دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

درمان زانو پرانتزی با بریس

یکی از بیماری‌های که افراد ممکن است از بدو تولد با آن روبرو باشند یا به دلایل مختلفی به آن دچار شوند، داشتن زانو پرانتزی است که در این مقاله که به کمک متخصصین کلینک کوشا نوشته شده است. یکی از راه‌های درمان کاربردی آن استفاده از بریس که نوعی زانوبند می‌باشد. ما در این مقاله به درمان ‌زانو پرانتزی با بریس می‌پردازیم:

زانو پرانتزی چیست؟

زانو پرانتزی که گاهی با زانو کمانی یا زانو ضربه‌ای هم شناخته می‌شود و در علم پزشکی و بین پزشکان، ژنو واروم نام دارد. زانوهای پرانتزی در بزرگسالان که پاهای کمانی شکل دارند، زمانی که می‌ایستند و زانوها را کنار هم قرار می‌دهند، فاصله زیادی بین پاهای خود مشاهده می‌کنند.

بسیاری از کودکان خردسال دارای زانوهای پرانتزی هستند که بیشتر در سن 4 سالگی آشکار می‌شود و لازم است بدانید که نوزادان و کودکان اغلب با زانوی پرانتزی به دنیا می‌آیند. اگر شما به دنبال درمان زانوی ضربدری یا درمان انحرافات زانو هستید، با کلیک بر روی همین عبارات می‌توانید به این صفحه دسترسی داشته باشید.

نوشته های مشابه

آنچه در مورد بریس باید بدانید

انواع بریس‌ در چندین سایز و مدل‌های متنوعی ساخته و آماده می‌شوند و همچنین برخی از این بریس‌ها به شما این امکان را می‌دهند که فشاری را که به‌زانوی شما وارد می‌شود، بسته به میزان حمایتی که برای فعالیت‌های مختلف و در ساعات مختلف روز نیاز دارید، تنظیم شود. به همین خاطر ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که از زانوبندها و بریس‌های آماده که در برخی از داروخانه‌ها به فروش می‌شود، استفاده کنید.

زانوبندهای سفارشی متناسب با اندازه‌های شما طراحی و ساخته‌شده‌اند؛ اما ساخت یک زانوبند سفارشی زمان می‌برد، بنابراین ممکن است مجبور شوید چند هفته صبر کنید. هنگامی‌که بریس سفارشی شما آماده شد، پزشک تناسب آن را قبل از بردن آن به خانه بررسی می‌کند. گاهی بریس‌های سفارشی ممکن است پرهزینه باشند اما باید بدانید اگر روند درمان غیر جراحی زانوی پرانتزی با بریس به روش صحیح و اصولی طی نشود، به‌احتمال‌زیاد عوارضی را به همراه دارد.

نوعی از بریس اصلاحی زانوی پرانتزی

چه زمانی و چرا باید از بریس زانوی پرانتری استفاده کرد ؟!

زانو پرانتزی یکی از بیماری‌های است که برخی افراد ممکن است دچار آن شوند. اگر برای مدت طولانی می‌نشینید یا فقط مسافت‌های کوتاهی را در خانه پیاده‌روی می‌کنید، باید بریس اصلاحی را بردارید زیرا احتمالاً نیازی به بستن آن نیست اما بهتراست با پزشک خود مشورت کنید.

زمانی که قرار است برای مدت طولانی روی پاهای خود بمانید یا کارهای ساده‌ای انجام دهید که ممکن است زانوی شمارا تحریک یا بی‌ثبات کند، از بریس استفاده کنید. بریس‌ها اغلب توسط پزشکان و فیزیوتراپیست‌ها توصیه می‌شود زیرا می‌تواند به درمان زانو پرانتزی کمک کند.

چگونه بریس یا زانوبند اصلاحی بگیرم؟

پزشک به شما خواهد گفت که آیا باید از بریس یا زانوبند اصلاحی استفاده کنید یا خیر!!! او می‌تواند توصیه کند که چه نوع زانوبند و از کجا می‌توانید تهیه کنید. همان‌طور که در بالا ما کلینیک کوشا را به شما معرفی کردیم برای تشخیص و معاینه زانوی پرانتزی، باید بدانید که این مرکز می‌تواند به شما در انتخاب یک بریس و ساخت آن کمک کند.

شما می‌توانید برای آشنایی با این کلینیک و خدمات آن، عبارت زیر را در مرورگر یا گوگل جستجو کنید:

کلینیک ارتوپدی فنی کوشا

انواع بریس

بریس‌های کاربردی

این نوع از بریس‌ها از زانوهایی که درگذشته آسیب‌دیده‌اند پشتیبانی می‌کند. ورزشکاران اغلب آن‌ها را پس از بهبودی آسیب‌دیدگی می‌پوشند. آن‌ها زانو را تثبیت می‌کنند و حرکت را کنترل می‌کنند تا از آسیب دیگری جلوگیری کنند.

بریس‌های توان‌بخشی

این بریس معمولاً برای مدت چند هفته درست پس از آسیب یا جراحی استفاده می‌شوند. آن‌ها زانو را ثابت نگه می‌دارند، اما همچنان اجازه حرکت محدود را در حین بهبودی می‌دهند. برخی از پزشکان فایده‌ای از این بریس‌ها مشاهده نکرده‌اند و دیگر آن‌ها را توصیه نمی‌کنند.

مهاربندهای تخلیه کننده

این نوع بریس برای تسکین درد در افرادی که آرتروز در زانوهای خوددارند، طراحی‌شده‌اند، آن‌ها وزن را از ناحیه آسیب‌دیده زانو به ناحیه قوی‌تر منتقل می‌کنند (آن را تخلیه می‌کنند).

بریس‌های پیشگیرانه

نوع دیگری از بریس‌ها برای محافظت از زانوها در برابر آسیب در ورزش‌های تماسی مانند فوتبال طراحی‌شده‌اند که در بین ورزشکاران محبوب شده‌اند.

آستین‌های زانو

این‌ها ازنظر فنی بریس نیستند، اما رایج‌ترین نوع تکیه‌گاه زانو هستند که برای ایجاد فشرده‌سازی در اطراف مفصل زانو طراحی‌شده‌اند و همچنین به حمایت از زانو کمک می‌کند و می‌تواند درد و تورم را کنترل کند.

سایر بریس‌ها

بریس‌های سبک بند: زانو را با تسمه‌های کم ارتفاع که زیر لباس قرار می‌گیرند، تثبیت می‌کنند.

بریس‌های پیچشی: از دو بند استفاده می‌کنند که دور زانو می‌پیچند.

بریس‌های Unloader: به‌طور ویژه برای کاهش فشار از روی مفصل زانو طراحی‌شده‌اند.

بریس‌های کشکک: دارای سوراخی برای نشستن کشکک (کاسه زانو) هستند.

درمان زانو پرانتزی با بریس

آیا می‌توان در شب از بریس استفاده کرد؟

به‌طورمعمول، شما نباید در شب از بریس استفاده کنید؛ بااین‌حال ممکن است جراح به بیماران پس از جراحی دستور دهد که در شب از بریس اصلاحی استفاده کنند تا حرکات ناخواسته را محدود کنند.

چه مدت باید از بریس زانو پرانتزی استفاده کرد؟

بریس‌های اصلاحی زانو پرانتزی بسیار مفید هستند و به شما اجازه می‌دهند به انجام کاری که دوست دارید ادامه دهید، باید به استفاده از بریس به‌طور نامحدود ادامه دهید.

آیا استفاده دائم از بریس یا زانوبند اشکالی ندارد؟

این به آسیب و میزان انحراف زانوی پرانتزی شما بستگی دارد که ممکن است لازم باشد هرروز از بریس یا زانوبند خود استفاده کنید، مخصوصاً اگر یک کار با برنامه تمرینی دارید، یا ممکن است فقط برای فعالیت‌ها یا ورزش‌های خاصی از آن استفاده کنید.

توصیه‌های فیزیوتراپیست و پزشک خود را جدی بگیرید و طبق برنامه داده‌شده، دنبال کنید. به‌جز در مواردی که پزشک شما توصیه دیگری کرده باشد، همیشه به یاد داشته باشید که هرروز، یک دوره زمانی داشته باشید که بتوانید بریس خود را بردارید. بریس‌ها می‌توانند زخم ایجاد کنند یا اگر به مدت طولانی روی پوست باقی بمانند، پوست شمارا تشدید می‌کنند.

باید بدانید که بریس‌های ساخته‌شده در کلینیک ارتوپد فنی کوشا، ایجاد زخم و حساسیت به جنس استفاده‌شده از بریس را به حداقل رسانده و تابه‌حال هیچ‌یک از مراجعه‌کنندگان این کلینیک از این نوع زانوبندها شکایت و ناراحتی نداشته‌اند.

بریس زانو پرانتزی واقعاً چه کمکي به شما می‌کند؟

بریس‌ها با مواد، عملکردها و سطوح مختلف پشتیبانی از زانو ساخته می‌شوند. آن‌ها برای کمک به مدیریت و توزیع فشار در اطراف زانو طراحی‌شده‌اند. درک مشکل خاص شما کلید یافتن نوع بریس است که به شما کمک می‌کند، بنابراین شما نیاز دارید برای معاینه و تهیه بریس زانوی پرانتزی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

کاربرد دیگر بریس یا زانوبند

  • درد را کاهش می‌دهد
  • تورم زانو را کنترل می‌کند
  • پس از آسیبی مانند رگ به رگ شدن، آسیب رباط یا پارگی مینیسک از زانوی شما حمایت می‌کند
  • یک آسیب مزمن که شعله‌ور شده است را مدیریت می‌کند
  • اگر زانوی شما مستعد آسیب است تثبیت می‌کند
  • از زانوی شما حمایت می‌کند تا بتوانید با درد کمتری فعال کنید

روش استفاده از بریس زانو پرانتزی

بریس‌های اصلاحی باید طبق دستور پزشک استفاده شوند و زمان استفاده از بریس یا زانوبند اصلاحی بستگی به نوع آن و درمان آن دارد. برخی از این بریس‌ها باید همیشه پوشیده ‌شوند و برخی دیگر از آن‌ها فقط در حین ورزش یا فعالیت بدنی پوشیده می‌شوند.

نکاتی درباره استفاده و تهیه بریس اصلاحی زانو پرانتزی

شما باید محل قرارگیری بریس را در حین فعالیت بررسی کنید تا مطمئن شوید که جابه‌جا نشده و حرکت نکرده باشد. بریس‌هایی که در موقعیت نامناسبی قرارگرفته باشند یا اشتباه روی زانو بسته‌شده باشند، می‌توانند بیشتر از اینکه مفید باشند، ضرر داشته باشند.

همچنین اگر شما از بریس یا زانوبند فرد دیگری برای اصلاح و درمان زانوی پرانتزی خود استفاده کنید، قطع به‌یقین نتیجه عکس خواهد داشت و احتمال اینکه زانوی پرانتزی شما یا فرزندتان را تشدید کند، وجود دارد.

بریس زانو پرانتزی

روش مراقبت از بریس یا زانوبند

زانوبندها اغلب در طول استفاده معمولی آسیب نمی‌بینند. شما باید بریس خود را اغلب ازنظر ساییدگی و پارگی بررسی کنید. تمیز کردن منظم با آب و صابون برای پارچه زانوبند یا بریس خوب است و در صورت استفاده از فلز درون بریس را آن را از معرض دید بپوشانید تا به شما یا شخص دیگری خراش یا آسیب نرساند. معمولاً بعضی از بریس‌های استاندارد ارتوپدی این مشکل را ندارند و خود این زانوبندها توسط روکشی پوشش داده می‌شوند.

برای تعمیر و بررسی درست‌ کار کردن به بریس نیاز دارید که شما به پزشک خود یا کلینیک ارتوپدی که از آن بریس یا زانوبند خود را تهیه‌کرده‌اید، مراجعه کنید. همچنین اگر بریس شما فرسوده شده است، باید آن را تعویض کنید.

کلینیک کوشا با استفاده از مواد بادوام‌تر و مرغوب، احتمال فرسودگی و خرابی زانوبند یا بریس را به حداقل رسانده است، ممکن است هزینه آن‌ها بیشتر از بریس‌های معمولی است اما دوام آن‌ها بیشتر است. ازآنجایی‌که شما یا فرزندتان باید به مدت طولانی از بریس یا زانوبند برای اصلاح و درمان زانوی پرانتزی استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بریس یا زانوبندی تهیه کنید که در آن از مواد باکیفیتی استفاده‌شده باشد.

افرادی که از زانوبند برای کاهش درد زانو یا آرتروز استفاده می‌کنند، به دلیل راحتی و احساس رضایت از زانوبند، با آن حمام‌کرده‌اند که این عمل باعث خرابی و کاهش طول عمر زانوبند شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا