دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گردشگری

خیابان بغداد نشانگر زندگی روزمره و فرهنگ محلی در استانبول

اگر شما هم عاشق سفر و بازدید و همینطور خرید از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین مراکز کشورهای مختلف هستید، خیابان بغداد استانبول می‌تواند بهشتی گم شده برای راضی کردن شما باشد! این خیابان یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین مناطق استانبول در منطقه کادیکوی است که علاوه بر افراد این کشور، هر ساله گردشگران و توریستان بسیاری با تور استانبول لحظه آخر جذب آن می‌شوند. حضور درختان چنار سرافراز در اطراف آن، زیبایی‌های بی‌شمار صحنه‌های کنار اسکله، شلوغی و پویایی افراد متعدد برای گردش و خرید، دیدن با شوق قدم زدن و لذت بردن از فضای دلچسب آن، نمادی از فرهنگ و نشاط زندگی در این بخش از استانبول است که لحظات خاطره‌انگیزش را هرگز از یاد نخواهید برد.

آشنایی با خیابان بغداد استانبول

استانبول دو بخش اروپایی و آسیایی دارد که خیابان بغداد در قسمت آسیایی آن واقع گردیده است. این خیابان حدود 14 کیلومتر و به موازات دریای مرمره بوده و قدمتی 400 ساله دارد. خیابان از بهترین و مهمترین مراکز خرید استانبول با ارائه انواع برندهای مختلف در فروشگاه‌های پرزرق و برق و همینطور محبوب‌ترین غذاها و خوراکی‌ها در شیک‌ترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها بوده که علاوه بر این موارد، گزینه بسیار ایده‌آل و جذابی برای عاشقان خیابان گردی و قدم زدن و همچنین مسافرانتور استانبول لحظه آخر است.

سرتاسر آن پر از مراکز خرید بزرگ در حوزه‌های گسترده پوشاک، آرایشی بهداشتی، حتی بانک‌های متعدد، نمایشگاه‌های بزرگ و شیک اتومبیل و… با حضور دست فروشان مختلف است که آن را به یکی از کامل‌ترین و جذاب‌ترین مراکز خرید و مناطق توریستی تبدیل کرده ‌است. علاوه بر میدان تکسیم و خیابان استقلال که مراکزی برای برگزاری جشن‌ها در بخش اروپایی استانبول به‌شمار می‌آیند، بسیاری از رویدادهای اجتماعی و جشن‌های بخش آسیایی نیز در خیابان بغداد برگزار می‌گردند. مواردی مانند راهپیمایی بزرگ و باشکوه در 9 اکتبر روز جمهوری ترکیه، جشن کریسمس، پیروزی تیم فوتبال فنرباغچه و همچنین انواع کارناوال‌های جذاب را شامل می‌شود.

نوشته های مشابه

تاریخچه خیابان بغداد استانبول

آنچه که به عنوان خیابان بغداد امروزی شناخته می‌گردد، در گذشته جاده‌ای میان قسطنطنیه و آناتولی (بخش آسیایی استانبول) و از دوران امپراتوری بیزانس روم تا امپراتوری عثمانی بوده است. این منطقه جهت اموری در زمینه‌های متعدد از جمله بازرگانی، تجاری و همینطور نظامی (گاهی) مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از تصرف آن به وسیله سلطان مراد چهارم از سال 1368 نام آن به بغداد تغییر داده شد. در گذشته شروع آن از محله اسکودار و انتهای آن تا کیزابل توپراک بوده ‌است.

عثمانی‌ها جهت آبادانی و پیشرفت این جاده اقدامات مهمی از جمله احداث چشمه‌ها و مساجد مختلف انجام دادند که البته هنوز هم برای اهالی قدیمی این منطقه با نام چشمه‌های قدیمی از جمله سوگوتلو چشمه، سلامی چشمه و همینطور چاتال چشمه شناخته می‌شود. تا قبل از روی دادن جنگ جهانی اول، حمل و نقل از طریق آن به وسیله کالسکه انجام می‌شد و البته کف آن سنگفری بود؛ اما پس از مستقر شدن جمهوری ترکیه، آسفالت شد. در نهایت وظیفه حمل و نقل و جابه‌جایی مردم بر عهده خط تراموا بین کادیکوی و بوستانچی قرار گرفت.

فروشگاه های خیابان بغداد

فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری این خیابان را پوشش می‌دهند که البته برخی از آنان از بقیه معروف‌تر و محبوب‌تر هستند و قدمت بیشتری دارند. از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به گزینه‌هایی مانند فروشگاه گیلان (Gilan)، پاشاباغچه، بیمن (Beymen)، واکو (Vakko)و همینطور کتاب‌فروشی D&R اشاره نمود.

فروشگاه گیلان

اگر دوستدار خرید جواهرات و زیورآلات خاص و زیبا هستید، فروشگاه گیلان از معروف‌ترین فروشگاه‌های خیابان بغداد استانبول محسوب می‌شود که می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تقدیم جواهراتی هنری و متفاوت به شما باشد.

پاشاباغچه

پاشاباغچه از دیگر فروشگاه‌های محبوب خیابان بغداد استانبول به‌شمار می‌آید که ارائه دهنده موارد جذابی در حوزه لوازم هنری و دکوری و همچنین ظروف نفیس کریستالی و شیشه‌ای است که توجه شما را به خود جلب می‌نماید.

بیمن

فروشگاه بیمن از جمله برندهای مشهور ترکی عرضه کننده البسه متعدد با کیفیت عالی به‌شمار می‌آید که البته برندهای بین‌المللی گوناگون دیگر را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد.

واکو

از جمله شعبه‌های فروشگاه زنجیره‌ای باکو است که محل قرارگیری آن درون ساختمانی چوبی و قدیمی در خیابان بغداد بوده و حال و هوای استانبول قدیم را القا می‌کند.

کتاب فروشی D&R

اگر از عاشقان کتاب و مطالعه ترکی و انگلیسی هستید، این کتاب ‌فروشی انتخابی بی‌نظیر برای شما خواهد بود؛ چراکه دارای گنجینه‎ای ارزشمند و غنی است که البته می‌تواند موجب آشنایی هرچه بیشتر شما با فضاهای فرهنگی استانبول گردد.

دسترسی به خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد استانبول و مناطق حول آن از دسترسی مناسبی برخوردار هستند و فرقی ندارد در بخش اروپایی یا آسیایی مستقر باشید؛ چرا که می‌توانید از موارد متعددی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو به راحتی استفاده کنید. اگر محل حرکت شما از فرودگاه صبیحا گوکچن در بخش آسیایی باشد، در صورت سوار شدن با خطوط E9 و 16D طی زمان 90 دقیقه به خیابان بغداد استانبول می‌رسید. البته اگر خواستار سرعت بیشتری برای رسیدن هستید بهتر است از تاکسی را انتخاب کنید. یکی از راه‌های عالی دیگر، سوار شدن با مترو M4 است که به سرعت شما را به مقصد می‌رساند.

اگر محل اقامت شما در بخش اروپایی استانبول است، در ابتدا می‌توانید به راحتی به وسیله تراموا، دلموش، مترو و تاکسی به اسکله بشیکتاش، امینونو و یا کارکوی بروید و سپس از طریق کشتی‌های مسافرتی (فری) طی مدت زمان 20 دقیقه خود را به اسکله کادیکوی برسانید و از آنجا به وسیله مترو یا تاکسی به مقصدتان یعنی خیابان بغداد بروید.

سخن پایانی

خیابان بغداد استانبول از جمله جاذبه‌های گردشگری رویایی و مراکز لوکس خرید بخش آسیایی استانبول محسوب می‌شود که در تمام فصول سال از جذابیت، زیبایی و فضای پرنشاطی برخوردار است. اگر حتی یکبار از این منطقه دیدن کنید، کاملا شیفته آن می‌شوید و شکوه و خاطرات لحظات ناب تا مدت‌ها در ذهنتان ماندگار خواهد شد. البته لازم به ذکر است که قبل از هر گونه برنامه ریزی برای سفر، باید در نظر داشته باشید مایل به بازدید از مناطق در فصول سرد یا گرم هستید. از این رو بهترین زمان برای تفریح و بازدید شما، فصل بهار تا حدودا اوایل تابستان و اواخر تابستان تا پاییز به‌حساب می‌آید که البته می‌توانید در هر زمانی با تور استانبول لحظه آخر یکی از بهترین تجربه‌های سفر خود را بدون ایجاد هیچگونه مشکلی با شرایط عالی ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا