دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تربیت کودک

تاثیر تلویزیون بر کودکان و ارائه راهکار مناسب

تلویزیون یکی از جذاب ترین لوازم برقی تولید شده تا کنون است که تاثیر بسیار زیادی بر زندگی روزمره افراد گذاشته و تحولات بسیار را منجر شده است. تلویزیون ها تمامی قوای ادراکی انسان از جمله عقل، وهم و خیال را درگیر خواهد کرد. تلویزیون می تواند اوقات فراغت خوشی را برای کودکان فراهم کند و همچنین در حین تماشای تلویزیون و برنامه های سرگرم کننده آموزشی های مختلفی ببیند که بر رفتار او حتی در اجتماع و حتی معلومات عمومی آن هم تاثیر مثبت بگذارد. از طرف دیگر تماشای برنامه های تلویزیونی مناسب و استفاده از افراد بسیار مشهور همچون بازیگران، نوازندگان تلویزیون تاثیر زیادی بر لباس پوشیدن و حتی  طرز تفکر و رفتارهای کودکان دارند.

با اجازه دادن به کودک برای مشاهده الگوهای خوب، می‌توانید با روشی غیرمستقیم، کودکان را به سمت موفقیت ‌های فردی و اجتماعی هدایت کنید یا زمینه ‌ای برای ایجاد عادات مثبت در آن‌ ها ایجاد شود. تماشای برنامه ‌های ورزشی مانند فوتبال، کشتی و والیبال می‌ تواند راه خوبی برای ایجاد علاقه کودکان به فعالیت ‌های خارج از منزل باشد. این برنامه ‌ها می توانند بچه‌ ها را تشویق می‌کند تا فعال و سالم باشند. بنابراین آن‌ها را قادر می‌سازد تا در فعالیت‌ های فیزیکی و در رشته های ورزشی مورد علاقه شرکت کنند. این مسئله حتی موی تواند بر کشف استعداد کودکان نیز تاثیر بگذارد در زمینه ورزشی مورد علاقه تاثیر گذار باشد. در نهایت می توان این طور بیان کرد که تلویزیون از جمله ابزارهایی است که می تواند بر پیشرفت کودکان خصوصاً در زمینه یادگیری آنها کمک بسیار زیادی نماید.

 اما مشکل زیاده روی در استفاده از و یا به قولی اعتیاد به استفاده از تلویزیون کمی می تواند نگران کننده باشد. زیاده روی در مصرف و استفاده از هر ابزاری می تواند تاثیر جبران ناپذیری را موجب شود. درگیر شدن شب و روز و تمامی زمان می تواند تاثیرات مخربی را بر سلامت کودکان داشته باشد. این مسئله حتی می تواند بر جنبه های مختلف دیگر همچون توجه کودک به مدرسه و تحصیل آن تاثیر نا به سامانی بگذارد. از طرفی دیگر با تماشای زیاد تلویزیون ممکن است کودک ، صحنه های خشن را مشاهده کند و روی فعالیت مغز آنها تاثیر منفی بگذارد. بهترین راهکار برای بروز مشکل، کنترل کودک چه به حاظ مدت زمان و چه به لحاظ نوع برنامه تلویزیونی می تواند از پدید آمدن تاثیرات مخرب بر کودک جلوگیری نماید.

راهکار کنترل استفاده از تلویزیون برای کودکان

یکی از راهکار والدین خرید تلویزیون های هوشمند است. شرکت ها تولید کننده تلویزیون، در ساخت تلویزیون اقدام به استفاده از از سیستم عامل های هوشمند می نماید . سیستم عامل در تلویزیون قابلیت های بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. از طریق این سیستم عامل امکان محدود سازی تلویزیون برای کودکان میسر خواهد شد. یکی از سیستم عامل های بسیار محبوب و با کارایی بالا Web OS شرکت ال جی است.

این رابط کاربری قابلیت های بی نظیری را به صورت پیشفرض به ارمغان خواهد آورد و همچنین با توجه به امکان نصب برنامه، کاربر می تواند اقدام به نصب انواع اپلیکیشن مورد نیاز نماید. وجود این سیستم عامل بسیاری از کاربران را به خرید تلویزیون ال جی تشویق خواهد کرد. همچنین وجود سیستم عامل در تلویزیون ها می تواند با والدین امکان کنترل تلویزیون از راه دور را نیز میسر کند تا هر لحظه بدون محدودیت در زمان و مکان بر تلویزیون نظارت کامل داشته باشند. اط دیگر مزایای تلویزیون های ال جی خصوصاً برای کاربران ایرانی، پشتیبانی از زبان فارسی است که استفاده از آنها را بسیار آسان کرده است.

با توجه به گسترش استفاده از تلویزیون، شرکت های بسیار زیادی اقدام به طراحی و تولید تلویزیون نموده و می نماید. این مسئله نیز شاید تا حدی موجب سردرگمی در انتخاب و خرید تلویزیون نیز بشود. نیز بشود. فروشگاه اینترنتی شاوینو مرجع تخصصی خرید تلویزیون است که قیمت بروز انواع تلویزیون ارزان در برند، مدل و ابعاد نمایشگر مختلف می باشد. امکان مشاوره رایگان برای خرید و قیمت تلویزیون در شاوینو نیز فراهم شده است.

‫2 دیدگاه ها

  1. دقیقاً یکی از راههای کنترل تماشای برنامه های تلویزیونی برای کودکان استفاده از تلویزیون های هوشمنده
    تلویزیون های هوشمند ال جی که سیستم عامل webos دارند امکانات جالبی دارند که از راه دور هم میشه مدیریت کرد

  2. خیلی ممنون از توضیحات مفیدتون
    ما برای خرید تلویزیون با فروشگاه اینترنتی شاوینو تماس گرفتیم و از تجربیات و راهنمایی هاشون بسیار استفاده کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا