دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تکنولوژی

5 نقش مهم مجله های اینترنتی در گسترش آگاهی

نقش مجله های اینترنتی دردنیای مجازی نیست؟ درگذشته مجله های فیزیکی بر روی دکه های روزنامه فروشی قرار می گرفتند، و مردم برای دسترسی به آن هزینه ای پرداخت می کردند. برخلاف دنیای مجازی دسترسی به اطلاعات سریع و رایگان نبود. اما امروزه مجله های اینترنتی یکی از سریع ترین روش های آگاهی بخشی در دنیای مجازی به شمار می روند. بسیاری از مجله های اینترنتی مثل نمناک، ایده شات ، چطور سال هاست در این مسیر حرکت می کنند و  همگی به یک هدف می اندیشند و آن اطلاع رسانی است. تنوع دسته بندی موضوعی، رایگان بودن، انتقال اطلاعات به زبان ساده، از عوامل محبوبیت آن‌ها به شمار می رود. در  بدانید، در ادامه به بررسی 5 نقش مهم مجله های اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

مجله های اینترنتی

1. دردسترس بودن

اولین و مهم ترین نقش مجله های اینترنتی دسترسی ساده به اطلاعات است. به راحتی می توانید با یک کلیک به جدیدترین اطلاعات در زمینه های موضوعی مختلف خواهید رسید. در این مجلات مطالب متنوع از آموزش کاشت گوجه فرنگی در منزل تا موضوعاتی در زمینه توسعه فردی و روانشناسی و کسب و کار می توانید دست پیدا کنید. موضوع یا سئوال مد نظرتان را در باکس سرچ وارد کنید تا به جواب برسید.

2. رایگان بودن

دومین عامل مهم در محبوبیت مجله های اینترنتی، دسترسی به اطلاعات رایگان است. شما برای مطالعه مقالات نیاز نیست  مبلغی را هزینه کنید زیرا کسب درآمد در این مجله ها به صورت پرداخت هزینه ماهیانه نیست. بنابراین رایگان بودن آن باعث گسترش آگاهی در میان مردم می شود در نتیجه هر فردی می تواند به آن دسترسی پیدا کند.

3. تنوع موضوعی اطلاعات

مجله های اینترنتی به صورت تخصصی یا تنوع موضوعی فعالیت می کنند. چنددسته بودن این مجلات، دست مخاطب را برای انتخاب باز می گذارد. به این منظور که ممکن است شما فقط دوست داشته باشید در زمینه آشپزی و یا مد و فشن یا تکنولوژی مطلب بخوانید. به راحتی می توانید به اطلاعات تخصصی مد نظرتان دسترسی پیدا کنید. برخی دیگر نیز علاقه دارند در زمینه های مختلف اطلاعات کسب کنند. در مورد تنوع موضوعی مجله اینترنتی ایده شات یک نمونه از آن مجلات است، تقریبا می توانید در هر موردی مطلب پیدا کنید. در نظر بگیرید برای اولین بار تصمیم گرفتید که در خانه گوجه فرنگی بکارید، به راحتی با مطالعه مقاله در زمینه کاشت گوجه فرنگی در خانه می توانید آن را اجرا کنید.

4. اطلاع رسانی

اطلاع رسانی یکی دیگر از ویژگی های مجله های اینترنتی است. مثلا اگر شما به کسب اطلاعات در مورد تکنولوژی علاقه مند باشید، شاید دوست داشته باشید درباره جدیدترین لپ تاپ بازی، گوشی جدید سامسونگ یا آیفون اطلاعات بیشتری کسب کنید. به طور مثال مجله های تخصصی در حوزه تکنولوژی، اطلاعات مورد نظرتان را در مورد تاریخ معرفی آیفون 14 و مشخصات احتمالی آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند. به این ترتیب در صورتی که قصد خرید یک لپ تاپ بازی جدید یا خرید یک گوشی دارید با کسب اطلاعات مورد نیازتان راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید. یکی از محبوب ترین و معتبرترین مجله اینترنتی در حوزه فناوری، زومیت و زوم مگ است.

5. زبان ساده

زبان ساده مجلات اینترنتی یک عامل همه پسند بودن و موفقیت آن ها به شمار می رود. زیرا هر فردی می تواند اطلاعات موردنظر خود را کسب کند. البته موضوع زبان، در مورد مجلات تخصصی کمی متفاوت است، این مجلات برای بیان کامل مطلب باید از اصطلاحات آن حوزه صحبت کنند. در نتیجه کمی از زبان ساده فاصله می گیرند و مخاطبان آن ها نیز جزو گروه خاص هستند. البته در بین مجلات تخصصی، مجله ای محبوب تر است که اطلاعات سخت علمی را با زبان ساده تر انتقال دهد.

نقش مهم مجله های اینترنتی

آیا مجله های اینترنتی برای همه مفید است ؟

با ورود مجله های اینترنتی در دنیای وب، دسترسی به اطلاعات نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. بنابراین سطح آگاهی و اطلاعات رسانی نیز بیشتر شده است. اما از طرفی هجوم اطلاعات، ذهن ها را خسته می کند در نتیجه انتخاب را به  یک پروسه بسیار سخت تبدیل کرده است. اما با این وجود نقاط مثبت مجله های اینترنتی از نقاط ضعف آن بیشتر است. اگر تمام عوامل را بررسی کنید، نمی توان نقش مهم آن ها را  در افزایش آگاهی نسبت به گذشته نادیده گرفت.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا