دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکی

مزایا عمل بینی (درمان پولیپ بینی. بهبود آلرژی و سینوزیت)

شاید شما هم تا کنون به انجام عمل بینی برای اصلاح فرم بینی‌تان فکر کرده باشید. عمل بینی یکی از آن جراحی‌های زیبایی است که هر روز با نتایج آن مواجه می‌شویم و ممکن است رضایت‌ها و شکایت‌های زیادی در مورد آن شنیده باشیم. بهترین روش برای اصلاح فرم و زیبایی بینی همان جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی است. در هر صورت جراحی زیبایی بینی یک عمل زیبایی پرطرفدار است که مزایای خاص خود را به همراه دارد.

در ادامه به طور مفصل به مزایای عمل بینی می‌پردازیم تا شما عزیزان بتوانید تصمیم گیری درستی برای استفاده از این جراحی داشته باشید.

عمل بینی چگونه انجام می‌شود؟

عمل زیبایی بینی یک جراحی تهاجمی است که به منظور تغییر شکل، فرم، ساختار و حتی عملکرد بینی انجام می‌شود. به منظور انجام عمل بینی پزشک با ایجاد برش‌هایی در کنار و زیر پوست بینی،‌ پوست را کنار می‌زند و به استخوان و غضروف بینی دسترسی پیدا می‌کند. سپس با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های خاصی فرم مد نظر را در استخوان و غضروف ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه

در این جراحی ممکن است پزشک قسمت‌هایی از بافت سخت را بتراشد یا با برداشتن بافت نرم سایز و شکل سوراخ‌های بینی را تغییر دهد. همچنین پزشک قادر است با تغییراتی که ایجاد می‌کند انحراف، پولیپ و عدم تقارن بینی را درمان کند. بنابراین در بسیاری از موارد عمل بینی ممکن است علاوه بر زیبایی کاربردهای درمانی نیز داشته باشد.

مزایای عمل بینی

اغلب زیباجویان به منظور ایجاد تغییرات مطابق میل خود عمل بینی به روش باز که همان رینوپلاستی است را ترجیح می‌دهند تا بتوانند به نتیجه مناسبی برسند. بنابراین ما در این بخش مهم‌ترین مزایا عمل بینی را ذکر می‌کنیم.

بهبود ظاهر

بسیاری از افراد ممکن است احساس کنند که بینی آنها بیش از اندازه بزرگ است یا فرم مناسبی ندارد. مشکلاتی مثل عدم تقارن سوراخ‌های بینی، افتادگی بینی و … می‌تواند به صورت مستقیم بر اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارد. بنابراین بسیاری از افراد بعد از عمل بینی مد نظر خود احساس بهتری نسبت به ظاهر خود دارند و این بر تمام عرصه‌های زندگی افراد تاثیرگذار است.

درمان پولیپ بینی

یکی از رایج‌ترین اهداف زیباجویان از عمل بینی درمان پولیپ بینی است که مشکلات زیادی را برای فرد به وجود می‌آورد. پولیپ بینی با تاثیر مستقیم بر تنفس و صداهای تنفسی نقش قابل توجهی در زندگی روزمره افراد دارد. عمل بینی می‌تواند با درمان پولیپ بینی در کنار بهبود ظاهری آن باعث شود که فرد احساس بهتری داشته باشد و مشکلی که همیشه او را آزار داده را رفع کند.

بهبود آلرژی و سینوزیت

سینوزیت و آلرژی ممکن است از عوارض اختلالات ساختاری بینی باشند و به همین دلیل عمل بینی با بهبود آلرژی و سینوزیت برای برخی افراد یک عمل نجات به حساب می‌آید. با بهبود آلرژی و سینوزیت فرد از نظر تنفسی بهبود می‌یابد و زندگی روزمره نرمالی را تجربه می‌کند.

درمان انحراف بینی

یکی دیگر از عارضه‌های بینی که تاثیر مستقیم بر تنفس و حتی تکلم افراد دارد، انحراف تیغه میانی بینی است. انحراف تیغه میانی بینی (سپتوم) باعث عدم قرینگی سوراخ‌های آن شده و فرد احساس می‌کند یک سوراخ بینی دائما گرفته است. عمل رینوپلاستی با درمان انحراف بینی به فرد کمک می‌کند تنفس نرمالی داشته باشد و از نظر ظاهری نیز این نقص بهبود یابد.

سایز مزایا عمل بینی

سایر مزایا عمل بینی

  • رفع قوز بینی : عمل بینی می‌تواند نواقص پل بینی مثل قوز بینی (اکتسابی یا مادرزادی) را کاملا رفع کند و یک بینی صاف را برای زیباجو بر جای بگذارد.
  • ایجاد تقارن صورت : با استفاده از عمل بینی جزئی‌ترین عدم تقارن‌ها در بینی رفع می‌شوند که بر ظاهر کلی صورت تاثیرگذارند. البته این نتیجه تا حد زیادی به مراقبت های بعد از عمل نیز بستگی دارد.
  • تناسب حجمی : کاهش پهنا و طول بینی خواسته اغلب زیباجویان است که تاثیر زیادی بر تعادل و زیبایی کلی چهره دارد. به همین دلیل بعد از عمل بینی فرد احساس می‌کند که بینی او با سایر اجزای صورت متناسب و نقص خاصی در چهره‌اش دیده نمی‌شود.
  • اصلاح نواقص مادرزادی : رینوپلاستی نواقص داخلی و خارجی مادرزادی مثل گرفتگی‌های، کجی‌ها،‌ قوزها و افتادگی‌ها را رفع می‌کند. نکته قابل توجه این است که عمل بینی کاملا به صورت سفارشی انجام می‌شود و قادر است شکل دلخواه زیباجو را ایجاد کند.

انواع روش‌های عمل بینی

عمل بینی روش‌های متفاوتی دارد که هر یک از آنها با تکنیک خاصی انجام می‌شوند. در ادامه دو روش اصلی عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) و مزایای آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

عمل بینی به روش بسته

در جراحی بینی به روش بستی، تنها برش‌های داخلی یا اندونازال ایجاد می‌شود و برش‌های خارج از بینی که ممکن است اسکار آنها باقی بماند وجود ندارند. در این تکنیک جراح با استفاده از برش‌های داخلی به فضای داخلی بینی دسترسی پیدا می‌کند و تا حدودی می‌تواند تغییرات دلخواه را در بینی ایجاد کند. از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان کوتاه‌تر : جراحی بینی به روش بسته در کمتر از 1 ساعت به انجام می‌رسد و عوارض بسیار کمتری دارد. علاوه بر این جراحی بسته به صورت بی حسی انجام شده و عوارض بیهوشی را ندارد.
  • زخم و اسکار کمتر : از آنجایی که برش داخل بینی ایجاد می‌شود، اثری از محل زخم و اسکار باقی نمی‌ماند و اصلا مشخص نخواهد بود که زیباجو عمل بینی انجام داده است. همچنین خونریزی و تورم ناشی از عمل به دلیل مداخلات کمتر در بینی کاهش می‌یابد. اما امکان تغییر در این روش کمتر است و به همین دلیل برای نقص‌های جزئی در بینی مناسب است.
  • بهبود سریع‌تر : همانطور که گفتیم عوارض جراحی بینی بسته کمتر است. علاوه بر این بعد از نوع جراحی گردش خون در چهره بیشتر است و به همین دلیل عوارضی مثل التهاب، تورم، کبودی و … بسیار سریع‌تر بهبود می‌یابد.

عمل بینی به روش باز

عمل بینی به روش باز که همان رینوپلاستی نامیده می‌شود با ایجاد برش در پایه کلوملا که همان دیوار باریک جداکننده دو حفره در بافت نرم است انجام می‌شود. در این جراحی پوست بینی به طور کامل برداشته می‌شود و از آنجایی که جراح دید بهتری نسبت به غضروف‌ها و استخوان ها دارد، امکان تغییرات بیشتری وجود دارد. بنابراین اگرچه عمل بینی به روش باز عوارض بیشتری دارد، اما پرطرفدارتر است.

مهم‌ترین مزیت عمل بینی به روش باز این است که امکان مداخلات درمانی بیشتر است؛ بنابراین هرگونه نقص ساختاری و عملکردی در بینی با استفاده از رینوپلاستی قابل درمان است.

عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

اگر شما نیز قصد دارید از مزایا عمل بینی بهره مند شوید، باید بدانید که این جراحی عوارضی را نیز به دنبال دارد. معمولا افرادی که به هر طریق مایل‌اند فرم بینی‌شان را بهبود بخشند به این عوارض توجه نمی‌کنند. در ادامه با مهم‌ترین عوارض عمل بینی آشنا می‌شویم:

  • تورم
  • خونریزی
  • کبودی
  • کبودی اطراف چشم
  • عفونت
  • ریزش اشک
  • گرفتگی بینی
  • مشکلات تنفسی موقت

انتخاب یک متخصص پلاستیک حرفه‌ای و کلینیک درمانی معتبر می‌تواند عوارض جراحی بینی را تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر این رعایت مراقبت‌های بعد از عمل نقش مستقیم در بهبود عوارض جراحی و بهبود نتایج عمل دارد.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی

  • 48 تا 72 ساعت بعد از عمل روزانه 4 بار از کمپرس سرد بر روی صورت برای کاهش تورم و التهاب استفاده کنید.
  • سعی کنید تا 48 ساعت از غذاهای آبکی و تا یک هفته از غذاهای نرم استفاده کنید تا به صورت فشار وارد نشود.
  • از خندیدن، حرف زدن، گریه، عطسه یا سرفه شدید تا 2 هفته خودداری کنید.
  • ممکن است چند روز ترشحات خونی و گلودرد خفیفی را احساس کنید که طبیعی است.
  • از فین کردن و لمس بینی خود اکیدا خودداری کنید.
  • تا 2 ماه از هرگونه فعالیت سنگین و ورزش‌های پرتحرک پرهیز کنید؛ اما می‌توانید از ورزش‌های سبکی مثل یوگا و پیاده روی برای بهبود سریع‌تر استفاده کنید.
  • تا 4 هفته در هنگام خواب یا استراحت سعی کنید ارتفاع سر بالاتر از تنه قرار گیرد و از پایین گرفتن سر پرهیز کنید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین و هر کاری که به شما فشار وارد می‌کند خودداری کنید.
  • تا دو ماه از شنا، سونا و جکوزی استفاده نکنید.
  • برای شستشوی بینی از سرم و پنبه استفاده کنید.
  • برای شروع استحمام و شستشوی بدن از دستور العمل پزشک استفاده کنید.

با رعایت این مراقبت‌ها و انتخاب کلینیک زیبایی مناسب می‌توانید عوارض را تا کمترین مقدار ممکن کاهش دهید و از مزایا عمل بینی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا