در خانه و صنعت و استقبال روزافزون کاربران در زمینه های مختلف بسته بندی، قصد معرفی چسب کاغذی را داریم که یکی از چسب هايی است كه به طور گسترده در صنعت و زندگی روزمره همه مردم استفاده می شود و نقش بسيار مهمی ايفا می كند.
چسب کاغذی یکی از پرکاربردترین انواع چسب ها محسوب می شود. چسب های کاغذی به دلیل استفاده از کاغذ به عنوان جزء اصلی در ساختار خود، بسیار سبک و فاقد استحکام چسبندگی هستند، اما این بدان معنا نیست که این چسب ها موثر و مفید نیستند. می توان گفت در کوتاه مدت از این گروه بسیار استفاده می شود.
این چسب ها از ترکیب یک لایه کاغذ با چسب ساخته می شوند. یافتن افرادی که چسب کاغذی و كاربردهای آن را ندانند غیرممکن است.

موارد استفاده از چسب کاغذی

چسب کاغذی کاربردهای وسیعی مانند بیمارستانی، هنری، دکوراسیون و … دارد. البته در زندگی روزمره بیشتر برای بسته بندی در جعبه های مقوایی هنگام جابجایی اثاثیه یا بسته بندی های مختلف و برای انواع آثار هنری استفاده می شود.
از کاربردهای چسب کاغذ می توان به کاربرد آن در زمینه هنر و نقاشی اشاره کرد. برای مثال نقاش‌ها و هنرمندان برای جدا کردن رنگ‌‌ها و یا برای دورگیری و تمیز ماندن دور بوم در نقاشی‌های هنری، نقاشی روی تخته شاسی وجلوگیری از پخش شدن و پاشیدن رنگ بر روی نقاط دیگر نقاشی، نگه داشتن کاغذ طراحی روی تخته شاسی و غیره از این نوع چسب استفاده می‌‌کنند.
همانطور که اشاره کردیم دانشجویان هنر و معماری با این نوع چسب و کاربرد آن آشنایی زیادی دارند. اما داستان به اینجا ختم نمی شود. اگربه یک كارتن یا یک بسته پستی دقت كنيد با این نوع چسب مواجه شده اید. علاوه بر این، علاوه بر کاربردهای دیگر چسب كاغذی، می توان کاربرد آنها را در اشیاء مختلف دکوراسیون مانند مبلمان، رنگ خودرو، صنعت مبلمان و … بر شمرد. اما کاربردهای اصلی آن در هنر و پزشکی است.

انواع چسب کاغذی

در خريد چسب كاغذی می توانيد به اين نكته توجه كنيد كه این چسب دارای نوع ضد حساسیت است که برای بستن جای زخم و حتی بعد از جراحی بینی استفاده می شود. همچنین می توانید این چسب را در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار به راحتی تهیه کنید و حتی از رنگ های مختلف چسب برای طراحی و ساخت انواع هنرها و صنایع دستی استفاده کنید.

چسب کاغذی چیست

ويژگي های چسب کاغذی

این چسب بسیار انعطاف پذیر است و به راحتی با دست برش داده می شود. توجه داشته باشید که برای سطوحی که می خواهید آنها را با استحکام بالا بچسبانید بهتر است از چسب های نواری شیشه ای استفاده کنید. این چسب ها ساده هستند و در بسیاری از موارد می توان از آنها به عنوان گزینه ای مناسب استفاده کرد.
به دلیل سبک بودن، هزینه آنها کم است. در نتیجه در مواردی که نمی توان قیمت بالاتری ارائه کرد توصیه می شود.
کاغذ مورد استفاده در ساخت اين چسب ها دارای قدرت چسبندگی پایینی است. به همین دلیل معمولاً از آنها به عنوان چسب های موقت استفاده می شود.
این چسب ها از کاغذ و مواد طبیعی ساخته می شوند و به همین دلیل معمولاً حساسیت زا نیستند.
یکی از دلایل کاربرد گسترده اين محصول، تولید و توزیع در سایزهای مختلف و تنوع در اندازه است.
از آنجایی که این چسب به صورت نواری عرضه می شود، معمولاً برای اعمال آن نیازی به حلال خاصی نیست. چسب کاغذی جزو چسب های خطرناک و سمی نیست و در صورت تمایل به راحتی و بدون آسیب رساندن به پارچه یا کاغذ از روی سطح مورد نظر جدا می شود.

انواع چسب کاغذی

این چسب مانند بسیاری دیگر دارای انواع مختلفی با ویژگی های خاص خود می باشد به عنوان مثال چسب کاغذی پلی اتیلن كه در دسته چسب نواری قرار می گیرد و به دلیل مقاومت در برابر آب به عنوان عایق در مکان های مختلف استفاده می شود.
چسب کاغذی که به آن چسب کاردستی نیز می گویند یکی از انواع چسب کاغذی موجود در بازار است. این چسب یک طرف خشک دارد.این نوع چسب چسبندگی بسیار خوبی دارد و می توان از آن برای چسباندن مقوا و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

برندهای چسب کاغذی

چسب کاغذی یکی از چسب هایی است که با تنوع بالایی در بازار یافت می شود و مصرف کنندگان زیادی هر روز به دنبال خرید این چسب هستند. برندهای ایرانی چسب آبریل، جانسون، پيتون واندیکا از برندهای معتبر تولید کننده و فروش چسب کاغذی در سایزهای مختلف هستند.

مواد به كار رفته در ساخت محصول برروی قيمت چسب كاغذی تاثير بسياری داردمعمولا برندهايی كه مواد باكيفيت و چسبندگي بالا استفاده می كنند چسب ها را با قيمت بالاتری عرضه می كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا