دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

محیط زیست

سگ نژاد چی واوا ، کوچک ترین سگ جهان

یکی از معیار های اصلی جهت انتخاب نژاد مناسب برای افراد سایز سگ میباشد.سگ های بزرگ عمر کمتری دارند و احتمالا هزینه نگهداری بالاتری هم خواهند داشت.پس برای افراد تازه کا یک سگ کوچک میتواند مناسب تر باشد.

نژاد چی واوا (Chihuahua)

سگ چی واوا یک سگ عروسکی کوچک جثه میباشد که لقب کوچک ترین سگ دنیا را با خود به دوش میکشد.نژاد چی واوا وزنی 1 تا 3 کیلوگرمی دارد.این وزن یکی از کمترین اعداد در بین سگ هاست.طول عمر چی واوا هم بین 14 تا 16 سال است که عدد بسیار مناسبی محسوب میشود.سگ چی واوا یکی از سگ هایی است که میتوان آن را به راحتی در کیف قرار داد و حمل کرد.

چی واوا

تاریخچه چی واوا

چی واوا ریشه ای در کشور مکزیک دارد.تولتک ها که هزاران سال قبل در مکزیک زندگی میکردند نژاد تچی چی که جد سگ نژاد چی واوا امروزی است را انتخاب میکردند.بعد ها آزتک ها با غلبه بر تولتک ها با اصلاح این سگ او را به سگی کوچکتر و سبک تر تبدیل کردند.اولین سگ نژاد chihuahua در سال 1908 در akc ثبت شده است.

درباره سگ چی واوا

سگ چی واوا رفتاری شبیه خانواده تریر ها دارد و وزن آنها معمولا بالاتر از 3 کیلو گرم نیست.گوش های ایستاده رو به بالا و چشمان درشت و براق از ویژگی های چی واوا است.این سگ دارای وفاداری ، جذابیت و رفتار های سگ بزرگ است.

در مورد سگ نژاد چی واوا باید بدانید که برای اپارتمان بسیار مناسب است اما تحمل تنهایی را ندارد.همچنین از نظر تحمل هوا نیز بهتر است محیطی متعادل برای زندگی او انتخاب کنید.این نژاد رفتار دوستانه ای با خانواده و کودکان دارد.با توجه به ریزش موی کم و عدم ریزش آب دهان این سگ جهت نگهداری شرایط بسیار مناسب دارد.همچنین به علت هوش بالای این نژاد به راحتی آموزش ها را فرا میگیرد و در زندگی خود استفاده خواهد کرد.

سگ چی واوا در صورتی که در شرایط مناسب باشند عمر طولانی خواهند داشت و تا 16 سال عمر میکنند.آنها کم کم غذا میخورند ولی باید در تغذیه آنها دقت داشت تا دچار اضافه وزن نشوند.به علت جثه کوچک این سگ باید همیشه دقت کنید تا زخمی نشوند.

سگ چی واوا با حیوانات خانگی به جز سگها! رابطه خوبی داره اما با بقیه هم نوعانش زیاد راحت نیست و احتمالا به راحتی سگی رو در کنار خودش قبول نمیکنه.نژاد چی واوا به غریبه ها اعتماد نداره و به راحتی ممکنه غریبه هارو گاز بگیره.

چند نکته در مورد سگها:

  • باید از تولگی تربیت سگ رو شروع کنید و به اون قوانین رو یاد بدین
  • حتما سگتون رو اجتماعی کنید
  • خیلی سگ رو تنها نذارید چون تحمل تنهایی رو ندارن
  • به علت جثه کوچکش ممکنه مورد حمله سایر حیوانات قرار بگیره پس حتما همیشه مواظبش باشید تا خطری تهدیدش نکنه
  • حتما به صورت دوره ای سگتون رو پیش دامپزشک ببرید تا سلامتش رو بررسی کنه.سگ های چی واوا مستعد بیماری هستند پس یک دامپزشک خوب و با تجربه میتونه به شما و سگتون کمک بزرگی کنه

اگر قصد بررسی بیشتر و خرید این سگ زیبا رو دارید میتونید به سایت پت راید مراجعه کنید و این نژاد زیبا رو بررسی کنید و از خریدش مطمئن بشید.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا