دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مد و زیبایی

مراحل اصلاح طرح لبخند

با اصلاح طرح لبخند می‌توانید زیبایی خنده‌های‌تان را دو چندان کنید. این روش برای زیبا کردن چهره در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. با این حال، تعداد کمی از افراد برای این عمل زیبایی پذیرفته می‌شوند؛ چرا که تمامی پارامترهای لازم برای زیباسازی طرح لبخند در افراد متقاضی وجود ندارد. اگر شما فردی هستید که حداقل به سه بار کشیدن نخ دندان در روز اهمیت نمی‌دهید و با مراجعه‌های منظم به دندانپزشک جرم گیری انجام نمی‌دهید، واجد شرایط اصلاح یا کامپوزیت طرح لبخند نیستید.

علاوه براین، افرادی که برای طراحی لبخند انتخاب می‌شوند، باید دندان‌های شکسته یا پوسیده‌ای نداشته باشند. در صورتی که هر کدام از شرایط گفته شده را نداشته باشید، می‌بایست این شرایط را مهیا کنید تا برای اعمال جراحی لثه، ایمپلنت، روکش دندان و لمینیت سرامیکی انتخاب شوید. تا پایان مقاله همراه ما باشید تا مراحل این عمل زیبایی را بررسی کنیم.

مراحل اصلاح طرح لبخند برای تمامی افراد به یک صورت ثابت نیست. اگر لثه‌های شما خونریزی داشته باشند، جراحی لثه هم به مراحل این عمل زیبایی دندان اضافه خواهد شد. در صورتی که لثه‌های شما حالت قرینه داشته باشند و دارای رنگ عادی باشند، نیاز جدی به جراحی لثه نیست. پس از بررسی وضعیت سلامت لثه، نوبت به بررسی سلامت دندان‌ها می‌رسد.

برای مثال، اگر یکی از دندان‌های خود را از دست داده باشید، با ایمپلنت می‌توانید یک دندان جدید را جایگزین دندان از دست‌رفته خود کنید. در ادامه این مراحل، بلیچینگ و لمینت سرامیکی بر روی دندان‌های شما اعمال خواهد شد. در صورتی که با این مراحل آشنایی ندارید، جای نگرانی نیست. در لیست زیر سعی کرده ایم تا تمامی مراحل اصلاح طرح لبخند را بیان کنیم.

1- اصلاح طرح لبخند با جراحی لثه

اولین موردی که پیش از اصلاح طرح لبخند مورد بررسی قرار می‌گیرد، سلامت و زیبایی لثه‌های فرد می‌باشد. در صورت تشخیص علائم بیماری‌های عفونی، خونریزی و یا عدم تقارن بین لثه‌های دو طرف صورت، جراحی لثه انجام می‌شود. غیر از این موارد، تشخیص تجمع باکتری بر روی دهان، نتیجه بیماری لثه‌ها است. به منظور این که بعد از زیباسازی دندان‌های خود مجبور نباشید تا به دلیل تجمع باکتری‌ها بر روی دندان‌های سفید خود به دندان پزشکی مراجعه کنید؛ جراحی لثه با دقت بسیار زیادی انجام می‌شود. جراحی پیوند لثه و عمل فلپ از رایج‌ترین روش‌های جراحی لثه در مراکز زیبایی و درمانی دندان هستند. در نظر داشته باشید که یکی از این روش‌های جراحی برای هر فرد انجام می‌شود.

2- ایمپلنت

عمل ایمپلنت پیش از انجام اصلاح طرح لبخند در متقاضیان این عمل زیبایی رایج است. در عمل ایمپلنت سعی می‌شود تا ریشه‌های دندان با یک ماده پلاتینیومی جایگزین شود. افرادی که برای عمل ایمپلنت به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، دندان‌های از دست رفته خود را دوباره بدست می‌آورند. البته از یاد نبرید که نگهداری درست و اصولی از دندان‌های ایمپلنت‌شده، تاثیر بسزایی در ماندگاری آن‌ها خواهد داشت.

به طوری کلی، دو نوع ایمپلنت وجود دارد که یک نوع آن، رایج‌تر است. نوع اندوستیال نسبت به نوع ساب‌پروستیال رایج‌تر است؛ چون نوع اول ایمپلنت توانسته ماندگاری بیشتری در درازمدت داشته باشد. در صورتی که فرآیند این مرحله به طور کامل انجام شد، روکش دندان برای دندان‌ها آغاز خواهد شد. حتی اگر بخش جزئی از دندان شما شکسته شده باشد، روکش دندان گذاشته می‌شود تا بخش‌های آسیب دیده دندان شکسته محو شود.  

3- بلیچینگ

پیش از این که قاب‌گذاری بر روی دندان‌های عادی و طبیعی شما صورت بگیرد، لازم است تا رنگ تمامی دندان‌های شما یکدست شود. عمل بلیچینگ یکی از مهم‌ترین مراحل اصلاح طرح لبخند می‌باشد که رنگدانه‌های دندان که مسبب تغییر رنگ دندان‌ها هستند، از بین می‌روند. به طور کلی، از دو راهکار برای بلیچینگ دندان‌ها استفاده می‌شود. در قدم نخست، دندانپزشک سعی می‌کند تا از دندان‌های شما قالب‌گیری کند. سپس دندانپزشک به شما یک قالب شفاف از دندان‌های‌تان می‌دهد که مواد سفیدکننده دندان به میزان تناسب دندان‌های شما در آن ریخته شده است.

شما در این شرایط می‌بایست به توضیحات دندانپزشک و دستورالعمل‌های وی عمل کنید. در روش دوم با استفاده از مواد سفیدکننده که غلظت بالایی دارند، دندان‌های شما سفید می‌شوند. گفته می‌شود که شما برای انجام این عمل می‌بایست به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. تعداد بسیار زیادی از متقاضیان اصلاح طرح لبخند پیش از انجام بلیچینگ این سوال برای‌شان پیش می‌آید که کدام یک از روش‌های گفته شده می‌تواند سفیدی مداوم دندان‌های آن‌ها را در پی داشته باشد! پاسخ سوال این است که هر دو عمل برای بلیچینگ می‌تواند سفیدی طولانی‌مدت دندان‌های شما را در پی داشته باشد. در صورتی که زمان کافی برای انجام هر دو عمل ندارید، انجام همان مرحله اول کافی است.

 ناگفته نماند که لمینت سرامیکی هم یکی از سایر روش‌های سفید کردن دندان‌ها به شمار می‌رود.

4- لمینت سرامیکی

آنچه که موجب طبیعی جلوه کردن اصلاح طرح لبخند می‌شود، لمینت سرامیکی دندان می‌باشد؛ چون پوشش لمینت برای هر فرد به طور سفارشی ساخته می‌شود. علاوه براین، لمینت سرامیکی یک پوشش نازک است که طول عمر مفید آن بین 15 الی 20 سال می‌باشد.

لمینت سرامیکی

دلیل استفاده از لمینت سرامیکی می‌تواند اصلاح بخش‌های برآمده یا فرورفته برخی از بخش‌های دندان باشد. از سایر دلایل انجام این عمل زیبایی می‌توان به محو کردن علائم ساییدگی دندان و یکنواخت نبودن رنگ دندان‌ها اشاره نمود. به طور معمول، ساخت قالب دندان متناسب با چیدمان دندان‌های هر فرد به مدت سه هفته طول خواهد کشید. خوب است بدانید که طول کشیدن این فرآیند به دلیل ظرافت و دقتی است که باید با ضخامت دندان متناسب باشد. علاوه براین، هر چقدر نواقص دندان بیشتر باشد، این زمانی طولانی‌تر از حالت معمول خود خواهد بود.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا