دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تجهیزات آشپزخانه

نظافت منزل – روش درست و اصولی نظافت ماشین ظرفشویی

اگر چه ممکن است متناقض به نظر برسد، اما ماشین ظرفشویی می تواند واقعا کثیف شود، حتی با تمام آب گرم و مواد شوینده ای که درون آن به جریان بیفتد. چه به دلیل صابون ظرفشویی باشد یا روغن و پس مانده های چربی ماشین ظرفشویی دست نخورده شما ممکن است پر از مانده های صابون، جرم و بوی بد شود. علاوه بر این ممکن است راه آن مسدود شود و آب کثیف و بدبو در قسمت پایینی آن جمع شود، که واقعا منظره بدی است! در حالی که می دانیم باید مراقب ماشین قهوه ساز خود باشیم، کتری برقی خود را تمیز کنیم، و بهداشت پیشخوان های خود را حفظ کنیم  اما به ندرت به این فکر می افتیم که همین کار را برای دستگاه های تمیز کننده انجام دهیم. خوشبختانه، تمیز کردن ماشین ظرفشویی کار ساده ای است و می توان آن را با وسیله هایی که در خانه دارید به انجام برسانید موادی مانند: سرکه، جوش شیرین یا سفید کننده.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید، در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت نظافت منزل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت خدماتی نظافتی باشید می‌توانید درخواست نظافت منزل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

هر چند وقت یک بار باید ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیم؟

نگران نباشید! نیازی نیست تمام وقت آزاد خود را درون ماشین ظرفشویی بگذرانید. یک شستشوی عمیق قلیایی انجام داده و هر یک ماه یک بار سبد آن را شستشو دهید. باید هفته ای یک بار پنل کنترل را تمیز کنید. اما اگر متوجه شدید ماشین لباسشویی تان بوی بدی می دهد، کپک زده و یا مانند قبل تمیزکاری انجام نمی دهد پس زمان آن رسیده دستکش های خود را بیرون آورده و وارد عمل شوید.

چگونه ماشین ظرفشویی خود را با سرکه تمیز کنیم؟

ممکن است از میزان مشکلاتی که می توانید با استفاده از سرکه سیب آنها را حل نمایید، تعجب کنید. اما برای این کار سرکه سفید بهترین انتخاب است. جای مایع ماشین ظرفشویی را باز کرده و یک پیمانه سرکه سفید داخل آن بریزید و آن را در قفسه بالایی دستگاه خود نگه دارید. ماشین را روشن کنید آن را در گرم ترین حرارت موجود قرار دهید، این کار باعث می شود سرکه بتواند بوی نامطبوع را جذب کرده و چرک های ته نشین شده روی دیواره ماشین را در هم بشکند. سرکه اسیدی قوی است که همین باعث می شود برای در هم شکستن ته مانده کف انتخاب بسیار خوبی باشد (می توانید از آن برای تمیز کردن ماشین لباسشویی خود نیز استفاده کنید). یک اسپری سرکه دم دست داشته باشید و پس از هر بار شستشو آن را داخل ماشین اسپری کنید.

ماشین ظرفشویی

چگونه ماشین ظرفشویی خود را با جوش شیرین تمیز کنیم؟

شاید همین الان هم برای از بین بردن آفت کش ها از روی میوه، از جوش شیرین استفاده می کنید. جوش شیرین یک ماده قلیایی است که در از بین بردن پسماند غذایی بسیار خوب عمل می کند. یک فنجان جوش شیرین را در کف ماشین ظرفشویی خود بریزید و با تنظیمات آب گرم آن را خیس کنید. برای از بین بردن لکه ها و بوی نامطبوع این فرآیند را چند بار انجام دهید. برای تمیز کردن قسمت پانچ، با ترکیب دو فنجان جوش شیرین با سه قاشق سوپ خوری هیدروژن پروکسید “بمب جوش شیرین” بسازید. مواد را در کاسه بریزید و اجازه دهید به شکل خمیر در بیاید. چند قاشق از آن را روی کاغذ پوستی بریزید و اجازه دهید طی چند ساعت خشک شود. آنها را در کف ماشین لباسشویی خود قرار داده و چرخه آب گرم را آغاز نمایید. برای داشتن عطری تازه تر چند قطره روغن اسانس به این مخلوط اضافه کنید.

چگونه ماشین ظرفشویی خود را با سفید کننده تمیز کنیم؟

احتیاط کنید! با این که سفید کننده برای از بین بردن جرم ها، میکروب ها و کپک عالی است اما اگر بدنه داخلی ماشین ظرفشویی از جنس فولاد ضد زنگ باشد می تواند به آن آسیب جدی وارد کند. اگر ماشین ظرفشویی تان قطعاتی از جنس فولاد ضد زنگ دارد، از یکی از روش های بالا استفاده کنید. اگر صد در صد مطمئن هستید که ماشین لباسشویی تان از جنس پلاستیک بوده و یا قطعات پلاستیکی دارد (در واقع مدل های با قیمت پایین تر از این جنس هستند)، پس از سفید کننده استفاده نمایید. از روش سرکه پیش بروید. جای مایع را با یک دوم فنجان سفید کننده پر کرده و اجازه دهید ماشین، خالی از ظرف و با استفاده از آب گرم کار خود را شروع کند.

چگونه سبد ظرفشویی را تمیز کنیم؟

با به وجود آمدن ماشین های جدید، دیگر نیاز نیست ظرف ها را از قبل خیس کنید و بعد و در داخل ماشین قرار دهید. ممکن است انجام این کار باعث شود ماشین اثر خود را از دست دهد، چرا که سنسورهای آن فکر می کنند ظروف تمیز و بهداشتی هستند، به همین دلیل طول چرخه را کوتاه تر می نمایند. با این وجود، حتما تکه های بزرگ غذای باقیمانده را جدا کنید تا از بسته شدن راه آب جلوگیری شود.

و اما سبد ظرفشویی. سبد ظرفشویی خود را مدام چک کنید تا هیچگونه باقیمانده غذایی در آن گرفتار نشود. اگر چنین بود، ابتدا آن را جدا کنید، سپس با استفاده از اسفنج یا مسواک و صابون ظرفشویی مواد غذایی چسبیده را از آن جدا نمایید.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا