دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

یک آشپزخانه صورتی، یک زندگی زیبا و رنگی

دکوراسیون آشپزخانه یکی از شیرین ترین و دل چسب ترین کارهای دنیا به خصوص در بین خانم ها است. این کار با تمام سختی هایی که دارد و با اینکه بسیار وقت گیر و پیجیده است، اما بسیار مورد علاقه بانوان است. آشپزخانه در فرهنگ ما ایرانی ها مکانی برای خانم ها است، پس در دکوراسیون و ساخت کابینت های آن نیز بایستی گوش به فرمان بانوان بود. در این مطلب می خواهیم یک ایده جالب، جذاب و البته جسورانه را به شما معرفی کنیم که استقبال از آن نیاز به شجاعت دارد و کار هر فردی نیست، یک آشپزخانه صورتی با کابینت های صورتی! به طور کلی این طرز فکر در بین عموم مردم جا افتاده است که رنگ صورتی یک رنگ ذاتا دخترانه بوده و بایستی در جاهایی نظیر دکوراسیون اتاق خواب کودکان دختر استفاده شود، اما این نظر چندان هم درست نیست.

رنگ صورتی یکی از زیباترین و شادترین رنگ ها است و برای خانم خانه مکانی بسیار دلربا ایجاد خواهد کرد که به هیچ وجه خسته کننده نخواهد بود و همواره انرژی مثبت و حس سرزندگی و نشاط را که جزو ویژگی های رنگ صورتی است، به محیط آشپزخانه و افراد حاضر در آن منتقل خواهد کرد.

یک آشپزخانه صورتی، یک زندگی زیبا و رنگی

اگر شما نیز به فکر داشتن یک آشپزخانه صورتی افتاده اید و جذب این ایده ناب گشته اید باید بدانید که برای داشتن یک آشپزخانه صورتی باید به اندازه کافی جسور و شجاع باشید. آشپزخانه ای به رنگ صورتی حس متفاوت بودن را به شما خواهد داد و این رنگ در ترکیب با رنگ های تیره و به خصوص مشکی، زیبایی زاید الوصفی به خود می گیرد و همه را انگشت بر لب خواهد گذاشت. در ادامه این مطلب از مجله پروماگ با ما همراه باشید تا در این راه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

1- آشپزخانه صورتی: رنگ دیوار ها

برای داشتن یک آشپزخانه با تم صورتی بدون درنگ دیوار ها و سقف آن را به رنگ صورتی دربیاورید. همانطور که می دانید صورتی به طیف گسترده ای از رنگ ها تقسیم می شود و شما می توانید از روشن ترین آن ها و یا تیره ترین شان در رنگ آمیزی دیوار ها و سقف استفاده کنید. هر کدام از طیف رنگ های صورتی زیبایی خودشان را دارند و با رنگ مشکی ست زیبایی را خلق می کنند اما طبق اصول ست کردن، رنگ های روشن تر در ترکیب با مشکی زیبایی بیشتری به خود می گیرند، بنابراین این نکته را حتما لحاظ کنید.

برای کف آشپزخانه گزینه های مختلفی وجود دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید. برای کف آن می توانید از رنگ های تیره و مشکی استفاده کرده و یا ترکیبی از رنگ های تیره و صورتی را استفاده کنید.برای این منظور هم می توان از کف پوش ها استفاده کرد و هم میتوان از کاشی و سرامیک استفاده کرد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. مثلا پارکت ها طرح و رنگ های بیشتر دارند و انسجام و یک پارچگی را به محیط اضافه می کنند اما کاشی و سرامیک ظاهری مدرن تر، براق تر و پویاتر را به آشپزخانه صورتی شما می بخشند.

استفاده از فرش و قالی و موکت نیز بسته به سلیقه شما دارد و فرش های زیبایی نیز در طرح های دو بعدی و سه بعدی وجود دارند اما از ما می شنوید دور فرش و قالی را خط کشیده و از زیبایی آشپزخانه خود نکاهید.

آشپزخانه صورتی

2- آشپزخانه صورتی: کابینت ها، عناصری تاثیرگذار در دکوراسیون این بخش از منزل

کابینت ها بدون شک یکی از اجزای همیشگی و جدانشدنی از آشپزخانه ها هستند و رنگ و طرح آن ها بسیار در معرض دید است. کابینت ها بدون اغراق بعد از دیوار ها و سقف آشپزخانه شما، بیشترین تاثیرگذاری را در دکوراسیون این قسمت از خانه دارند پس باید اهمیت بالایی را برایشان قائل بود. در انتخاب رنگ کابینت ها و اینکه چطور آنها را با دیوار صورتی ست کنید بسیار دستتان باز است و طبق سلیقه شخصیتان می توانید یکی از این سه راه را انتخاب کنید:

  • استفاده از رنگ های روشن در ساخت کابینت ها: اگر دیوار های اتاق آشپزخانه را با صورتی تیره و پر رنگ پوشانیده اید، می توانید کابینت ها را به رنگ های روشنی مانند سفید، شیری، خاکستری،‌نقره ای و توسی دربیاورید و از هماهنگی ایجاد شده و هارمونی زیبایشان نهایت لذت را ببرید. در بین این رنگ ها رنگ سفید براق بیشتر از بقیه رنگ ها مورد توصیه است و بیشتر استفاده می شود.
  • استفاده از رنگ های تیره در ساخت کابینت ها: اگر در رنگ آمیزی دیوار ها از رنگ صورتی روشن و سایه هایی از صورتی استفاده کرده اید، در این صورت اگر کابینت های خود را به رنگ های تیره ای مانند سیاه، خاکستری تیره، بنفش تیره، سورمه ای و نوک مدادی دربیاورید زیبایی و جذابیتی تماشایی را به تم صورتی آشپزخانه خود بخشیده اید. استفاده از رنگ های تیره بسته به نظر و سلیقه خود شما دارد و هر کدام را که برگزینید صاحب آشپزخانه ای رویایی خواهید بود اما ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که رنگ های براق ظاهری مدرن تر و رنگ های مات، ظاهری کلاسیک تر را به وجود می آورند.
  • استفاده از رنگ صورتی متضاد دیوار ها در ساخت کابینت ها: استفاده از رنگ صورتی متضاد دیوار ها در کابینت ها نیز یک ایده خلاقانه و مبتکرانه است، در این صورت شما آشپزخانه ای تمام صورتی در اختیار خواهید داشت که مورد توجه هر بانویی بوده و بسیار رویایی جلوه می کند. رنگ متضاد به این معنا است که اگر دیوار ها را صورتی روشن رنگ آمیزی کرده اید، در انتخاب رنگ کابینت ها از صورتی تیره استفاده کنید و بالعکس.

آشپزخانه صورتی

3- آشپزخانه صورتی: سایر اجزای مهم آشپزخانه، به عهده خودتان!

در آشپزخانه قطعا اجزای تاثیرگذار دیگری نیز وجود دارند، مانند یخچال ها و اجاق گاز و سینک ظرفشوئی، اما شما در انتخاب رنگ، نوع و سایز این وسیله ها کاملا صاحب اختیار هستید. اما در این بین نکته هایی ظربف و رازهایی مخفی وجود دارند که بر زیبایی آشپزخانه شما خواهند افزود. برای مثال توصیه ما به شما این است که در انتخاب رنگ وسیله هایی مانند یخچال و اجاق گاز، از رنگ صورتی استفاده نکنید و به رنگ هایی که در ترکیب با رنگ صورتی زیبا جلوه می کنند روی بیاورید. رنگ صورتی در یخچال و اجاق گاز گزینه جالبی نمی تواند باشد، اما استفاده از رنگ های سفید، مشکی و نقراه ای که بسیار با رنگ صورتی هماهنگی و همخوانی دارند مورد توصیه است و بستگی به سلیقه خودتان دارد. در انتخاب سینک ظرفشویی نیز دو رنگ سفید و مشکی کولاک به پا می کنند و در مرکز توجهات قرار خواهند گرفت.

آشپزخانه صورتی

4- آشپزخانه صورتی: استفاده از رنگ صورتی در جزئیات کوچک و دکور

شما می توانید با انتخاب وسیله های کوچک و دکوری به رنگ صورتی،‌روح تازه ای در کالبد آشپزخانه خودتان بدمید و یک آشپزخانه صورتی فوق العاده رویایی و جذاب را به وجود بیاورید. مثلا نظرتان در مورد استفاده از یک کانتر صورتی به جای مرمر ها و گرانیت های رایج چیست؟ ایده بسیار نابی است مگر نه؟ بیایید یک قدم نیز نزدیک تر و جلوتر برویم، استفاده از شلف ها و قفسه های صورتی، قرار دادن یک گلدان صورتی، استفاده از لوازم آشپزی صورتی. می بینید؟ محدودیتی متوجه حال شما نیست و هر چه قدر که دوست دارید می توانید آیتم های صورتی مختلف را به آشپزخانه صورتی خود اضافه کنید. حتی می توانید مرز ها را شکسته و پا را فراتر بگذارید، مثلا لوسترها و لامپ های خود را در جلد های صورتی بکار برید و یا یک میز نهار خوری با میز و صندلی های صورتی را در آشپزخانه خود جای دهید.

آشپزخانه صورتی

5- آشپزخانه صورتی: نورپردازی، عاملی نامرئی اما به شدت موثر!

اگر مطالب قبلی ما را نیز دنبال کرده باشید به اهمیت نورپردازی آگاهی کامل دارید. شما حتی اگر بهترین اثر تاریخ را نیز در آشپزخانه خود خلق کرده باشید و به ریزترین جزئیات نیز دقت کرده باشید، اگر نورپردازی را جدی نگیرید و نورپردازی خوب و کافی نداشته باشید، کار شما ناقص خواهد بود و زیبایی های آشپزخانه تان به چشم نخواهد آمد. مدل و نحوه کلی نورپردازی را به عهده خودتان می گذاریم اما دقت کنید که ایجاد نور کافی ضروری است و از نورپردازی در دیوارها علاوه بر سقف غفلت نکنید. حتی می توانید بخشی از نورپردازی آشپزخانه صورتی خود را در کف آن تعبیه کنید، کاری که به تازگی در خانه های مدرن انجام می شود و زیبایی بی نظیری ایجاد می کند، این نوع نورپردازی باعث به وجود آمدن سایه های جالبی شده و به فضای آشپزخانه شما بعد می دهد. در صورت تمایل از لامپ ها و چراغ های رنگی و یا نورپردازی با فیبرهای نوری نیز می توانید استفاده کنید که طرفداران خاص خود را دارند و البته زیبایی های خاص خود را!

آشپزخانه صورتی

سخن آخر

اگر به دنبال یک آشپزخانه متفاوت از هر آنچه که تا کنون دیده اید و داشته اید هستید، رنگ صورتی را به فضای آن و کابینت های خود اضافه کرده و زیبایی و شادابی را به خودتان هدیه دهید. آشپزخانه یک مکان پر استفاده برای بانوی منزل است، پس داشتن آشپزخانه ای همسو با روحیات لطیف بانوان می تواند باعث راحتی و شادابی هرچه بیشتر آن ها گردد و خستگی و کسالت را از آن ها دور سازد. آشپزخانه صورتی به طور قطع باب میل اکثریت قریب به اتفاق بانوان به ویژه بانوان جوان است، پس بیایید و جسارت لازم برای داشتن آشپزخانه صورتی را به آن ها و تمام اعضای خانواده هدیه دهیم. امیدواریم این مطلب از مجله آنلاین پروماگ مورد توجه شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار گرفته باشد و به سوی استفاده از تم صورتی در آشپزخانه منزلتان و ساختن آشپزخانه ای پویا و زنده، ترغیب شده باشید.

بیشتر بخوانید

گیاهان مناسب شرایط و علایق شما

بهترین عطر 2018 از میان معتبرترین برندهای جهان

15 فیلم پر بیننده سال 2018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا