دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

لوازم آرایشیمد و زیبایی

ریمل رنگی و نحوه ست کردن آن با نوع آرایش، استایل و لباس

چرا استفاده از ریمل رنگی به نحوه آرایش اضافه شده است؟ در فشن‌های سال جاری استفاده از انواع ریمل رنگی دیده‌ می‌شود. امسال برندهای آرایشی معتبری مانند نیکس ریمل‌های رنگی سبز، آبی، بنفش و صورتی را به بازار عرضه کرده‌اند و در جشنواره‌های فشن و مد جهان استفاده از انواع رنگ‌ها در مژه بانوان دیده می‌شود. تا پیش از این ریمل‌ها اغلب در دو رنگ مشکی و سرمه‌ای در بازار موجود بود. استفاده از ریمل رنگی در آرایش صورت متداول نبود و تنها رنگ قابل استفاده در سطح گسترده را رنگ مشکی تشکیل می‌داد. امروزه این کلیشه تغییر کرده است با گسترش طراحی‌های نوین و دیزاین‌هایی که از فرهنگ و فلسفه گوتیک سرچشمه می‌گیرد استفاده از ریمل و رنگ موهای فانتزی و شارپ به‌شدت به چشم می‌آید و به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ریمل آرایش چشم‌ها را کامل کرده و درعین‌حال استفاده محدود و متعادل از آن به چشم‌ها زیبایی طبیعی می‌بخشد. ولی ریمل رنگی آرایش و مصنوعی بودن چهره را به‌وضوح بیان کرده و در عین حال نمادی از جسارت زنانه و بروز بدون نگرانی ویژگی‌های زنانه است. مطالب این نوشتار برای زنانی که آرایش به مد روز را می‌پسندد پیشنهاد می‌شود.

ریمل رنگی رنگین کمانی

تفاوت ریمل رنگی و ریمل مشکی

ریمل که لغتی فرانسوی است و انگلیسی زبان‌ها به آن ماسکارا می‌گویند امروزه در رنگ‌های مختلف یافت می‌شود. هر روز برندهای آرایشی بیشتری رنگ‌های ریمل خود را متنوع کرده و بازار این نوع از ریمل را پربارتر می‌کنند. کاربرد ریمل پرپشت کردن، حجم دادن و حالت دادن به مژه‌هاست. ریمل‌ها در سه نوع جامد، مایع و کرمی در بازار وجود دارند.

نوشته های مشابه

نحوه صحیح ریمل زدن بر روی مژه‌ها

برای استفاده صحیح از ریمل یا ماسکارای خود اگر ریمل مشکی دارید ابتدا از پرایمر مژه استفاده کنید. پرایمر ریمل یا مژه معمولاً در رنگ سفید در فروشگاه‌های لوازم‌آرایش موجود است. استفاده از پرایمر باعث ثبات و ماندگاری ریمل می‌شود. برای استفاده از ریمل رنگی نیازی به پرایمر نیست. استفاده از پرایمر قبل از به کار بردن ریمل رنگی می‌تواند مانع از دیده شدن رنگ درخشان ریمل شود.

بسته به نوع مژه‌های خود ریمل مناسب را انتخاب کنید، ریمل بلند کننده برای مژه‌های کوتاه و ریمل حالت‌دهنده برای مژه‌های صاف استفاده می‌شود. اگر مژه‌های کم‌پشتی دارید از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. در ریمل‌های رنگی نیز برس‌های متفاوتی وجود دارد که برای انواع مژه به کار می‌رود.

ریمل رنگی سبز

جذابیت بیشتر با ریمل رنگی

درخشان‌تر شدن آرایش به‌مرور به نقاط مختلف صورت گسترش می‌یابد استفاده از انواع هایلایترها نیز در همین راستا است. ریمل‌های درخشان رنگی که گاهی بر روی هر دو مژه بالا و پایین مورداستفاده قرار می‌گیرد حالتی زیبا، روح افزا و پرانرژی به چهره می‌بخشد. زیبایی استفاده از ریمل رنگی زمانی بیشتر مشخص می‌شود که رنگ ریمل را با آرایش، سایه چشم، مداد یا خط چشم و یا لباس و شال خود هماهنگ و ست کنید. ست کردن رنگ موی فانتزی و ریمل رنگی به همراه خط چشم آرایشی خاص، زیبا، جدید و فوق‌العاده است.

اشتباه‌ها در استفاده از ریمل رنگی

  • قبل از استفاده از ریمل رنگی حتماً از فرمژه استفاده کنید.
  • هرگز قبل از به کار بردن ریمل رنگی از پرایمر ریمل استفاده نکنید.
  • ریمل‌های رنگی را در آرایش‌های طبیعی و نچرال به کار نبرید.
  • ریمل‌های رنگی را در آرایش‌های برنزه به کار نبرید.
  • استفاده از ریمل رنگی برای آرایش روزانه و در محیط اداری و کاری پسندیده نیست.
ریمل رنگی آبی کمرنگ
ریمل رنگی در رنگ های مختلف

نکات مهم قبل از ریمل زدن

قبل از استفاده از ریمل مژه‌ها را نرم کنید. بهترین کار برای نرم کردن مژه استفاده از وازلین است. وازلین یا ویتامین E را درون مخزن یک ریمل خالی شسته شده بریزید و حدوداً 10 دقیقه قبل از آرایش کردن صورت مژه‌های خود را با برس آن به وازلین آغشته کنید. این کار در نرم شدن مژه‌ها اثر داشته و باعث صاف و یکدست شدن ریمل بر روی مژه می‌شود. روغن نارگیل اصل نیز برای استفاده در نرم کردن مژه مفید است. روغن نارگیل غیر اصل برای چشم مضر بوده و اکیداً استفاده از آن توصیه نمی‌شود. برای تشخیص روغن نارگیل اصل آن را در دمای یخچال قرار دهید اگر حالت سفت و سفید پیدا کرد اصل است. ریمل رنگی به خاطر رنگ‌های افزودنی اغلب خشک‌تر هستند و استفاده از نرم‌کننده قبل از ریمل زدن ضروری است.

چرا ریمل بدون فرمژه لطفی ندارد؟

ریمل زدن تکنیک‌های فراوانی دارد، اینکه ریمل خود را چه مشکی باشد چه ریمل رنگی به رنگ‌های سبز، آبی یا بنفش ابتدا بر پشت مژه‌ها بکشید یکی از این تکنیک‌ها است. چرخاندن برس ریمل در هنگام ریمل زدن نیز یکی از روش‌های ریمل زدن است. ولی مهم‌ترین اصل در استفاده از ریمل استفاده صحیح از فرمژه 5 دقیقه قبل از آرایش چشم است. مژه‌های صاف هر چقدر هم زیبا و رنگی و پرپشت باشند دیده نمی‌شوند؛ بنابراین استفاده از فرمژه است که رمز زیبایی مژه‌های شماست.

چگونه از ریمل رنگی استفاده کنیم

برس ریمل رنگی را درون محفظه و مخزن ریمل بچرخانید. پمپاژ کردن برس درون مخزن با ورود هوا به آن باعث خراب شدن و خشک شدن ریمل می‌شود. برس ریمل آغشته به ماده رنگی را به صورت دورانی و چرخشی بر روی مژه بکشید و دقت کنید به‌تمامی مژه‌ها مواد رنگی رسیده باشد. این کار را با فاصله 2 دقیقه دوباره انجام دهید. اگر مایل هستید مژه‌های بلند و حجیم‌تری داشته باشید ابتدا پشت مژه‌ها را ریمل بزنید. استفاده از یک برس تمیز، مسواک یا برس جداکننده مژه پس از خشک شدن ریمل توصیه می‌شود. اضافه‌های ریمل را که باعث چسبیدن مژه‌ها به یکدیگر می‌شود جدا کنید.

ریمل آبی

چند نکته مهم در استفاده از ریمل

  1. اگر زیاد عرق می‌کنید یا در مکان مرطوبی قرار دارید از ریمل ضد آب استفاده کنید.
  2. اگر مژه‌های شما آسیب‌دیده انداز ریمل‌های دارای مواد اولیه شامل پنتنول و فیتوکراتین استفاده کنید.
  3. ریمل را قبل از خشک شدن دور بیندازید، ریمل‌ها بین 3 تا 6 ماه پس از باز شدن فاسد می‌شوند.
  4. ریمل رنگی را نیز مانند ریمل مشکی پس از ۶ ماه دور بیندازید.
  5. اگر ریمل شما قبل از 3 ماه خشک شد در آن چند قطره از قطره استریل چشمی بچکانید.
  6. ریمل زدن آخرین مرحله آرایش چشم است. پس قبل از استفاده از ریمل سایه بزنید و خط چشم خود را بکشید.

نحوه ساخت ریمل رنگی در منزل

تشکر از خوانندگان

با تشکر از شما مخاطبان همیشگی پروماگ که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. پیشاپیش از نظرات شما درباره این مطلب سپاسگزاریم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا