دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

توصیه هایی شنیده نشده برای انتخاب بهترین شیرآلات !

شیرآلات بهداشتی به چهار دسته کلی شیر روشویی، شیر دستشویی، شیر حمام و شیر ظرفشویی تقسیم می شود. انتخاب شیرآلات بهداشتی مناسب از تصمیم هایی است که ممکن است در هر لحظه از زندگی با آن روبرو شوید: هنگام تجهیز خانه جدید و یا خرید شیرآلات نو برای خانه قدیمی خود. به همین علت، آشنایی با نحوه انتخاب و نکات مهم در زمان خرید شیرآلات اهمیت زیادی دارد. در این مقاله مواردی مانند سایز شیرآلات ساختمانی، ریسک خرابی، سطح بهداشت، به صرفه بودن و سادگی تمیز کردن شیرآلات بهداشتی را دقیق تر بررسی خواهیم کرد.

خرید بهترین شیرآلات ساختمانی

در مورد خرید شیرآلات مناسب مقالات بسیار زیادی در سطح اینترنت و در مجلات اینترنتی گوناگون وجود دارد. فاکتورهایی مانند قیمت شیرآلات، گارانتی شیرآلات، جنس با کیفیت و استاندارد، اهمیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش و… بارها در مورد انتخاب شیرآلات بررسی شده اند. در این مقاله اما موارد ناگفته ای در فرایند تصمیم گیری در مورد خرید بهترین شیرآلات بهداشتی بررسی شده است که آگاهی از آن ها خالی از لطف نیست.

دامنه قیمت شیرآلات از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات قابل تشخیص نیست. بر خلاف باور عمومی، شیرآلات سبک نیز ممکن است با کیفیت باشند. وزن شیرآلات نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

شیرآلات روشویی توکار

ریسک خرابی شیرآلات

ریسک خرابی یکی از فاکتورهایی است که هنگام خرید شیرآلات باید در نظر داشته باشید. شیرآلات سطوح نگهداری و احتمال خرابی متفاوتی دارند. به طور مثال شیرآلات پیچی (دارای مغزی) قدیمی سریع تر دچار فرسودگی و چکه می شوند. اما مدل های جدید شیرآلات اهرمی که دارای کارتریج سرامیکی هستند، در صورتی که مورد استفاده صحیح قرار گیرند، طول عمر طولانی تری خواهند داشت و ممکن است با گذشت سال ها نیز نیاز به تعمیر پیدا نکنند. اگر به دنبال شیرآلات با ریسک خرابی پایین هستید، بهتر است از نوع شیرآلات اهرمی تهیه نماید.

سطح بهداشت شیرآلات بهداشتی

اگر در یک خانواده پرجمعیت زندگی می کنید و تعداد افراد بیشتری روزانه با شیرآلات سر و کار دارند، بهتر است از انواع شیرآلات هوشمند چشمی، لمسی یا دارای قابلیت کنترل صوتی استفاده کنید. در این حالت تماس دست کمتری با شیر آب برقرار می شود و نیاز به تمیز کردن آن کاهش پیدا می کند و بهداشتی تر نیز هست. علاوه بر این، این شیرآلات از نظر اقتصادی در بلند مدت نیز به صرفه تر است؛ چرا که با سیستم های مصرف بهینه ساخته می شوند.

به صرفه بودن شیرآلات

قابلیت مصرف بهینه آب که در بعضی از شیرآلات تولیدی تعبیه شده است در بلند مدت باعث صرفه اقتصادی نیز می شود. با اینکه احتمالاً قیمت شیرآلات کم مصرف از شیرآلات معمولی بالاتر است، اما تاثیر مثبت خرید این نوع شیرآلات را بر روی قبض آب خواهید دید! فراموش نکنید مصرف بهینه آب برای محیط زیست و منابع نسل های آینده بشر نیز پر اهمیت است.

کارایی بهینه شیرآلات ساختمانی

کارایی بالای شیرآلات با دو فاکتور طراحی و عملکرد شیر آب در شرایط متفاوت اندازه گیری می شود. شیرآلاتی که به عنوان محصولی با کارایی بالا و یا سطح تجاری عرضه می شود باید تجربه کاربری بهتری فراهم آورند. شیرآلات بسیاری ویژگی ها و آپشن های اضافه ای دارند که به فشار آب بیشتر می انجامد و یا کار با شیرآلات را به اندازه لمس یک دکمه ساده می کند.

شیرآلات ظرفشویی شاوری

ابعاد و اندازه شیر آب

به دلیل برخی محدودیت ها در فضای آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی، باید در نظر داشته باشید که یک شیر ظرفشویی یا حمام بزرگ ممکن است نه نمای خوبی داشته باشد و نه از نظر کاربردی بهترین عملکرد را فراهم آورد. مثلا در صورت نصب یک شیر ظرفشویی فنری بلند بالابر روی یک سینک کوچک آشپزخانه، در زمان شستن ظرف ها و کلا کار با شیرآلات، آب زیادی به بیرون پاشیده می شود و دردسر آفرین است.

شیر ظرفشویی فنری

خلاصه ای در مورد خرید شیرآلات

برای کاستن ریسک خرید شیرآلات بهداشتی مواردی مانند قیمت شیرآلات، گارانتی شیرآلات، ابعاد شیرآلات، جنس و کیفیت مواد اولیه و … را بارها و بارها در نظر آورده اید. اما احتمالا کمتر به فاکتورهایی مانند ریسک خرابی، سطح بهداشت، به صرفه بودن و سادگی تمیز کردن شیرآلات اندیشیده اید. این موارد به طور کلی در مورد انتخاب شیرآلات حائز اهمیت است که در این مقاله بررسی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا