دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشتربیت کودک

آموزش زبان به کودک ؛ روش های آشنایی بیشتر کودکان با زبان دوم …

یادگیری زبان انگلیسی یکی از بهترین مهارت­هایی ست که حتما در زندگی به کارتان خواهد آمد. اهمیت بسیار زیاد دانست زبان انگلیسی، بسیاری از والدین را مجاب کرده است که از سنین کودکی و خردسالی برای آموزش زبان به کودک خود اقدام کنند. طبق بررسی‌های به عمل آمده، بهترین سن آموزش زبان دوم به کودکان، سن نه سالگی به بعد می‌باشد و زبان دوم، باید بعد از آموزش نوشتار زبان اول صورت گیرد. با این وجود اگر تمایل داشتید که زبان انگلیسی را در منزل با کودک خود کار کنید و یا آموزش او را از سن کمتری شروع کنید، ما در این مقاله چند راهکار ساده به شما ارائه می‌دهیم که بتوانید کودک خود را با زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری که تمایل دارید آشنا سازید.

راهکارهایی برای آموزش زبان به کودک

به کودکان انیمیشن‌های کوتاه نشان دهید:

کودکان به فیلم‌های کارتونی و انیمیشن علاقه دارند و این یک فرصت مناسب است که شما می‌توانید به نفع آموزش زبان به کودک از آن بهره بگیرید. در این زمینه، انیمیشن‌های بسیار ساده‌ای هست که در آن با انگلیسی روان و شیوا صحبت می‌شود و مخصوص سن کودکان نیز هست. این فیلم‌های انیمیشنی را می‌توانید از کتاب‌فروشی‌های مخصوص آموزش زبان تهیه کنید و یا از سایت‌های معتبر آن‌ها را خریداری کنید. البته بسیاری از سایت‌ها و شرکت‌های سازنده نیز هستند که به صورت قانونی حق دانلود برخی ازین ویدئو‌ها را به شما می‌دهند.

داستان‌های صوتی برای کودک پخش کنید:

اگر کودک شما در حد کمی با زبان انگلیسی آشنایی دارد، می‌توانید با خرید داستان‌های صوتی او را بیشتر با این زبان آشنا کنید. البته گوش دادن داستان‌های صوتی ساده و کودکانه، برای کودکانی که هیچگونه آشنایی با زبان انگلیسی ندارند هم مفید است، چرا که با گوش کردن مکرر، با بسیاری از واژه‌ها و عبارات آشنا می‌شوند.

یکی از نکات بسیار مهمی که در آموزش زبان به کودکان اهمیت دارد، اولویت شنیدن به خواندن و نوشتن است. یعنی در ابتدا باید کودک شما گوشش با کلمات انگلیسی یا هر زبان دیگری آشنا باشد و از راه شنیدن آموزش ببیند، بعد اقدام به صحبت کردن و نوشت کند، دقیقا به همان شکلی که زبان مادری را فرا گرفته است.

 

 

برای کودک کتاب‌های داستان بخرید:

کتاب‌های داستان، به دلیل وجود تصاویر رنگی و جالب، برای کودکان جذاب هستند. برای کودک خود چند کتاب داستان انگلیسی بخرید و برای او بخوانید. حین خواندن به کلماتی که مرتبط با عکس‌ها هستند تاکید کنید تا توجه کودک به آن جلب شود. سعی کنید قصه‌خوانی را شب‌ها موقع خواب انجام دهید تا واژه‌ها در ذهن او بماند.

از شبکه‌های تلویزیونی یا رادیویی انگلیسی زبان استفاده کنید:

اگر می‌خواهید کودک شما زبان انگلیسی را فرا بگیرد، باید او را در معرض این زبان قرار دهید. یکی از بهترین راهکارها این است که از شبکه‌های رادیویی یا تلویزیونی انگلیسی زبان استفاده کنید. البته نیاز نیست کودک را مجبور کنید که حتما پای تلویزیون بنشیند و برنامه‌های تلویزیونی را نگاه کند، بلکه همان که این صداها در خانه پخش شود، باعث می‌شود گوش کودک‌تان با این صداها آشنا شود.

شعرهای انگلیسی بخوانید:

بسیاری شعرهای انگلیسی کودکانه هستند که محتوای آموزشی دارند و در همین راستا ساخته شده‌اند. شما می‌توانید این شعرها را با کودک خود تمرین کنید و یا اگر شکل ویدئویی دارند، آن‌ها را در دسترس کودک خود قرار دهید.

از نرم افزارهای آموزشی و بازی مانند استفاده کنید:

لپ‌تاپ و کامپیوتر، امروزه در دسترس همه‌ی کودکان است و چه خوب است که ازین ابزار‌ها در جهت آموزش کودکان هم بهره بگیریم. از آنجا که کودکان علاقه بسیاری به بازی‌های کامپیوتری دارند، چند نرم‌افزار آموزشی که به شکل بازی ساخته ‌شده‌اند، برای کودک خود تهیه کنید و در اختیار کودک قرار دهید.

بازی‌های انگلیسی انجام دهید:

شما می‌توانید در قالب بازی بسیاری از لغات و عبارات را به کودک خود یاد دهید. یادگیری زیان انگلیسی نباید برای کودک، کاری سخت و خسته‌کننده باشد. امروزه در بسیاری از آموزشگاه‌های زبان، از بازی‌های گروهی و آموزشی استفاده می‌شود تا یادگیری و آموزش زبان به کودک ، کاری شاد و مفرح باشد.

کودک را مجبور به یادگیری زبان نکنید:

اگر چه یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز فوائد بسیاری دارد، اما نباید کودک را مجبور به آموزش کنید. اجازه دهید پروسه‌ی آموزش، کاری جذاب و فرح‌بخش برای کودک باشد و او با رغبت به آموزش تن دهد. بنابراین از روش‌های جذاب در این راستا بهره بگیرید.

کودک را تشویق کنید:

کودکان هوش بسیار خوبی برای یادگیری دارند و به سرعت زبان دوم را فرا می‌گیرند، با این وجود یادگیری، همواره پروسه‌ای ست که با دشواری همراه است و شما باید این مسیر را برای کودک خود هموار کنید. او را در هر گامی که به جلو برمی دارد تشویق کنید. تشویق کردن انگیزه کودک را برای یادگیری افزایش می‌دهد.

خودتان زبان یاد بگیرید:

اگر بخواهید در آموزش زبان به کودک تان، فعال باشید باید خودتان هم انگلیسی بدانید و برای یادگیری آن تلاش کنید.

یکی از بهترین روش‌های این است که همراه کودک یا نوجوان خود به کلاس آموزش بروید تا کودکتان با دیدن شما به یادگیری زبان تشویق شود و انگیزه یادگیری در او تقویت شود.

 

 

گرفتن نمره قبولی بدون یادگیری هیچ ارزشی ندارد.

در مبحث آموزش زبان به کودک ، شما باید او را در مسیر و محیطی قرار دهید که زبان انگلیسی صحبت می‌شود. حضور در کلاس‌های آموزشی یکی از بهترین راه‌ها ست. اما هدف شما از فرستادن کودک به کلاس زبان، یادگیری و قرار گرفتن او در محیط کلاس است نه اصطلاحا پاس شدن یا نمره‌ی قبولی گرفتن! اگر کودک‌تان نیاز دارد که در یک پایه یا ترم بیشتر بماند و یا اگر نمره‌ی قبولی نتوانسته بگیرد، او را سرزنش نکنید! بلکه دوباره در همان سطح، او را ثبت نام کنید. به یاد داشته باشید که هدف شما یادگیری کودکتان است نه گرفتن نمره‌ی قبولی.

سخن پایانی:

 یادگیری زبان دوم برای کودکان بسیار مفید بوده و حتما در آینده‌شان تاثیرگذار خواهد بود. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، بهترین سن برای آموزش زبان به کودک ، نه سالگی و بعد از زمانی است که او مسلط به خواندن و نوشتن زبان مادری‌اش شده باشد. بنابراین در آموزش زبان به کودک عجله نکنید و او را از یادگیری زبان دوم دلزده نکنید. با این وجود شما می‌توانید از سن کمتری، کودک‌تان را در معرض محیطی قرار دهید که زبان انگلیسی در آن جریان دارد. راهکارهایی که در این محتوا بدان اشاره شد، به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

سیما گودرزی هستم و از شما بابت همراهی با وب‌سایت پروماگ سپاسگزارم. امیدوارم این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

مقالات بخش آموزش را بخوانید:

جملات ممنوعه به کودکان ؛ این عبارات را هرگز به کودک خود نگویید!

فرهنگ کتابخوانی در کودک ؛ چگونه فرزندی کتاب خوان پرورش دهیم؟

بهره‌ی هوشی چیست؟ هوش کودک تحت تاثیر چه عواملی افزایش یا کاهش می یابد؟

آموزش چرتکه ؛ روش نوین یادگیری ریاضیات با نتایج باور نکردنی!

قصه گویی برای کودک ؛ آیا با تاثیرات شگفت انگیز قصه گویی آشنایی دارید؟

فراگیری زبان دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا