دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

دانشگاه

تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان یکی از بهترین مقاصد تحصیل پزشکی در جهان شناخته می شود که به طور قطع دستیابی و پذیرش در آن می تواند شما را به یک مدرک تحصیلی بسیار معتبر و یک آینده شغلی تضمین شده و با درآمدی بالا برساند. البته رسیدن به این هدف نیاز به داشتن اطلاعات مناسب و دقیقی از دانشگاه ها و شرایط پذیرش این رشته دارد که کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه مختصر و مفید به شما ارائه می دهند.

به همین خاطر بسیار لازم است که شما با شرایط و قوانین کلی که برای تحصیل در دانشگاه های این کشور لازم است و سیستم آموزشی و آزمون های ورودی بهتر و کامل تر آشنا شوید تا بتوانید با توجه به شرایط خود به ایده آل ترین انتخاب ها دست بزنید. مقاله شرایط تحصیل در آلمان به طور کامل و عمده تمامی موارد لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

لازم به ذکر است که شما با دو مرحله مواجه هستید؛ مرحله اول پذیرش از دانشگاه و مرحله دوم اخذ ویزا و مجوز ورود به این کشور که کاملا مجاز بوده و مدارک مورد نیاز خود را لازم خواهند داشت. به همین خاطر توصیه داریم مطلب ویزای دانشجویی آلمان را مطالعه فرموده تا این بخش از دسترسی به تحصیل پزشکی در آلمان را هم بشناسید.

البته مقوله هزینه ها و مخارج را نیز فراموش نکنید، که در مطلب هزینه تحصیل پزشکی در آلمان تمامی جزئیات و آخرین قیمت های روز در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان بدین صورت است که دانشجویان باید این رشته را به زبان آلمانی تحصیل کنند که نیازمند داشتن تسلطی کافی به این زبان می باشد که معمولا حداقل مدرک مورد درخواست اکثر مراکز مدرکی معتبر در سطح B1 زبان آلمانی می باشد. همچنین تحصیل این رشته در دانشگاه های دولتی و خصوصی امکان پذیر می باشد که تفاوت های خاصی با یکدیگر دارند.

همچنین این رشته نیازمند 6 سال زمان برای تحصیل و اخذ مدرک می باشد که با یک آزمون ایالتی پایان می پذیرد که این آزمون به نوعی شرط اصلی اخذ مجوز برای کار در این کشور به عنوان یک پزشک است. تحصیل پزشکی در آلمان در سه دوره پیش بالینی، علوم بالینی و بالینی نهایی ارائه می گردد که هرکدام به ترتیب نیازمند 2 سال، 3 سال و یک سال زمان می باشند.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

لازم به ذکر است که معمولا مدرک دیپلم اکثر متقاضیان خارج از اروپا مورد تایید سیستم آموزشی آلمان قرار نمی گیرد و این دانشجویان را اجبار به گذراندن یک دوره یک ساله در کالج های آلمان یا همان دوره های پریمدیکال و پیش پزشکی می نماید و پس از گذراندن این دوره و قبولی در آزمون آن متقاضیان قادر می باشند تا برای پذیرش و شرکت در آزمون های ورودی رشته پزشکی این کشور اقدام نمایند.

آزمون های ورودی رشته پزشکی در آلمان

همانطور که اشاره کردیم متقاضیان علاقمند به شرکت و تحصیل پزشکی در آلمان باید برای اخذ پذیرش در اکثر مراکز تحصیلی ارائه دهنده این رشته در آزمون ورودی شرکت نمایند. این آزمون ها به دو دلیل عمده از متقاضیان اخذ می شود؛ اول به دلیل اینکه میزان دانش و هوش آنان را برای تحصیل این رشته و در آینده انجام شغل خطیر پزشکی مورد سنجش قرار دهند و دوم اینکه به دلیل تعداد بالای متقاضیان امکان پذیرش همگی وجود ندارد و افراد واجد شرایط پذیرفته شوند.

لازم به ذکر است که آزمون های ورودی رشته پزشکی در آلمان نیز به زبان آلمانی برگزار می شوند و شما باید از تسلط لازم به این زبان برخوردار باشید. البته مرسوم است که اکثر دانشگاه ها از طریق آزمون DSH یا TestDaF میزان تسلط و دانش زبان آلمانی دانشجویان را نیز مورد سنجش قرار می دهند. شما می توانید با شرکت در این آزمون هم میزان سواد زبان آلمانی خود را محک زده و هم از یک گواهی مناسب جهت ارائه به دانشگاه بهره مند شوید.

برای اطلاع از شرایط و جزئیات آزمون ورودی تحصیل پزشکی در آلمان و همچنین دریافت نمونه سوالات و اطلاعات بسیار مفید و کارآمد در قبولی در این آزمون با نمرات بالا توصیه می کنیم با کارشناسان ما در دفاتر غرب تهران و خیابان میرداماد و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را از مشاورین ما درخواست کنید.

شرط معدل و سن جهت پذیرش پزشکی در المان

بسیاری از هموطنانمان با این سوال مواجه هستند که آیا شرط معدل و سن جهت پذیرش پزشکی در المان وجود دارد؟ باید بگوییم که به طور رسمی شرطی قانونی یا محدودیتی معرفی نشده است، اما اگر محدودیتی نیز باشد یقینا توسط دانشگاه ها لحاظ شده و در نظر گرفته شده می باشد که جهت اطلاع از آن ها حتما باید شرایط پذیرش را از طریق سایت دانشگاه یا ارتباط با آنان به دست آورید.

اما به طور کل دستیابی به تحصیل پزشکی در آلمان نیازمند ارائه معدل بالا و ممتاز در آخرین مقطع تحصیلی می باشد، که معمولا برای مقطع دیپلم مدرک 18.5 به بالا در نظر گرفته می شود.حتی برخی مراکز معدل زیر 19.5 را نیز به سختی پذیرش می کنند؛ اما با اینکه معدل بالا یقینا تاثیر بالایی در پذیرش شما خواهد داشت؛ اما فراموش نکنید که این شرط در کنار سایر شرایط پذیرش قرار خواهد گرفت. پس ممکن است فردی با رزومه عالی و معدل18.5 پذیرفته ولی فردی با معدل 19 پذیرفته نشود.

در رابطه با سن نیز باید بگوییم که به طور کل برای افراد سن بالای 30 سال قبولی و تحصیل پزشکی در آلمان غیر ممکن است. حتی به عنوان حداکثر سن پذیرش نیز توصیه می شود که تا قبل از 24 سال یا حداکثر 26 سال برای پذیرش خود در این رشته اقدامات لازم را به عمل آورید. ضمنا گپ تحصیلی نیز حداکثر 4 سال مورد قبول است و هرچه شما از گپ تحصیلی کمتری برخوردار باشید یقینا شانس پذیرش بیش تری خواهید داشت.

دانشگاه های برتر تحصیل پزشکی در المان

همانطور که گفتیم کشور آلمان یکی از برترین کشورهای ارائه و آموزش پزشکی در جهان شناخته می شود و دانشگاه های ارائه دهنده این رشته همگی از مراکز معتبر و شناخته شده در دنیا هستند که از جایگاه علمی خوبی بهره می برند. اما بازهم در میان آنان دانشگاه هایی وجود دارند که جز معتبرترین دانشگاه های جهان شناخته می شوند و تحصیل در آن ها یک موفقیت و افتخار شناخته می شود.

طبق آخرین بررسی موسسه معتبر QS در سال 2023 برترین مراکز آموزش و تحصیل پزشکی در آلمان به شرح زیر می باشند:

دانشگاه

رتبه جهانی

دانشگاه هایدلبرگ

35

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

38

دانشگاه فنی مونیخ

62

دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن

114

دانشگاه گوتینگن

115

دانشگاه فرایبورگ

125

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

یکی از بزرگترین و مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی در آلمان برای دانشجویان خارجی که از تاثیر بالایی در علاقه و تقاضای آنان برخوردار است، هزینه تحصیل پزشکی در آلمان می باشد که برای دانشگاه های دولتی این کشور رایگان می باشد و شهریه تحصیلی هر دانشجو توسط دولت آلمان پرداخت می شود و از دانشجویان چیزی دریافت نمی شود.

تحصیل پزشکی در کشور آلمان

البته سالانه مبلغ اندکی را باید برای انجام مراحل اداری و دفتری ثبت نام پرداخت کرد که مبلغ چندان قابل توجهی نیست. اما در رابطه با دانشگاه های خصوصی شرایط کاملا متفاوت است و اگر خواهان تحصیل در آن ها باشید باید سالانه از 5 هزار تا 20 هزار یورو شهریه تحصیلی را پرداخت کنید که این میزان با دانشگاه انتخابی شما متغیر است.

پس با توجه به مواردی که در این مطلب گفتیم اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در آلمان نیازمند کسب مشاوره و استفاده از متخصصین فعال این حوزه می باشد. شما می توانید از طریق تماس با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب تهران و خیابان میرداماد و همچنین دفتر شیراز از مشاوره های لازم استفاده نمایید و انجام امور پذیرشی و ثبت نام دانشگاه به صورت حضوری به دفاتر ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا