دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامتمد و زیبایی

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم ابریژن: مقایسه هیدرودرمی با دیگر روش های پاکسازی

شما نیز مانند سایر افراد جامعه ممکن است همه روزه در معرض عوامل آسیب‌رسان به پوست مانند نور آفتاب و یا آلودگی هوا قرار بگیرید. آنچه مهم است یافتن روشی برای بهبود وضعیت پوست و کمک به آبرسانی به آن می‌باشد. یکی از روش‌های نوین در هیدراته کردن پوست، هیدرودرمی است.

فرآیند هیدرودرمی که با دستگاه خاصی و توسط متخصص صورت می‌گیرد، بدون درد و عوارض جانبی است. در این مطلب روش هیدرودرمی و تاثیرات آن در پاکسازی پوست را بررسی می‌کنیم.

هیدرودرمی چیست؟

به جرأت می‌توانیم هیدرودرمی را به عنوان یکی از برترین روش‌های پاکسازی پوست معرفی کنیم. این روش بدون هیچ درد و عوارضی بهبود وضعیت پوست شما منجر می‌شود.‌ جالب است بدانید هیدرودرم برند خاصی است که ارائه‌دهنده محصولات پوستی می‌باشد. احتمالاً به همین دلیل است که این فرایند آبرسان را، با این نام می‌شناسیم.

فرایند هیدرودرمی با از بین بردن سلول‌های مرده لایه سطحی پوست، علاوه بر کمک به آبرسانی بهتر به جوانسازی پوست نیز کمک می‌کند. به بیان دیگر با انجام هیدرودرمی با یک تیر چند نشان را خواهید زد. در ادامه می توانید سایر کاربردهای این روش را نیز بخوانید.

آنچه هیدرودرمی را از سایر روش‌های جوانسازی پوست متمایز می‌کند، عدم استفاده از انواع مواد شیمیایی است. در این روش تلاش می‌شود با استفاده از دستگاه مخصوص، آبرسانی و جوانسازی پوست به بهترین نحو انجام شود. البته در صورت لزوم، امکان ترکیب کردن روش هیدرودرمی با انواع روش‌های نور درمانی و لایه برداری های شیمیایی وجود دارد.

کاربردهای هیدرودرمی

همانطور که گفتیم با انجام هیدرودرمی از چند مزیت مختلف به صورت همزمان بهره‌مند می‌شوید. در ادامه کاربردهای هیدرودرمی را برای شما ذکر کرده‌ایم:

  • لایه برداری از پوست

  • از بین بردن سلول های مرده

  • بهبود وضعیت منافذ پوست

  • رفع چین و چروک های سطحی

  • از بین بردن جوش های خاص

  • رفع لکه های پوستی تیره

همانطور که می‌بینید این روش تمامی نیاز‌های پوستی شما را رفع می‌کند. برای انجام این کار کافی است یک متخصص خوب را بشناسید. گام بعدی مراجعه برای درمان خواهد بود.

دکتر محقق به عنوان بهترین متخصص طب سوزنی در تهران با ارائه انواع خدمات پوستی، در خدمت شماست. استفاده از با کیفیت ترین دستگاه‌ها برای انجام خدمات درمانی و پوستی مشخصه اول مرکز سوزنیران می‌باشد. فلذا شما می‌توانید با خیالی آسوه برای درمان انواع امراض پوستی و یا حتی غیرپوستی به ایشان مراجعه کنید.

هیدرودرمی چگونه انجام میشود؟

همانطور که در مطالب قبلی ذکر شد، هیدرودرمی روش کاملاً بدون درد است. شاید دلیل اصلی آن این است که هیچ گونه مواد شیمیایی و یا سوزنی در دستگاه هیدرودرمی به کار نرفته است.

دستگاه هیدرودرمی که معمولاً آن را با نام درم ابریژن نیز می‌شناسیم، با لایه‌برداری عمیق از پوست علاوه بر پاکسازی به از بین بردن سلول‌های مرده نیز کمک می‌کند. در همین حین قطرات بسیار ریز آب با فشار فراوانی به سطح پوست می‌رسند. این فرآیند برای پوست بسیار مفید است. پس از پاکسازی کامل پوست محلول‌های لازم توسط فرد متخصص به دستگاه اضافه می‌شود. برای مثال می‌توان به اسید هیالورونیک و یا انواع ویتامین‌ها اشاره کرد.

از این طریق تمام آنچه که پوست برای بهبود و ترمیم به آن نیاز دارد را دریافت می‌کند. ترکیب این روش با نور درمانی (LED) به افزایش بهبود کمک می‌کند. در ادامه می‌توانید مزایای این روش‌ را بخوانید. مطمئنیم با دانستن مطالب زیر در تصمیم خود مصمم‌تر خواهید شد.

هیدرودرمی

مزایا و معایب هیدرودرمی

هیدرودرمی نیز مانند سایر روش‌های درمانی مزایا و معایبی دارد. در این بخش از مقاله به معرفی این موارد خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید. از جمله مزایای هیدرودرمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی بدون درد و بدون عوارض جانبی است.

  • برای انواع پوست مناسب می‌باشد.

  • هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان قابل استفاده است.

  • به عنوان یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های پاکسازی پوست شناخته شده است.

  • روش کاملاً غیر تهاجمی است و نسبت به عمل‌های جراحی بیشتر پیشنهاد می‌شود ‌.

  • نیازی به بستری شدن و صرف زمان زیاد ندارد‌‌.

  • آب و اکسیژن لازم برای پوست را تامین می‌کند.

  • با لایه‌برداری کامل پوست، به تنفس مویرگی بهتر منجر می‌شود.

نکته

این روش را می‌توان به عنوان بی‌عیب‌ترین روش ممکن برای بهبود پوست به شمار آورد. تنها نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که این روش، برای افرادی که پوست‌های چرب دارند توصیه نمی‌شود. دلیل آن هم این است که پوست‌های چرب مستعد جوش هستند و ممکن است هیدرودرمی به تشدید جوش‌ها کمک کند.

تعداد جلسات لازم برای هیدرودرمی

فرایند انجام هیدرودرمی پوست معمولاً بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. نتایج انجام آن را، هم در طول زمان و هم پس از اولین جلسه می‌توانید به راحتی مشاهده کنید. ادامه جلسات به نظر پزشک و تمایل شخصی شما بستگی دارد. به طور معمول این روش در فواصل زمانی دو هفته یک بار و تا شش الی ده جلسه ادامه می‌یابد.

مقایسه هیدرودرمی با میکرونیدلینگ

از آنجا که دستگاه میکرونیدلینگ از سوزن‌های بسیار ریز تشکیل شده است، ممکن است این روش کمی دردناک به نظر برسد. علاوه بر این با توجه به امکان ایجاد جراحت، احتمال بروز عفونت هم وجود دارد. در نتیجه میکرونیدلینگ روشی است که عوارض جانبی دارد. اما هیدرودرمی کاملاً بدون درد و بدون عوارض به جوانسازی و بهبود پوست شما کمک می‌کند.

هر دوی این روش‌ها برای انواع پوست قابل استفاده می‌باشد. علاوه بر این امکان استفاده در نقاط حساس بدن مانند دور چشم‌ها از دیگر مزایای هر دو روش است. اگر تصمیم دارید از میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید، مطالعه مقاله میکرونیدلینگ چیست وبسایت سوزنیران را به شما توصیه می‌کنیم.

مقایسه هیدرودرمی با میکرودرم ابریژن

این روش‌ها تقریباً شبیه به هم هستند. در هر دو روش تلاش می‌شود تا با ایجاد مکش روی پوست علاوه بر لایه‌برداری، افزایش گردش خون نیز انجام شود. همانطور که احتمالاً تا به اینجا متوجه شدید، هیدرودرمی روشی برای آبرسانی و رطوبت‌رسانی به پوست است و برای جرم‌گیری از پوست به شدت توصیه می‌شود. اما میکرودرمی معمولاً به افرادی که پوست حساس‌تری دارند توصیه می‌شود. میکرودمی علاوه بر صورت در سایر نقاط بدن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای آشنایی بیشتر با میکرودرمی، می توانید مقاله میکرودرم چیست را در وبسایت سوزنیران به آدرس https://irsoozan.ir مطالعه کنید.

مقایسه هیدرودرمی با طب سوزنی

هر دو روش جوان‌سازی از نظر هزینه بسیار مناسب خواهند بود. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از سوزن می‌ترسید، توصیه ما به شما هیدرودرمی است. با انجام طب سوزنی پس از تقریباً چهار جلسه شفافیت و بهبود پوست خود را احساس می‌کنید. اما در هیدرودرمی یک روز پس از انجام اولین جلسه شاهد تغییرات مثبت خواهید بود. در نهایت انتخاب با شماست. برای ما کامنت کنید که طب سوزنی را ترجیح می دهید یا هیدرودرمی!!

مزایا و معایب هیدرودرمی

چند نکته مهم برای انجام هیدرودرمی

  • اگر سابقه آکنه شدید دارید، این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم. برای درمان آکنه و جوش می‌توانید از طریق طب سوزنی اقدام کنید.

  • بعد از انجام میکرودرمی تا حد امکان از قرار گرفتن در در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

  • استفاده از ضد آفتاب و عینک‌های دودی را هرگز فراموش نکنید.

  • در صورتی که از داروی خاصی استفاده می‌کنید و یا قبلا از سایر روش‌های جوانسازی پوست استفاده کرده‌اید، حتما این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.

  • اگر پوست شما از نوع پوست‌هایی است که جراحت و زخم دیر درمان می‌شود، هیدرودرمی را به شما توصیه می‌کنیم.

در این مقاله تلاش کردیم یکی از نوین‌ترین روش‌های پاکسازی پوست یعنی هیدرودرمی را به شما معرفی کنیم. مزایای هیدرودرمی و همچنین قیمت مناسب آن به شما کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری برای انتخاب روش مناسب، مصمم عمل کنید. مقایسه هیدرودرمی با سایر روش‌های درمانی پوست نیز تصمیم‌گیری را برای شما آسان می‌کند. در آخر شناخت یک متخصص ماهر در این زمینه یکی از مهم‌ترین گام‌ها است.

دکتر محقق به عنوان موسس مرکز سوزنیران با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات، به شما کمک می‌کند تا پوست رویایی خود را داشته باشید. شماره تماس مطب را می‌توانید از بخش تماس با ما در سایت یادداشت کنید. نظرات و سوالات خود را برای ما کامنت کنید. دکتر محقق پاسخگوی شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا