دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مد و زیبایی

اسکراب بدن چه فوایدی دارد؟ – بایدها و نبایدهای استفاده از اسکراب پوست!

آیا تاکنون در مورد اسکراب بدن و فواید آن شنیده‌اید؟ واژه اسکراب برایتان غریب است؟ اکثر ما کیسه و سفیدآب حمام‌های قدیمی را به‌خوبی می‌شناسیم، شاید بتوان گفت که اسکراب،‌ شکل امروزی شده‌ی همان روشور یا سفید‌آب است. اسکراب نوعی پاک‌کننده قوی است که سلول‌های مرده را از سطح پوست می‌زداید. در این مقاله از پروماگ قصد داریم در مورد فواید اسکراب بدن صحبت کنیم.

اسکراب بدن چیست؟

اسکراب بدن در واقع همان تمیزکاری یا پاک‌سازی پوست است که به زدودن سلول‌های مرده سطح پوست منجر می‌شود. اسکراب بدن باعث می‌شود پوستتان جلا یابد تا جایی که حس می‌کنید یک لایه از پوستتان برداشته شده است! به بیان ساده می‌توان گفت که اسکراب پوست، پوستی نرم و لطیف برایمان به ارمغان می‌آورد.

اسکراب

نوشته های مشابه

مواد تشکیل‌دهنده اسکراب بدن

اسکراب بدن معمولاً از موادی زبر و طبیعی تشکیل می‌شود. اغلب اسکراب‌ها از موادی مانند سبوس برنج، تفاله قهوه، نمک، شکر یا حتی پوست گردو تهیه می‌گردد. معمولاً این مواد را با روغن‌های مخصوص ماساژ ترکیب می‌کنند.

به‌عنوان نمونه هنگامی‌که در ترکیب یک اسکراب از نمک استفاده شود، به آن اسکراب، اسکراب نمکی می‌گویند! جالب است بدانید که در اسکراب‌های نمکی از «نمک شفاف» یا «نمک دریا» استفاده می‌کنند.

اسکراب بدن، کلید اصلی داشتن پوستی لطیف!

اسکراب بدن را می‌توان یک لایه‌بردار پوست دانست! اما مزایا و فواید اسکراب را نمی‌توان در همین عبارت «لایه‌بردار پوست» خلاصه کرد! در ادامه برخی از معجزات و فواید اسکراب بدن برای پوست را بیان می‌کنیم.

  • اسکراب بدن باعث می‌گردد پوست شما به صورتی عمیق پاک‌سازی شود.
  • اسکراب بدن، ظاهر پوست را سالم‌تر، شاداب‌تر و جوان‌تر می‌کند.
  • سلول‌های مرده پوست را می‌زداید.
  • اسکراب بدن خاصیت تسکین دهندگی دارد.
  • اسکراب بدن، چین‌وچروک‌های پوست را کمتر می‌کند.
  • اسکراب بدن، بافتی نرم و ابریشمی به پوست می‌بخشد.
  • اسکراب بدن می‌تواند علاوه بر پاک‌سازی پوست، عمل آب‌رسانی به پوست را نیز به نحوی عالی انجام دهد.

بایدها و نبایدهای استفاده از اسکراب پوست!

اسکراب‌ها انواع گوناگون و ترکیبات مختلفی دارند و بهتر است هر شخص اسکراب مناسب با پوست خود را انتخاب کند. به‌عنوان‌مثال ممکن است پوست شما با اسکراب شکر سازگاری بیشتری داشته باشد ولی فرد دیگری اسکراب نمک را ترجیح بدهد!

پس انتخاب اسکراب پوست بدن کاملاً سلیقه‌ای، شخصی و بسته به بافت پوست افراد است!

درباره مزایا و فواید اسکراب پوست به موارد زیادی اشاره کردیم ولی باید بدانید که استفاده بیش‌ازحد اسکراب نیز جایز نیست!

افراط و استفاده بیش‌ازاندازه از اسکراب بدن می‌تواند به پوست آسیب برساند و حتی موجب کشیدگی پوست شود! توصیه می‌کنیم نهایتاً هفته‌ای یک یا دو بار اسکراب پوست را انجام دهید!

نکاتی برای استفاده از اسکراب پوست

قطعاً هر کسی که قصد استفاده از اسکراب بدن را دارد، به سلامت و بهداشت پوست خود اهمیت می‌دهد. پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از اسکراب، نکات و مواردی که در زیر آمده را به دقت مطالعه کنید تا نه‌تنها به پوست خود آسیب نرسانید بلکه یک پاک‌سازی کامل و بی‌نقص نیز داشته باشید!

  • اسکراب بدن را فقط بر روی پوست مرطوب استفاده کنید.

پیش از آن‌که شروع به استفاده از اسکراب کنید، پوستتان را کاملاً مرطوب و خیس کنید. این کار باعث می‌شود تا مواد و ترکیبات موجود در اسکراب، به‌خوبی با پوست بدنتان ارتباط برقرار کند و نتیجه مطلوب‌تری حاصل شود.

  • اسکراب بدن را با ماساژهای دورانی بر روی پوست بمالید.

بهترین روش استفاده از اسکراب پوست بدن این است که اسکراب را به‌صورت دورانی و خیلی آرام بر روی پوست ماساژ دهید. از یک نقطه شروع کنید و آرام‌آرام پیش بروید.

  • برای اسکراب بدن از لیف هم می‌توان استفاده کرد!

اگر پوست ضخیمی دارید می‌توانید اسکراب را با استفاده از لیف بر روی بدنتان بمالید. بافت لیف به نحوی است که باعث می‌شود استفاده از اسکراب بر روی پوست‌های کلفت، نتیجه بهتری داشته باشد.

  • در هنگام استفاده از اسکراب بدن، هیچ نقطه‌ای را جانگذارید!

از یک قسمت بدن شروع کنید و کم‌کم پیش بروید. هیچ نقطه‌ای از پوست را جانگذارید. اگر می‌توانید از پاها شروع کنید و با حرکات و ماساژهای دایره‌ای به تمام پوست بدن برسید. سرانگشتان، بازوها و نقاط دور از دسترس را فراموش نکنید.

  • بعد از اسکراب، بدن را کامل بشویید.

هنگامی‌که اسکراب را بر روی تمام بدنتان ماساژ دادید، اجازه ندهید زمان زیادی بر روی پوستتان باقی بماند! رها کردن اسکراب بر روی پوست در زمان‌های طولانی، ممکن است خشکی یا خارش پوست را به همراه داشته باشد. پس بهتر است پس از زمانی کوتاه، بدنتان را با آب گرم کاملاً بشویید.

درنهایت پیشنهاد می‌کنیم یک‌لحظه زیر آب سرد بروید تا منافذ پوست بسته شوند.

  • پس از اصلاح موهای زائد، هرگز بدن را اسکراب نکنید!

یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌ها این است که پس از اصلاح موهای بدن،‌ اقدام به اسکراب پوستتان کنید! پوست بدن پس از اصلاح موها به‌شدت حساس شده و به‌سادگی دچار سوزش و خارش می‌شود.

پس بهتر است قبل از اصلاح موهای بدن،‌ پوست را اسکراب کنید تا با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، تراشیدن موها نیز راحت‌تر انجام شوند.

جمع‌بندی اسکراب بدن

اسکراب بدن یکی از روش‌هایی است که می‌توانید به پوست خود، طراوت و تازگی ببخشید. اسکراب پوست بدن با زدودن سلول‌های مرده پوست، حس سبکی و آرامش خاصی را به شما القاء خواهد کرد.

پس از اسکراب بدن، بهتر است پوستتان را به لوسیون‌ها یا مرطوب کننده‌های مناسب، آغشته کنید!

روغن‌های طبیعی و مرغوب مانند روغن نارگیل، روغن آفتابگردان، روغن بادام و مواردی از این قبیل گزینه‌های مناسبی هستند!

اسکراب‌ها انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید از اسکراب‌های آماده استفاده کنید یا اسکراب دلخواه خود را در منزل بسازید!

از اینکه تا انتهای یکی دیگر از مقالات مجله پروماگ با ما بودید سپاسگزاریم. امیدورایم که این مقاله مورد استفاده شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا