دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

سقف کاذب کناف چیست و چه انواعی دارد؟

سقف کاذب از جمله سقف هایی جدا از سقف اصلی ساختمان است که به منظور دکوراتیو و جداکنندگی و پوشش دهندگی تأسیسات زیر سقف اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت های مختلفی در سرتاسر دنیا به تولید سقف کاذب می پردازند که یکی از این شرکت های تولید کننده کناف است. شرکت کناف از چنان شهرتی برخوردار شده است که گاهی سقف کاذب را به عنوان کناف می شناسند.

سقف کاذب سبک است و سرعت نصب بالایی دارد و با استفاده از یک تیم ماهر و متخصص می توان در حداقل زمان ممکن تأسیسات زیر سقف را پوشش داد. به منظور خرید سقف کاذب کناف باید از متخصصین معمار در این زمینه استفاده کرد و علاوه بر انتخاب طرححی مناسب و هماهنگ با محیط، با توجه به محل مورد استفاده از کناف ساده، ضد رطوبت و یا ضد حریق استفاده شود.

قیمت کناف در هرکدام از حالات متفاوت است و بهتر است با توجه به شرایط مورد نیاز از کناف مناسب استفاده شده و از پرداخت هزینه های زیاد و غیر کاربردی اجتناب شود.

سقف کاذب کناف چیست؟

سقف کاذب کناف نوعی صفحه روکش دار و گچی است که برای پوشاندن سقف اصلی و تأسیسات مورد استفاده قرار می گیرند. سقف کاذب کناف یا همان پانل گچی بسیار سبک و توسط کارگران به راحتی قابل حمل و جابجایی است. از کناف به عنوان سقف کاذب یا دیوار جداکننده می توان استفاده کرد. استفاده از سقف کاذب کناف به دلایل زیادی گسترش پیدا کرده است.

سقف کاذب کناف در ضخامت های مختلف از 5/9 تا 12 میلیمتر تولید می شوند و در ابعاد 60*60 یا 140*240 ساخته و نصب میشوند.

در خرید سقف کاذب کناف به ضخامت مورد نظر لازم است توجه شود زیا کناف بر روی شاسی فلزی قرار می گیرد و استفاده از کناف ضخیم تر شاسی کشی قوی تر و در نتیجه هزینه بالاتر و مصرف پروفیل بیشتر را نتیجه می شود حال آنکه در صورت امکان استفاده از کناف با ضخامت کمتر نیاز به پروفیل سبک تر و در نتیجه وزن کمتر در آن کشی و هزینه کمتر برای اجرا را نتیجه می دهد.

به منظور اجرای سقف کاذب کناف نیازمند آن است که زیرسازی یا شاسی کشی زیر سقف اصلی انجام شده و کناف بعد بر روی شاسی نصب شود. پیچ های مورد استفاده در کناف کاری از نوع Black Phospate است که برای اتصال پانل های گچی چون کناف به شاسی کشی فلزی زیر سقف مورد استفاده قرار می گیرند. در نهایت به وسیله بتونه درزگیر به درزگیری و پوشش جای پیچ ها می پردازند.

انواع سقف کاذب کناف

انواع سقف کاذب

سقف کاذب کناف را می توان به دو دسته ساده و دکوراتیو تقسیم کرد. منظور از سقف کاذب کناف ساده صفحات و پانل های گچی هستند که به صورت پله کانی و یا به صورت مسطح قابل نصب هستند و منظور از سقف کاذب دکوراتیو سقف های کاذب طرح داری است که جهت نصب آن ها بهتر است در خصوص طرح با یک مهندسی معمار مشورت شود تا هارمونی و هماهنگی میان سقف کاذب دکوراتیو و معاری محیط وجود داشته باشد.

 مزایا و معایب سقف کاذب کناف

از جمله مزایای سقف کاذب کناف به موارد ذیل می توان اشاه کرد:

  • سبک بودن
  • انعطاف پذیری بالا
  • ارزان بودن
  • جاذب صدا و آکوستیک فضا
  • جابجایی و حمل آسان
  • قابلیت استفاده به عنوان عایق
  • امکان ترمیم یا تعویض سقف کاذب کناف در کوتاه ترین زمان ممکن
  • از جمله معایب سقف کاذب کناف به موارد ذیل می توان اشاره کرد:
  • سقف کاذب کناف نیاز به مراقبت بالا دارد
  • نیاز به تعمیر و نگهداری دوره ای از جمله معایب سقف کاذب کناف است که به مرور زمان دچار ترک می شود.
  • اجرای سقف کاذب کناف سبب کاهش ارتفاع سقف می شود و در برخی شرایط از لحاظ اجرایی منطقی نیست.
  • اجرای سقف کاذب به مهارت بالایی نیاز دارد زیرا این سقف ها بعد از مدتی از درزها ترک می خورند.

هزینه سقف کاذب کناف

هزینه اجرای سقف کاذب کناف با توجه به قیمت ورق کناف، متراز، دستمزد نفرات اجرایی و … متفاوت است. قیمت کناف بر اساس نوع اجرا متفاوت است.

قیمت کناف در صورت کاربرد در سقف و دیواره به عنوان قیمت هر متر مربع از کناف ضرب در مساحت مورد نیاز برای کناف کاری است. قیمت کناف در صورت کاربرد برای دور تا دور باکس نور مخفی بر اساس قیمت هر متر طول کناف ضرب در محیط دور تا دور فضایی است که قرار است کار شود. قیمت کناف برای طرح های خاص با توجه به نوع طرح و محل پیاده سازی آن متفاوت خواهد بود.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا