دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

قیمت لمینت دندان و کامپوزیت دندان 1400

لمینت دندان انواع مختلفی دارد و همچنین قیمت لمینت دندان بر اساس نوع و تعداد و مارک لمینت دندان تغییر میکند. قیمت لمینت دندان و کامپوزیت دندان 1400 در تهران متفاوت است و عوامل بالا و همچنین موارد دیگری که در ادامه ذکر می کنیم در قیمت هر واحد لمینت دندان تاثیرگذار هستند.

لمینت دندان که به ونیر دندان نیز معروف شده است، لایه ای نازک از جنس های مختلف هستند که جهت اصلاح طرح لبخند و زیبایی بیشتر بر روی دندان های اصلی چسبانده می شوند و عیوب ظاهری دندان ها را پوشش میدهند.

امروزه با توجه به پیشرفت علم زیبایی در دندانپزشکی می توانید با مراجعه به دندانپزشکان و مطب های پیشرفته و باتجربه از لمینت دندان طرح لبخند استفاده کنید و مانند لمینت دندان بازیگران دندان هایی زیبا و درخشان داشته باشید.

نوشته های مشابه

حال سوالاتی همیشه در ذهن افرادی که بدنبال لمینت دندان هستند وجود دارد. سوالاتی مانند لمینت دندان چگونه است؟ قیمت بهترین لمینت دندان چقدر است؟ و یا قیمت لمینت دندان 1400 چنده؟

که در ادامه به این سولات پاسخ می دهیم و انواع لمینت دندان را توضیح میدهیم با مجله آنلاین پروماگ همراه باشید.

بررسی انواع لمینت دندان

لمینت دندان انواع مختلفی دارد که به دو دسته کلی لمینت دندان سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شوند.

انواع لمینت دندان که شامل لمینت دندان کامپوزیتی و سرامیکی میشوند مزیت ها و معایب خاص خود را دارند که با توجه به شرایط فرد متقای و همچنین میزان بودجه مورد نظر پس از معاینه پزشک میتوان متوجه شد که کدام نوع مناسب است.

لمینت دندان کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت

لمینت دندان کامپوزیتی یا همان کامپوزیت دندان موادی همرنگ دندان ها هستند که برای زیبایی بیشتر بر روی دندان ها چسبانده می شوند. کامپوزیت دندان ها نیازی به زمان و ساخت و طراحی در لابراتوار دندانسازی ندارند و در مطب ساخته می شوند.

به این صورت که در همان روز مراجعه توسط دندانپزشک زیبایی بر روی دندان های شما پخش می شود و شکل میدهد. کامپوزیت دندان درواقع همان مواد ترمیم کننده سفید رنگ دندان ها هستند که در هنگام پوسیدگی استفاده می شود.

 اما کامپوزیت دندان های زیبایی دارای رنگ های بهتر و جنس طبیعی تر و بهتری هستند. کامپوزیت دندان معمولا در یک جلسه 3 الی 5 ساعته انجام می شود و گاهی به دو جلسه درمانی نیاز است.

یکی از مزیت های کامپوزیت دندان یا ونیز کامپوزیت سریع بودن این روش است که در سریعترین زمان ممکن دارای لبخندی زیبا و دندان هایی درخشان می شوید.

کامپوزیت دندان

برای سفیدی دندان های خود می توانید از بلیچینگ دندان نیز استفاده کنید که درمانی موقتی است و سالیانه دوبار باید انجام شود تا دندان های شما سفید بمانند.

 اما میزان سفیدی دندان ها با بلیچینگ دندان وابستگی بسیار زیادی به جنس دندان های شما دارد. برخی افراد سفیدی بسیار درخشان و خوبی را تجربه می کنند اما برخی دیگر بخاطر جنس و ژنتیک دندان هایشان خیر و مقدار کمی روشن تر می شود.

بلیچینگ دندان هزینه بسیار کمتری نسبت به لمینت دندان یا کامپوزیت دندان دارد اما درمانی متفاوت و موقتی است.

برای مشاهده هزینه بلیچینگ دندان به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه بلیچینگ دندان

لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی بهترین نوع لمینت دندان است که امروزه قیمت نسبتا بالایی هم دارد و برای اصلاح طرح لبخند و همچنین لمینت دندان بازیگران نیز استفاده می شود. لمینت دندان سرامیکی روکشی بسیار نازک از جنس سرامیک است که به پرسلن نیز شناخته می شود.

پرسلن ونیر یا لمینت دندان ونیر نیازمند تراشیدن دندان ها است اما میزان تراش دندان ها کمتر از 0.5 میلیمتر است که با دقت بالا توسط پزشک متخصص زیبایی دندان انجام می شود. تراش دندان ها بسیار حساس است و باید توسط متخصص باتجربه انجام شود.

اندازه لمینت دندان های سرامیکی کمتر 0.5 میلیمتر است و بسیار نازک هستند به همین دلیل ظرافت و زیبایی فوق العاده ای دارند.

لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان متحرک یکی دیگر از لمینت هایی است که امروزه بسیار معروف و پرطرفدار شده است که به لمینت دندان اسنپ اسمایل نیز شناخته می شود.

این لمینت دندان بر خلاف دو روش قبلی هیچ فایده درمانی ندارد و همچنین معایب زیادی دارد که می تواند باعث پوسیدگی دندان ها – بوی بد دهان و عفونت های لثه شود. به علت قیمت لمینت متحرک دندان در داروخانه که بسیار ارزان است، امروزه در دسترس عموم قرار دارد و آسیب های جدی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است.

همچنین لمینت متحرک دندان به هیچ وجه ظاهری طبیعی و زیبا را به دندان های شما نمیدهد و از نمای نزدیک جلوه ای مشخص و غیر طبیعی دارد.

مزایای لمینت دندان سرامیکی

لمینت سرامیکی نسبت به کامپوزیتی مزایای بیشتری دارد اما خب قیمت به مراتب بالاتری هم باید بپردازید اما میرسیم به مزایای لمینت سرامیکی.

  1. مقاومت بیشتر
  2. عدم رنگ پذیری و زردی
  3. طول عمر خیلی بیشتر (10 الی 15 سال)
  4. درخشندگی و ظرافت بیشتر

هر کدام از روش های درمانی مزایا و معایب خاص خود را دارند که باید قبل از اقدام آگاهی کامل داشته باشید و البته انتخاب هر درمان به شرایط دهان و دندان و بودجه فرد نیز بستگی دارد که پس از بررسی این شرایط می توان بصورت کامل تصمیم گرفت.

معایب لمینت سرامیکی

  1. طول درمان و زمان بیشتر
  2. نیاز به تراشیدن سطح دندان ها
  3. هزینه بالاتر نسبت به کامپوزیت دندان
  4. عدم امکان اصلاح و ترمیم لمینت در هنگام شکستگی

عکس لمینت دندان طرح لبخند

قیمت لمینت دندان 1400

قیمت لمینت دندان در سال 1400 به عواملی مثل تعداد هر واحد لمینت دندان – جنس لمینت دندان و پزشک متخصص لمینت دندان بستگی دارد این عوامل همگی در قیمت هر واحد لمینت دندان تاثیرگذار هستند.

شاید سوال داشته باشید که هر واحد لمینت دندان چند دندان است ؟ توجه کنید که به هر یک از دندان ها یک واحد لمینت دندان گفته می شود مثلا در فک بالا از دندان 1 تا دندان 3 که دندان نیش است 3 واحد شناخته می شود که برای طرف مقابل فک بالا نیز 3 واحد لمینت دندان دیگر نیاز است.

پس به هر 1 دندان 1 واحد لمینت دندان گفته می شود.

قیمت لمینت دندان 1400 از هر واحد لمینت دندان 1 میلیون تا 5 میلیون تومان می باشد که شامل بهترین لمینت دندان طرح لبخند نیز می باشد.

لمینت دندان

قیمت لمینت دندان (هر واحد)

لمینت ونیر کامپوزیت

1.200.000 الی 2.000.000 تومان

لمینت دندان زیرکونیوم

1.900.000 تومان

لمینت دندان سرامیکی ویتا

3.100.000 تومان

لمینت دندان ایمکس

3.800.000 تومان

لمنیت دندان فلدسپاتیک

4.400.000 تومان

لمینت دندان سرامیکی طرح لبخند

4.800.000 تومان

عمر لمینت دندان چقدر است؟

لمینت دندان ها طول عمری بین 10 الی 20 سال دارند که در بهترین حالت 20 سال است و وابتسگی زیادی به بهداشت دهان و دندان شما دارد و مراقبت های لازم را باید بصورت روزانه انجام دهید  بهداشت دندان های خود را رعایت کنید.

به طور کلی لمینت دندان ها مقاوم تر و طول عمر بیشتری نسبت به کامپوزیت دندان ها دارند. طول عمر لمینت از 10 الی 20 است در صورتی که کامپوزیت دندان ها دارای حداکثر طول عمر 5 ساله هستند.

برای طول عمر بیشتر و همچنین حفظ کیفیت لمینت دندان ها باید توصیه های پزشک خود را برای مراقبت از لمینت دندان ها و کامپوزیت دندان ها رعایت کنید و بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید تا بتوانید از حداکثر طول عمر لمینت و کامپوزیت دندان های خود استفاده کنید.

برای مشاهده عکس لمینت دندان و اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی لمینت دندان پیشنهاد می کنیم به وبسایت دندانپزشکی آیریک مراجعه نمائید. https://iricclinic.com/


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

یک دیدگاه

  1. خیلی خوب بود ممنون من دنبال یه مرکز دندانپزشکی مناسب برای لمینت دندان میگشتم و واقعا راضیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا