دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تکنولوژی

انواع پمپ هیدرولیک

معمولاً سه نوع ساختار پمپ هیدرولیک در کاربردهای هیدرولیک متحرک وجود دارد. اینها شامل دنده، پیستون و پره می شود. با این حال، پمپ های کلاچ، پمپ های تخلیه، و پمپ هایی برای وسایل نقلیه زباله مانند پمپ های شیر خشک و Live PakTM محصولات Muncie Power Products نیز وجود دارد.

با هر پمپ هیدرولیک، پمپ دارای طراحی تک چرخشی یا دو چرخشی خواهد بود. همانطور که از نام آن پیداست، یک پمپ تک چرخشی برای کار در یک جهت چرخش شفت طراحی شده است. از طرف دیگر، یک پمپ دو چرخشی توانایی کار در هر دو جهت را دارد.

پمپ هیدرولیک جزء سیستم هیدرولیک است که انرژی مکانیکی را گرفته و به شکل جریان روغن به انرژی سیال تبدیل می کند. این انرژی مکانیکی از چیزی که محرک اصلی (نیروی چرخشی) نامیده می‌شود، مانند نیروی برق یا مستقیماً از موتور کامیون گرفته می‌شود.

پمپ های تخلیه

از بین انواع مختلف پمپ های هیدرولیک، پمپ دامپ بیشتر قابل تشخیص است. این نوع پمپ معمولاً در کاربردهای تخلیه از تریلرهای کمپرسی تا کامیون های کمپرسی محور پشت سر هم استفاده می شود. پمپ کمپرسی به طور خاص برای یک کاربرد – کامیون کمپرسی – طراحی شده است و برای سایر کاربردهای رایج تریلر مانند تریلرهای کف برقی و اجکتور مناسب نیست.

چیزی که این پمپ را از پمپ دنده ای سنتی متمایز می کند، مجموعه کاهش فشار داخلی آن و یک شیر کنترل سه جهته یکپارچه سه حالته است. پمپ تخلیه به دلیل مسیرهای باریک داخلی و احتمال تولید گرمای بیش از حد برای کاربردهای مداوم نامناسب است.

پمپ های کمپرسی اغلب مستقیماً روی منبع تغذیه نصب می شوند. با این حال، بسیار مهم است که پمپ های جفت مستقیم به طور صلب با یک براکت عرضه شده توسط نصاب به جعبه انتقال با وزن پمپ 70 پوند پشتیبانی شوند. با پمپ تخلیه، نصب دو یا سه خط باید انتخاب شود (دو خط و سه خط به تعداد شیلنگ های مورد استفاده برای لوله کشی پمپ اشاره دارد). با این حال، پمپ تخلیه به راحتی می تواند از یک نصب دو به سه خط تبدیل شود. این کار با قرار دادن یک غلاف ارزان قیمت در درگاه ورودی پمپ و باز کردن درگاه برگشت انجام می شود.

اگر به مدت طولانی در حالت خنثی کار نکنند، بسیاری از بدنه‌های تخلیه می‌توانند با نصب دو خطی به اندازه کافی کار کنند. اما هنگامی که برای مدت طولانی در حالت خنثی کار می کند، شایع ترین خرابی پمپ تخلیه به دلیل دمای بالا رخ می دهد. برای جلوگیری از این شکست، نصب سه خطی را می توان انتخاب کرد – که مزایای بیشتری را نیز ارائه می دهد.

پمپ اسکرو

پمپ اسکرو یک پمپ جابجایی مثبت است که از یک یا چند پیچ برای حرکت دادن جامدات یا مایعات سیال در امتداد محور پیچ (ها) استفاده می کند.

سه شکل اصلی وجود دارد. در ساده‌ترین شکل آن (پمپ اسکرو ارشمیدس یا پیچ آب)، یک پیچ در یک حفره استوانه‌ای می‌چرخد، در نتیجه مقداری از مواد را به صورت گرانشی در بالای قسمتی از پیچ به‌حساب می‌آورد که گویی یک اسکوپ است و به تدریج پیچ را به حرکت در می‌آورد. مواد در امتداد محور پیچ تا زمانی که در قسمت بالایی تخلیه شود. این سازه باستانی هنوز در بسیاری از کاربردهای با تکنولوژی پایین مانند سیستم های آبیاری و ماشین آلات کشاورزی برای حمل دانه و سایر مواد جامد استفاده می شود. شکل دوم متفاوت عمل می کند. یک جیب محبوس شده از مواد را روی پیچ دیگری فشار می دهد. این فرم همان چیزی است که معمولاً در دوران مدرن با اصطلاح “پمپ اسکرو” از آن یاد می شود. شکل سوم (پمپ حفره ای پیشرونده یا پمپ اسکرو غیرعادی) با چرخاندن پیچ به صورت غیرمرکز، یک محفظه محبوس شده از مواد را روی دیواره های حفره فشار می دهد.

مانند تمام پمپ های جابجایی مثبت، انواع مختلف پمپ های پیچی با به دام انداختن حجمی از مواد و سپس حرکت دادن آن عمل می کنند. راه های زیادی برای شکل دادن به پیچ یا حفره برای انجام این عملکرد وجود دارد و تعداد پیچ هایی که با هم کار می کنند می تواند بسیار باشد. اصطلاح “پمپ پیچ” به طور کلی به همه این انواع اشاره دارد. با این حال، این تعمیم می تواند یک دام باشد زیرا نمی تواند تشخیص دهد که پیکربندی های مختلف “پیچ” دارای مزایا و ملاحظات طراحی متفاوت برای هر یک هستند، که منجر به مناسب بودن انواع مختلف برای موارد استفاده بسیار متفاوت، انواع مواد، نرخ جریان، و فشارها

یکی از متداول‌ترین پیکربندی‌های پمپ پیچ، پمپ پیچ سه‌پایه است. سه پیچ به یکدیگر فشار می‌دهند تا محفظه‌هایی از مایع پمپ شده در شیارهای پیچ‌ها ایجاد شود. همانطور که پیچ ها در جهت مخالف می چرخند، مایع پمپ شده در امتداد دوک پیچ ها حرکت می کند. هیچ چیز جادویی در مورد دو، سه یا هر تعداد پیچ وجود ندارد. بدون توجه به جیب ها تشکیل می شود. به جای دو اسپیندل از سه اسپیندل استفاده می شود زیرا این امر به پیچ مرکزی اجازه می دهد تا بارگذاری فشار متقارن را از هر طرف تجربه کند. این امر تضمین می کند که پیچ مرکزی به طرفین فشار داده نمی شود، خم نمی شود و در نتیجه نیاز به یاتاقان های شعاعی در محور اصلی برای جذب نیروهای شعاعی را از بین می برد. سپس می‌توان دو پیچ جانبی را به‌عنوان غلتک‌های شناور آزاد درونی ساخته و توسط خود مایع پمپ‌شده روان‌کاری شده و در نتیجه نیاز به یاتاقان‌ها در آن محورها از بین رفت. این معمولاً مطلوب است زیرا مهر و موم و یاتاقان روی ماشین ها منابع رایج خرابی هستند.

پمپ‌های پیچ سه‌پایه اغلب برای انتقال سیالات چسبناک با خاصیت روان‌کنندگی استفاده می‌شوند. آنها برای کاربردهای مختلفی مانند تزریق سوخت، مشعل روغن، تقویت، هیدرولیک، سوخت، روانکاری، گردش، تغذیه و پمپاژ سیالات چسبناک فشار بالا در تاسیسات دریایی و دریایی مناسب هستند.

در مقایسه با پمپ های مختلف دیگر، پمپ های پیچ دارای مزایای متعددی هستند. سیال پمپ شده به صورت محوری بدون تلاطم حرکت می کند که باعث از بین رفتن کف می شود که در غیر این صورت در سیالات چسبناک ایجاد می شود. آنها همچنین قادر به پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالاتر بدون از دست دادن سرعت جریان هستند. همچنین تغییرات اختلاف فشار در مقایسه با پمپ های مختلف دیگر تاثیر کمی بر پمپ های پیچی دارد. همچنین درایو عقب بسیار کمی در محور قدرت وجود دارد و خروجی جریان معمولاً بسیار یکنواخت است و ضربان زیادی ندارد.

پمپ ایتالیایی

Fluimac در سال 2012 در منطقه Varese در ایتالیا تاسیس شد. این شرکت جوان، پویا و مبتکر در ارائه راهکارهای پمپ تخصص دارد.

تکنسین های ایتالیایی واجد شرایط از جدیدترین نرم افزار طراحی و آزمایش برای توسعه محصولات بسیار نوآورانه با کارایی بالا و قابلیت اطمینان طولانی مدت استفاده می کنند.

پمپ ایتالیایی خود پرایمینگ، پمپ های گریز از مرکز، پمپ های دنده ای داخلی، پمپ های جابجایی مثبت، مجموعه های آتش نشانی EN12845

پمپ های سانتریفیوژ (API 610, API 685, ISO 5199/ISO 2858, DIN 24256-EN 733) در نسخه های افقی، عمودی و جفت نزدیک

پمپ ایتالیایی

پمپ های پیستونی

هنگامی که فشار عملیاتی بالا مورد نیاز است، اغلب از پمپ های پیستونی استفاده می شود. پمپ های پیستونی به طور سنتی فشارهای بالاتری را نسبت به پمپ های دنده ای با جابجایی های مشابه تحمل می کنند. با این حال، هزینه اولیه بالاتر مرتبط با پمپ های پیستونی و همچنین مقاومت کمتر در برابر آلودگی و افزایش پیچیدگی وجود دارد. این پیچیدگی به عهده طراح تجهیزات و تکنسین خدمات است تا از عملکرد صحیح پمپ پیستونی با قطعات متحرک اضافی، الزامات فیلتراسیون سخت‌تر و تلرانس‌های نزدیک‌تر اطمینان حاصل کنند. پمپ‌های پیستونی اغلب با جرثقیل‌های کامیونی استفاده می‌شوند، اما در کاربردهای دیگری مانند کنترل برف و یخ نیز یافت می‌شوند، جایی که ممکن است تغییر جریان سیستم بدون تغییر سرعت موتور مطلوب باشد.

یک بلوک سیلندر حاوی پیستون هایی که به داخل و خارج حرکت می کنند در داخل یک پمپ پیستونی قرار می گیرد. این حرکت این پیستون ها است که روغن را از درگاه تامین می کشد و سپس آن را به خروجی فشار می دهد. زاویه صفحه swash که انتهای دمپایی پیستون بر روی آن قرار می گیرد، طول حرکت پیستون را تعیین می کند. در حالی که صفحه swash ثابت می ماند، بلوک سیلندر، که پیستون ها را در بر می گیرد، با شفت ورودی پمپ می چرخد. سپس جابجایی پمپ با حجم کل سیلندرهای پمپ تعیین می شود. طرح های جابجایی ثابت و متغیر هر دو موجود هستند.

 

پمپ های کلاچ

پمپ کلاچ یک پمپ دنده ای با جابجایی کوچک است که مجهز به یک کلاچ الکترومغناطیسی با تسمه است که تقریباً در کمپرسور تهویه مطبوع خودرو یافت می شود. هنگامی که اپراتور یک سوئیچ را در داخل کابین کامیون روشن می کند، درگیر می شود. پمپ های کلاچ اغلب در مواردی استفاده می شوند که دیافراگم برش قدرت انتقال داده نشده باشد یا به راحتی در دسترس نباشد. کاربردهای متداول شامل کامیون های سطل هوایی، خراب کننده ها و سنبله های یونجه است. به عنوان یک قاعده کلی پمپ های کلاچ را نمی توان در جایی که جریان خروجی پمپ بیش از 15 GPM است استفاده کرد زیرا تسمه محرک موتور تحت بارهای بالاتر در معرض لغزش است.

پمپ ستیما

Settima “هولوگرام سکوت سبز” را منتشر کرده است که اصالت و بالاترین کیفیت محصولات Settima را تضمین و تایید می کند!

تمامی پمپ های هیدرولیک ستیما با گارانتی توزیع می شود

ما طیف گسترده‌ای از پمپ‌های اسکرو هیدرولیک Settima کم‌صدا از جمله پمپ‌های معروف Continuum® No Noise, No Pulsation را در اختیار داریم.

ستیما اولین پمپ بی صدا در جهان

پمپ ستیما که به موتورهای الکتریکی برای استفاده خارجی یا غوطه ور متصل می شوند، در طیف گسترده ای از سیستم های هیدرولیک توسط مهندسان و طراحان از سراسر جهان استفاده می شوند.

پمپ های دبی بالا ستیما موجود در Antech در مورد تجهیزات هیدرولیک، ما مطمئن هستیم که بهترین ها را در این تجارت در اختیار داریم، به همین دلیل است که ما یک تامین کننده قابل اعتماد پمپ های دبی بالا ستیما هستیم.

پمپ ستیما

پمپ های پره ای

پمپ های پره ای در یک زمان معمولاً در وسایل نقلیه کاربردی مانند سطل های هوایی و نردبان استفاده می شد. امروزه پمپ پره ای معمولاً در این سیستم های هیدرولیک متحرک (کامیون سوار) یافت نمی شود زیرا پمپ های دنده ای به طور گسترده پذیرفته شده و در دسترس هستند.

در داخل یک پمپ پره ای، با چرخش شفت ورودی، روغن بین پره های پمپ جمع شده و سپس به سمت خروجی پمپ منتقل می شود. این شبیه به نحوه عملکرد پمپ های دنده ای است، اما یک مجموعه پره – در مقابل یک جفت چرخ دنده – روی یک کارتریج چرخان در محفظه پمپ وجود دارد. همانطور که مساحت بین پره ها در سمت خروجی کاهش می یابد و در سمت ورودی پمپ افزایش می یابد، روغن از طریق درگاه تغذیه به داخل کشیده می شود و با چرخش کارتریج پره به دلیل تغییر منطقه، از طریق خروجی خارج می شود.

 پمپ های دنده ای

برای سیستم های هیدرولیک سوار بر کامیون، رایج ترین طراحی در حال استفاده پمپ دنده ای است. این طرح دارای قطعات متحرک کمتر، سرویس دهی آسان، تحمل آلودگی بیشتر نسبت به طرح های دیگر و نسبتاً ارزان است. پمپ های دنده ای جابجایی ثابت هستند که جابجایی مثبت نیز نامیده می شوند. این بدان معناست که با هر چرخش شفت پمپ همان حجم جریان تولید می شود. پمپ های دنده ای بر حسب درجه بندی حداکثر فشار پمپ، جابجایی اینچ مکعبی و حداکثر محدودیت سرعت ورودی رتبه بندی می شوند.

عموماً از پمپ های دنده ای در سیستم های هیدرولیک مرکز باز استفاده می شود. پمپ های چرخ دنده روغن را در نواحی بین دندانه های دو چرخ دنده پمپ و بدنه پمپ به دام می اندازند، آن را در اطراف حفره چرخ دنده حمل می کنند و سپس با فشار دادن چرخدنده ها از طریق درگاه خروجی عبور می کنند. در پشت صفحات رانش آلیاژ برنج یا صفحات سایش، مقدار کمی روغن تحت فشار صفحات را محکم به انتهای چرخ دنده فشار می دهد تا کارایی پمپ را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا