دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشتکنولوژیگوشی هوشمند

عکاسی با موبایل – چگونه در سفر به‌ وسیله گوشی هوشمند عکس‌های بهتری بگیریم؟

عکاسی با موبایل قوانین و روش‌های خاصی دارد؟ در حال حاضر بیشتر افراد برای عکاسی از گوشی هوشمندشان کمک می‌گیرند. گوشی‌های هوشمند این امکان برایمان فراهم کرده‌اند که به‌سادگی در هرلحظه از جمله مسافرت لحظات جذاب و خاطره‌انگیزی را ثبت کنیم. چگونه در سفر با گوشی‌های هوشمند عکس‌های بهتر و زیباتری بگیریم؟ این مقاله از مجله پروماگ به همین موضوع می‌پردازد! ما را همراهی کنید.

چگونه در سفر به‌وسیله گوشی هوشمند عکس‌های بهتری بگیریم؟​

در اینجا نکاتی را توضیح می‌دهیم که به شما کمک می‌کند تا در سفر با گوشی هوشمندتان عکس‌های بهتری بگیرید. عکاسی با موبایل را با 8 گام ساده بیاموزید و پس از اجرای این موارد که نیاز به ابزار کمکی عکاسی ندارد عکس‌های حرفه‌ای‌تر بگیرید.

۱. لنز دوربین گوشی هوشمند را تمیز کنید

با اصول اولیه شروع می‌کنیم. این مورد ساده به نظر می‌آید ولی با انجام آن نتیجه عکاسی بسیار متفاوت خواهد بود

خیلی از مواقع اصلاً به ذهنمان هم نمی‌رسد که لنز دوربین گوشی را پاک کنیم.

گوشی‌های هوشمند معمولاً در کیفمان در کنار بسیاری از وسایل دیگر قرار دارند. پس هرلحظه امکان لکه‌دار شدن لنز وجود دارد.

سوژه‌های عکاسی معمولاً در لحظه پیدا می‌شوند! شما فرصت بازگشت به عقب و ثبت دوباره لحظه را ندارید!

پس بهتر است همیشه لنز دوربین را بررسی کرده و آن را تمیز و آماده نگه‌دارید. زیرا در عکاسی با موبایل از ابزاری برای عکاسی استفاده می‌کنید که مدام در معرض آلوده شدن است.

عکاسی با موبایل از منظره

۲. ضربه زدن روی صفحه‌نمایش گوشی برای فوکوس

بسته به مدل گوشی هوشمند، هنگام عکاسی روی صفحه‌نمایش گوشی ضربه‌ای بزنید تا از حالت خودکار خارج شده و کنترل بهتری را در اختیارتان قرار دهد.

به‌عنوان‌مثال اگر در منظره موردنظرتان افرادی هم وجود دارند، گوشی هوشمندتان می‌تواند روی آن‌ها تمرکز (فوکوس) کند. یکی از بهترین ویژگی‌های عکاسی با موبایل همین قابلیت‌های ساده در گوشی است. در اکثر گوشیهای هوشمند چنین قابلیتی وجود دارد که با ضربه به هر قسمت از تصویر فوکوس تصویر به آن نقطه منتقل می‌شود. برای عکاسی حرفه‌ای این قابلیت بسیار تاثیرگذار است زیرا فوکوس بر روی سوژه اصلی عکس و فولو و مات شدن سایر موارد کادر عکس شما را به یک عکس هنری و حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

۳. نگه‌داشتن دکمه شاتر دوربین برای گرفتن عکس‌های پشت سر هم

احتمالاً به‌صورت اتفاقی به این قابلیت دوربین گوشی برخورد کرده‌اید. در عکاسی با موبایل چند عکس پیاپی این امکان را به شما می‌دهد که در زمان مناسب بهترین عکس را انتخاب کنید. برای این کار چنین ویژگی در گوشی وجود دارد.

این ویژگی بسیار به کارتان خواهد آمد و با ثبت یک سری عکس پشت سر هم از سوژه موردنظر، می‌توانید بهترین حالت را برگزینید.

حتی با این نوع عکاسی احتمال اینکه افراد در تصاویر ثبت‌شده چشمان خود را بسته باشند، کاهش می‌یابد و قدرت انتخاب شما به عنوان عکاس و هنرمند را افزایش می‌دهد.

عکاسی با موبایل حرفه ای

۴. در عکاسی با موبایل خطوط شبکه (grid lines) را فعال کنید

در بسیاری از گوشی‌های هوشمند در بخش تنظیمات دوربین می‌توانید قابلیت خطوط شبکه را روشن کنید. این خطوط در عکاسی واقعاً سودمند و کمک‌ کننده هستند. شما با کمک این خطوط قادر به ثبت تصاویری خواهید بود که سوژه اصلی لزوماً در مرکز قرار نگیرد.

۵. کنترل کامل روی تنظیمات دوربین گوشی

اگر می‌خواهید کنترل کاملی روی تنظیمات گوشی داشته باشید و خلاقیت بیشتری در عکاسی به خرج دهید، برنامه‌های جانبی را جایگزین برنامه اصلی دوربین گوشی کنید. برنامه‌های مختلفی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید تنظیمات دوربین را تغییر دهید. تنظیماتی همچون :

  • تنظیم حساسیت ISO
  • شاتر
  • تنظیم سفیدی تصویر
  • فوکوس
  • و …

۶. در عکاسی با موبایل از زوم دیجیتال استفاده نکنید

زوم دیجیتال از کیفیت تصویر می‌کاهد. همه ما دوست داریم با کمک زوم به سوژه موردنظر نزدیک‌تر شویم. ولی بهتر است خودتان را به سوژه نزدیک کنید. اگر قادر به این کار نیستید، در آن صورت از زوم کمک بگیرید.

۷. فلاش دوربین را غیرفعال کنید ​

فلاش یک انفجار ناگهانی و غیرقابل‌کنترل نور است که باعث ایجاد نقاط روشن و سایه‌های تاریک می‌شود.

برای افزایش کیفیت تصاویر در هنگام عکاسی می‌توانید از روش‌های زیر به‌جای فلاش گوشی استفاده کنید:

  • هنگام عکاسی چراغ‌قوه گوشی دیگری را روشن کرده و بعد عکس بگیرید.
  • اگر تنها به سفر می‌روید، یک چراغ LED کوچک تهیه کرده و از آن برای نورپردازی در عکاسی استفاده کنید.
  • در عکاسی با موبایل فلاش می‌تواند نور غیر مناسب به عکس بدهد و عکسی بی‌کیفیت را حاصل کند.

۸. ثابت نگه‌داشتن گوشی هوشمند هنگام عکاسی

در طول سفر سوژه‌های ناگهانی پیدا می‌شوند که می‌خواهید از آن‌ها عکس بگیرید. در این مواقع تکان خوردن گوشی ممکن است روی کیفیت عکستان تأثیر بگذارد. گرفتن گوشی با دو دست کمک زیادی به ثابت ماندن و عدم لرزش آن خواهد کرد. بهترین گزینه برای بدون حرکت نگه‌داشتن گوشی، استفاده از سه‌پایه‌های کوچک سفری است.

عکاسی از امواج دریا
در عکاسی از امواج دریا بی حرکت بودن دست و عدم وجود لرزش اهمیت دارد.
عکاسی در شهر
در عکاسی از شهرها و فضاهای عمومی گوشی موبایل را عمود بر زمین و با زاویه ۹۰ درجه نگاه دارید.
عکاسی در طبیعت
در عکاسی از طبیعت به روی تصویر و نقطه مورد نظر ضربه زده و روی سوژه اصلی فوکوس کنید.
قبل
بعدی

عکاسی با موبایل در سفر و طبیعت

با به‌کارگیری برخی راهکارهای ساده، عکس‌هایی که با گوشی هوشمندتان می‌گیرید، بهتر، جذاب‌تر و البته باکیفیت‌تر می‌شوند. اینکه به نقاط طلایی توجه کنید، در عکاسی از طبیعت از کادر افقی بهره بگیرید یا زمانیکه در طلوع خورشید عکاسی می‌کنید از کنتراست نور استفاده کرده و عکس‌های سیاه و سفید هنری بگیرید نیاز به تمرین عکاسی یا تخصص فنی ندارد ولی به راحتی از شما عکاسی حرفه‌ای می‌سازد. 

روش‌های بالا را به کار ببندید و همچنین نکات ایمنی را در هنگام عکاسی رعایت کنید. برای مثال در هنگام عکاسی از دریا اگر گوشی هوشمند شما ضد آب نیست به ارتفاع امواج توجه کنید. یا در عکاسی از صحرا و کویر به هواشناسی مراجعه کرده و از زمان بروز طوفان‌های شن مطلع گردید.

به‌این‌ترتیب در طول سفر با کمک گوشی هوشمند خود تصاویر خاطره‌انگیز و شگفت‌انگیزی را ثبت خواهید کرد. عکس‌های حرفه‌ای بگیرید و سفر دلنشین خود را تا ابد ثبت کنید.

از اینکه تا انتهای این مطلب ما را در مجله پروماگ همراهی کردید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا