دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گردشگری

جاذبه های تفریحی و تاریخی جزیره زیبای کیش

شهر زیرزمینی کاریز در جزیره زیبای کیش

ایرانیان باستان برای مقابله با بحران آب قنات حفر می کردند. قنات چاه عمودی است که در سطح شیب دار حفر می شود. کاریز یکی از دیدنی های کیش نمونه ای از یک قنات 2500 ساله است. می توانید از طریق این تونل های زیرزمینی قدم بزنید و نحوه کار سیستم آب را ببینید.

این تونل ها بیش از 5 مایل طول دارند ، بنابراین وقتی اینجا قدم می زنید ، مثل این است که در یک شهر زیرزمینی باشید. در این سازه قدیمی غرفه های صنایع دستی و چایخانه سنتی برای جلب گردشگران ایجاد شده است.

شهر باستانی حریرا

قدمت حریره به قرن 8 برمی گردد و گفته می شود این مکان در سعدی گلستان نیز ذکر شده است. شهر باستانی حریره از دیدنی های کیش در قسمت شمالی جزیره است و در گوشه و کنار نشانه هایی از معماری باستان دارد. از ویرانه هایی که باقی مانده است ، مشخص است که این منطقه زمانی منطقه ای پر رونق بوده است.برای رزرو تور کیش اینجا کلیلک کنید.

نوشته های مشابه

باستان شناسان تخمین زده اند که شهر حریره حدود هزار سال پیش شکل گرفته و حدود 600 سال بعد بر اساس حفاری ها و کاوش ها متروکه شده است.

مخزن دوتایی

وقتی برای اولین بار مخازن کیش را می بینید ، بدون شک معماری مشترک یزد را احیا می کند. این مخزن جالب از نظر معماری دارای دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف خود است که وظیفه ورود و خروج هوا و خنک سازی آب داخل مخزن را بر عهده دارند.

در مخازن ، از بادگیرها برای ایجاد تهویه طبیعی و نگه داشتن آب در دمای نزدیک به صفر استفاده می شد. بادگیرها ، همانطور که احتمالاً می دانید ، بخشی از معماری باستان ایران است.

لاک پشت های دریایی

لاک پشت های عقاب بین مارس و آگوست برای تخمگذاری به مناطق حفاظت شده در سواحل جنوبی و غربی جزیره مرجانی کیش می آیند. اگر در این موقع از سال به این قسمت از جزیره بیایید ، ممکن است لاک پشت هایی را ببینید که از دور به سمت ساحل در حال شنا هستند و برای تخمگذاری در ساحل سوراخ می کنند.

درخت سبز

Green Tree Resort در قسمت شمالی جزیره و در منطقه ای معروف به دره پرتغالی واقع شده است. این استراحتگاه در اطراف یکی از قدیمی ترین درختان جزیره به نام درخت دانش یا معبد شکل ساخته شده است. به نظر می رسد این درخت معروف حدود 600 سال قدمت دارد.

بسیاری فکر می کنند که این درخت فرخنده است ، آنها برای دخیل بستن به اینجا می آیند و آن را به شاخه های ضخیم و درهم پیچیده گره می زنند. قسمت های دیگر مجموعه نیز از مناطق سبز تشکیل شده و مکان مناسبی برای استراحت و تفریح است.

مراکز خرید جزیره زیبای کیش

مرکز خرید زیتون در جزیره کیش

بازار زیتون برخلاف نامش یک مرکز خرید زیتون نیست. بازار زیتون بیشتر به دلیل عطر و ادکلن شناخته می شود. بازار زیتون حدود 100 واحد تجاری متنوع دارد. از لباس و کیف و کفش گرفته تا مواد غذایی و لوازم خانگی در این بازار موجود است.

آدرس: محل امیرکبیر ، بلوار ساحل

مرکز خرید پانیذ کیش

به توضیح سایت سفر باتو یکی دیگر از مراکز خرید کیش که دارای قیمت های مناسب و محصولات متنوعی است مرکز پانیذ است. فاصله بازارهای دانشگاه و پانیذ زیاد نیست و مرکز خرید رویا 200 متر فاصله دارد.

از قهوه و شکلات گرفته تا لوازم آرایشی و تلفن های همراه در این بازار یافت می شود.

آدرس: بین خیابان رودکی و فردوسی

بازار ونوس از مراکز خرید کیش

ونوس 2 طبقه است ، اما فقط طبقه اول آن فروشگاه است. طبقات فوقانی بیشتر دفاتر شرکتی است. تقریباً 300 واحد تجاری در ونوس وجود دارد. همچنین فروشندگان محصولات بسیار متنوعی از قیمت پایین گرفته تا مارک های گران قیمت دارند.

آدرس: خیابان سنایی

مرکز خرید پارس خلیج

بیشتر بازارهای کیش در شرق جزیره است اما تعداد کمی از آنها در شمال هستند. قسمت شمالی جزیره کیش بیشتر شهرهای مسکونی است و کالاها در بازارهای این منطقه با قیمت مناسب تری ارائه می شوند.

یکی از بازارهای منطقه پارس شمالی خلیج فارس است. خلیج پارس 12000 متر مربع مساحت دارد و تعداد کیوسک های فعال تقریباً 150 واحد است. محصولات خلیج فارس نسبت به بازارهای سطح بالا تنوع کمتری دارند و بیشتر آنها محصولات اصلی و اصلی هستند.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا