دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کتاب

دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم

کتاب صوتی دوباره فکر کن نوشته‌ی آدام گرانت، به عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز در سال 2021، توانسته نگاهی جدید نسبت به مفهوم بازاندیشی و تجدیدنظر در مسائل گوناگون ایجاد نماید و به شما نشان دهد که زیرسوال بردن بسیاری از تفکرات قدیمی، می‌تواند کیفیت زندگی شخصی و شغلی‌تان را افزایش دهد.

درباره کتاب صوتی دوبار فکر کن

بسیاری از اوقات در زندگی‌مان احساس می‌کنیم که باید طرز تفکرمان را نسبت به بسیاری از مسائل تغییر دهیم و حتی با نگاه به گذشته، فکر می‌کنیم که چگونه قبلا چنین افکار و رفتارهایی را داشته‌ایم. با این حال بسیاری از مردم نمی‌توانند به راحتی دست از تفکرات قدیمی خود بکشند و تردید در بسیاری از چیزها و پذیرش ناشناخته‌ها را در زندگی‌شان تجربه نمایند. اینکه بپذیریم گاهی اشتباه کردن لذت دارد و می‌تواند در نهایت به بهتر عمل کردن ما کمک برساند. حتی شواهد نشان داده که نوابغ و افراد خلاق به یک هویت وابسته نیستند و دائما تلاش می‌کنند تا در موضع‌گیری‌های خود تجدیدنظر کنند. حتی در محیط کار نیز رهبران و مدیرانی که می‌دانند در زمینه‌های گوناگون ضعیف هستند و نسبت به آن معترفند، می‌توانند با دریافت بازخوردهای انتقادی، سازمان خود را با ابتکار بیشتری مدیریت نمایند.

کتاب دوباره فکر کن (Think Again) به شما کمک می‌کند تا نظرات کهنه و قدیمی خود را زیر سوال ببرید، ذهن خود و دیگران را باز کنید و در نهایت به رشد و موفقیت برسید. آدام گرانت در این اثر به شما اثبات می‌کند که مهارت بازاندیشی می‌تواند پرورش پیدا کند و آن را در ابعاد گوناگون نیز توسعه داد.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، در زندگی هرروزه‌مان خیلی اوقات اعتقاد و باورهای درونی‌مان را به شک و تردید ترجیح می‌دهیم و همواره به نظراتی گوش می‌دهیم که به ما احساس خوبی می‌دهند و باعث می‌شوند که کمتر به چیزی فکر کنیم. با این حال چنین کاری فرصت یادگیری و شناخت جهان پیرامون را از ما می‌گیرد و سرعت پیشرفت و کمال را به شدت کند می‌کند. به همین خاطر، یادگیری مهارت بازاندیشی و یادگیری مجدد به شما کمک می‌کند تا در دنیایی که سریع‌تر از همیشه در حال تغییر است، پیشرفت کنید و زندگی روزمره‌تان را به بهترین نحو ممکن سامان دهید.

شما می‌توانید برای دسترسی سریع و دانلود کتاب صوتی دوباره فکر کن به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه، مراجعه نمایید. پلتفرم جامع کتابراه امکان دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای شما فراهم می‌کند.

تمامی نکات گفته شده در سه بخش اساسی کتاب دوباره فکر کن بیان شده است؛ در بخش اول این موضوع بررسی می‌شود که چرا ما برای تغییر تفکرات قدیمی خود باید تلاش کنیم و چگونه می‌توان این مهارت را به تنهایی یاد گرفت. در بخش دوم یاد می‌گیرید که چگونه به دیگران کمک کنید تا آن‌ها نیز مهارت استدلال کردن را بیاموزند و در نهایت در بخش سوم نیز متوجه کوتاهی‌ها و نقص‌های نظام آموزشی و دولتی در رابطه با این موضوع می‌شوید.

نکته های کتاب صوتی دوباره فکر کن

خواندگان در بسیاری از دلال‌های جذاب گرانت نقاط مشترک را پیدا می‌کنند و این کتاب یک مطالعه‌ی قابل تأمل است.  (Booklist)

–  در دنیای امروز، کتاب دوباره فک کن یک مورد خاص و قدرتمند برای تجدیدنظر در مورد آنچه قبلاً می‌دانیم ارائه می‌دهد… که فقط یک درس مفید نیست و می‌تواند یک امر حیاتی باشد.  (Financial Times)

– دوباره فکر کن توصیه‌های هوشمندانه‌ای در مورد فرضیات یاد نگرفتن و باز کردن ذهن خود نسبت به کنجکاوی ارائه می‌دهد. (واشنگتن پست)

–  در کتاب دوباره فکر کن، آدام گرانت تحقیقات علمی خود را با لحن قصه‌گوی خود همراه می‌کند تا به ما کمک کند تا به اندازه کافی در مورد جهان کنجکاو باشیم و آن را تغییر دهیم. (برن براون، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

– برای هر کسی که می‌خواهد فرهنگ یادگیری و کشف کردن در خانه، محل کار یا مدرسه را ایجاد کند، گرانت تحقیقات پیچیده‌ای را در مورد اینکه چرا هر یک از ما باید به طور مداوم مفروضات قدیمی را زیر سوال ببرد و از ایده‌ها و دیدگاه‌های جدید استقبال کند، ارائه می‌دهد. (Entrepreneur)

کتاب صوتی دوباره فکر کن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال یادگیری ایده‌های جدید هستید و می‌خواهید زندگی خود را از همین حالا دگرگون سازید، شنیدن این کتاب فوق‌العاده را از دست ندهید.

همچنین اگر به مطالعه کتاب‌های خودیاری و توسعه فردی علاقمندید، با مراجعه و عضویت در اپلیکیشن کتابراه، آثار دیگری در این زمینه را مطالعه نمایید. شما می‌توانید برای خرید و دانلود کتاب به صورت قانونی از تخفیفات ویژه مناسبتی و آخر هفته با کتابراه بهرمند شوید و به جمع بیش از ۶ میلیون کاربر اپلیکیشن کتابراه بپیوندید.

آدام گرانت را بیشتر بشناسیم

او متخصص حوزه روانشناسی سازمانی است که به مدت هفت سال متوالی در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا که جزء قدیمی‌ترین و معتبرین مدارس بازرگانی، مدیریت و اقتصاد جهان است، فعالیت می‌کند. آدام گرانت (Adam Grant) یکی از محبوب‌ترین سخنرانان TED محسوب می‌شود که صحبت‌هایش 25 میلیون بار مشاهده شده و کتاب‌هایش نیز در سراسر جهان فروشی میلیونی داشته‌اند.

همچنین گرانت به عنوان یکی از 10 متفکر تاثیرگذار دنیا در حوزه مدیریت است و جوایز برجسته‌ای را از انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم دریافت کرده است.

برخی از کتاب‌های این نویسنده مشهور عبارتند از: «بده و بستان، ببخش و بگیر، نوآوران و …»

در بخشی از کتاب صوتی دوباره فکر کن می‌شنویم

جداسازی شخصیت گذشته و کنونی‌تان، دلهره‌هایی به‌همراه خواهد داشت. حتی تغییرات مثبت هم می‌تواند منجر به بروز احساسات منفی شود؛ تغییر هویت می‌تواند حس آشفتگی و بطالت به همراه داشته باشد. اما در طی زمان، اگر بتوانید داستان منسجمی درباره‌ی تحول‌تان از خود گذشته به خود کنونی‌تان بگویید، همین تجدیدنظر در مورد هویت‌تان نشانه‌ای از سلامت ذهنی شما خواهد بود. یک مطالعه‌ی تحقیقاتی نشان داد که در صورت احساس جدایی افراد از گذشته‌ای که داشته‌اند، میزان افسردگی‌شان در طول سال کمتر خواهد شد. اگر بدانید که جهت زندگی‌تان تغییر می‌کند و در پروسه‌ی گذار از شخصیت کنونی‌تان هستید، ساده‌تر از قبل باورهای احمقانه‌ی پیشین را کنار خواهید گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا