دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تجهیزات آشپزخانه

بهترین مارک اسپرسو ساز خانگی دنیا (راهنمای خرید حرفه ای)

تجهیزات آشپزخانه برای تهیه نوشیدنی یکی از محصولاتی است که می تواند باعث آسودگی بیشتر خانواده ها در تهیه انواع نوشیدنی ها، ایجاد زیبایی شود. لوازمی مثل چای ساز، قهوه ساز، اسپرسو ساز، کتری برقی، سماور برقی، آبمیوه گیری و مواردی از این دست، اگرچه در مقایسه با یخچال و اجاق گاز کوچک هستند، اما ویژگی های بسیار جذابی دارند و می توانید از آنها استفاده کنید. استفاده از زندگی راحت تر است.

اما به دلیل قیمت نسبتاً بالا و همچنین وجود مدل ها و برندهای بسیار متنوع این محصولات، امکان خرید به این راحتی وجود ندارد و کاربران باید در این مواقع به نکات مهمی توجه کنند. در این مقاله از اسپیتا سعی داریم نکات مهمی را در مورد خرید دستگاه اسپرسوساز به شما بگوییم که به کمک آن می توانید خریدی ایده آل و عالی داشته باشید.

دستگاه اسپرسوساز دستگاهی است که با آن می توانید اسپرسوی خوشمزه ای تهیه کنید. عملکرد این دستگاه بسیار عالی و ساده است. با ریختن مقداری آب و پودر قهوه اسپرسو در آن می توانید نوشیدنی مورد علاقه خود را در کمتر از چند دقیقه میل کنید. کسانی که سعی کرده اند اسپرسو را با دستگاه های غیر اتوماتیک درست کنند، با چالش ها و مشکلاتی روبرو شده اند و می دانند که تهیه یک نوشیدنی خوشمزه چقدر می تواند دشوار باشد. بنابراین خرید و داشتن یکی از مدل های این محصول می تواند برای کسانی که در طول روز این نوشیدنی را مصرف می کنند جذابیت فوق العاده ای داشته باشد.

برندهای مختلفی از دستگاه های اسپرسوساز در بازار وجود دارد. برندهای معروف و شناخته شده ای مانند بوش، ال جی، کنوود، فلر و… محصولاتی در سطح جهانی هستند که می توانید با خرید آنها ایده آل ترین شرایط را برای خود ایجاد کنید. اما با توجه به اینکه این خرید هر چند سال یکبار مورد نیاز خواهد بود، بهترین نمونه برای ما کدام است؟ پاسخ این سوال را در ادامه توضیح خواهیم داد.

در این مقاله سایت نقد و بررسی اسپیتا قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد دستگاه های اسپرسوساز خانگی و قهوه ساز در اختیار شما قرار دهیم. در نهایت چند مدل از دستگاه اسپرسوساز را ارائه می دهیم پس با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب را برای منزل یا کافه خود داشته باشید.

اسپرسو چیست؟

اسپرسو یکی از محبوب ترین انواع قهوه است. در فرآیند تهیه اسپرسو، آب جوش با فشار زیاد از قهوه آسیاب شده عبور می کند و این نوشیدنی خارق العاده تهیه می شود. اسپرسو معمولاً به صورت تک یا دو شات مصرف می شود. یک شات اسپرسو حدود 25 تا 30 میلی لیتر است. اسپرسو بسیار مهم می شود زیرا اساس بسیاری از انواع دیگر قهوه مانند لاته، کاپوچینو، ماکیاتو، آمریکانو و موکا است.

برای تهیه اسپرسو نیازی به استفاده از قهوه خاصی نیست، می توانید از قهوه عربیکا یا روبوستا یا هر نوع دیگری استفاده کنید، فقط آسیاب را برای تهیه اسپرسو تنظیم کنید.

بهترین مارک اسپرسو ساز خانگی

  • دلونگی (Delonghi)
  • نسپرسو (Nespresso)
  • نوا (NOVA)
  • مباشی (Mebashi) (برای خرید بهترین اسپرسو ساز مباشی اینجا کلیک کنید)

معیارهای خرید دستگاه اسپرسوساز با کیفیت

این روزها کمبود دستگاه اسپرسوساز در بازار وجود ندارد، با این همه مدل و مدل متفاوت، شما به عنوان یک خریدار حق دارید گیج شوید. قبل از انتخاب باید مهم ترین مواردی را که در زیر به آنها اشاره کرده ایم در نظر داشته باشید.

توان دستگاه

قدرت یک دستگاه اسپرسوساز در واقع همان قدرتی است که برای تولید یک فنجان قهوه استفاده می شود. بنابراین موتور و قدرت آن در کیفیت قهوه و کرمی که روی آن ایجاد می شود نقش بسیار موثری دارد. آب جوش مورد نیاز برای تهیه قهوه توسط مبدل های حرارتی ایجاد می شود که آب را تا دمای ثابت گرم می کند. دمای آب در حال جوش تاثیر بسزایی در تهیه قهوه عالی و خامه ای دارد.

فشار بخار دستگاه

دومین عامل مهم در تعیین کیفیت دستگاه اسپرسوساز، پمپ بخار آن است. این پمپ دارای ظرفیت های مختلفی است که برای تولید بخار و آب جوش استفاده می شود. بخار و قدرت دستگاه می تواند طعم بی نظیری به قهوه شما بدهد و بخار ایجاد شده توسط دستگاه نقش موثری در بافت دادن به شیر دارد.

در راهنمای خرید دستگاه اسپرسوساز سعی می کنیم نکاتی را با شما در میان بگذاریم که به شما کمک می کند بهترین محصول را با کیفیت و همچنین بهینه ترین از نظر قیمت را برای شما خریداری کنید.

پرتا فیلتر چیست؟

بهترین مارک اسپرسو ساز

فیلتر اصلی این دستگاه که به فیلتر پرتا معروف است در انواع دائمی که معمولاً از پلاستیک یا استیل و یا یکبار مصرف ساخته می شود عرضه می شود. نمونه های یکبار مصرف معمولا کیفیت بهتری دارند، اما ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشند. بنابراین سهولت در شستشو و نظافت فیلتر یکی از معیارهای مهم خرید این دستگاه می باشد.

جنس بدنه

مواد اولیه بکار رفته در ساخت بهتر می تواند طول عمر دستگاه اسپرسوساز شما را تضمین کند. پس به این سوال هم توجه کنید.

میزان سر و صدا

هر یک از برندهای تولید کننده این محصول دارای سطوح مختلفی از نویز در محصولات خود هستند. هرچه صدای دستگاه در حین کار بیشتر باشد، کیفیت پایین تری دارد. به هر حال، این مشکل گاهی اوقات می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

ظرفیت دستگاه

اسپرسو ساز را می توانید در ظرفیت های مختلف تهیه کنید. تصمیم گیری برای این امر بستگی به تعداد افرادی دارد که از آن استفاده خواهند کرد. بنابراین در هنگام خرید حتما به این موضوع توجه کنید.

تجهیزات دستگاه مانند گروپ

طراحی گروپ اصلی نقش زیادی در درست کردن قهوه خوب دارد. این گروه بخشی از دستگاه اسپرسوساز است که در آن قهوه آسیاب شده قرار می گیرد و با گذراندن آب جوش اسپرسو تهیه می شود. طراحی دسته ای ضعیف منجر به جوشاندن بیش از حد قهوه یا حتی سوختن قهوه می شود.

راحتی در نظافت

برای افزایش عمر دستگاه و البته تهیه قهوه ای لطیف و خوش طعم، همیشه بعد از هر بار شات دستگاه را تمیز کنید. برای این منظور کافی است از یک پارچه مرطوب استفاده کنید، زیرا لکه ها در زمان ایجاد بسیار راحت تر از زمانی که برای مدت طولانی روی دستگاه باقی می مانند، پاک می شوند.

یکی از مهم ترین قطعاتی که در دستگاه اسپرسوساز گروهی باید تمیز شود، قسمت بخار آن است. باقیمانده قهوه در گروه و سر دستگاه اسپرسوساز باعث سوختن این باقی مانده ها شده و طعم بسیار بدی به شات های بعدی می دهد. در مورد لوله بخار شیر، اگر همزمان با دستمال مرطوب آن را تمیز کنید، دیگر نیازی به داشتن شیر بد مزه یا ساعت ها صرف تمیز کردن لوله بخار نیست.

تجهیرات جانبی

بسیاری از دستگاه های موجود در بازار دارای بخشی هستند که وظیفه آسیاب دانه های قهوه را بر عهده دارد. البته می توانید قهوه آسیاب شده را از فروشگاه ها خریداری کنید، اما اگر می خواهید دانه های تازه قهوه را خودتان آسیاب کنید و بوی قهوه تمام فضای خانه شما را پر کند، این نوع دستگاه بهترین انتخاب است.

گارانتی و خدمات پس از فروش

این موضوع نیاز به توضیح بیشتر ندارد، تمامی دستگاه های وارداتی باید دارای گارانتی تعمیر و تعویض قطعات باشند. در حین خرید توجه به این مشکل و در دسترس بودن قطعات دستگاه را فراموش نکنید.

برای خرید اینترنتی بهترین مدلهای اسپرسو ساز خانگی میتوانید به سایت اسپیتا مراجعه کنید تا با بهترین برندها و قیمتهای بازار ایران دستگاه مد نظر خود را انتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا