دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامتورزشی

بررسی تاثیرات مصرف همزمان پروتئین وی به همراه کراتین

مصرف پروتئین وی به همراه کراتین تاثیرات آنابولیکی هر دو مکمل را افزایش میدهد. تامین پروتئین، کربوهیدرات، چربی های مفید ( درشت مغذی ها ) به همراه انواع ویتامین ها و مواد معدنی ( ریز مغذی ها )  به منظور رشد و افزایش حجم عضلات یک پیش نیاز است. بنابراین شما بدون تامین مناسب و اصولی این موارد نتیجه کافی و مناسبی در اثر مصرف کراتین نخواهید گرفت. کراتین به دلیل افزایش قدرت عضلات و بهبود خونرسانی میتوانید در صورت تامین مناسب مواد غذایی، سلول ها و فیبر های عضلانی را به شکل بهتری تغذیه نماید و بنابراین شما شاهد رشد سریعتر و افزایش حجم فیبر های عضلانی خود خواهید بود. در طول دوره مصرف کراتین هنگام تمرین شما قدرت بیشتری به منظور بلند کردن وزنه های سنگین تر خواهید داشت و این مورد دقیقا همان چیزی است که باعث ایجاد ریز آسیب به فیبر های عضلانی میشود و آنها را تحریک به ترمیم و فرآیند رشد میکند.

سیگنال های ترمیم و رشد در اثر ایجاد ریز آسیب به بافت های بدن ارسال میشود و در این مرحله وجود مواد مغذی است که مراحل این پازل پیچیده را در بدن تکمیل میکند. پس اگر به خیال خود با خرید و مصرف کراتین به قصد افزایش وزن، افزایش حجم عضلات میخواهید مبلغی را صرف این موضوع نمائید سخت در اشتباه هستید. حتما بدین منظور با بخش مشاوره وبسایت بادی من، اولین بزرگترین و تخصصی ترین مرکز رسمی ثبت شده مجاز فروش مکمل های ورزشی بدنسازی در ایران در تماس باشید تا بهترین پکیج با توجه به مشخصات فردی شما برایتان انتخاب شود.

پروتئین وی و کراتین

نوشته های مشابه

پروتئین وی در واقع به آب پنیر اشاره دارد که در طول فرآیند انعقاد یا لختگی شیر تولید میشود.۲۰% پروتئین تشکیل دهنده شیر حیوانات از وی و ۸۰% مابقی آن پروتئین کازئین می‌باشد. وی دارای اجزای متنوعی نظیر آلبومین و گلوبولین می‌باشد که بسته به محل ترشح آنها میتواند ترکیبات مختلفی‌ را شامل شود. از آنجایی که اکثر ما٬ مصرف کنندگان مواد لبنی تهیه شده از شیر دام‌ها هستیم؛ بیشترین پروتئین وی که ما هضم می‌کنیم آلفا لاکتالبومین و بتا لاکتوگلوبین هستند.

پروتئین وی یک منبع کامل پروتئین می‌باشد که دارای طیف کامل آمینو اسید های ضروری برای بدن می‌باشد. بر خلاف پروتئین کازئین٬ پروتئین وی میتواند به سرعت داخل مایعات حل شود. این امر پایه و اساس تولید بسیاری از محصولات لبنی نظیر پنیر و خامه می‌باشد. برای مثال پروتئین وی طی‌ فرآیندی اسیدی به واسطه‌ ته نشینی پروتئین کازئین به دست میاید. پروتئین کازئین در محلول دارای PH پایین قابل حل نمی‌باشد. خاصیت ژله مانند پنیر نیز به دلیل همین لخته شدن پروتئین کازیین می‌باشد اما با وجود جداسازی پروتئین وی از پنیر همچنان در محصول نها‌یی مقداری پروتئین وی یافت خواهد شد. مشابه بسیاری از تولیدات محصولات لبنی هضم شیر در بدن انسان نیز با جداسازی کازئین از وی توسط اسید معده شروع میشود.

وی به تنهایی خود شامل پروتئین وی، لاکتوز، مواد معدنی و چربی‌ می‌باشد. برای تولید مشتقات وی روش‌های فیلتراسیون متنوعی‌ نظیر میکروفیلتراسیون و اولترافیتراسیون وجود دارد. بعد از اینکه پروتئین از محصول جدا شد با روش‌هایی آن را خشک کرده تا در اختیار شرکت‌های مکمل سازی و دیگر شرکت‌ها قرار گیرد.

پروتئین وی دارای چه انواعی می‌باشد؟

  • پروتئین وی کنسانتره (WPC) : این محصول تولید شده توسط روش اولترافیتراسیون می‌باشد که شامل ۹۰% پروتئین به صورت کنسانتره می‌باشد که این میزان میتواند تا ۲۰% نیز کاهش یابد.مابقی این محصول شامل لاکتوز، مواد معدنی و چربی‌ می‌باشد.
  • پروتئین وی ایزولیت (WPI) : این محصول میتواند توسط روش‌های متعددی تولید شود که هدف از تولید این محصول دستیابی به محصولی با میزان پروتئین ۹۰% و بدون لاکتوز می‌باشد.تولید کنندگان اغلب همراه با فیلتراسیون از روش تبادل یونی‌ نیز به صورت ترکیبی‌ استفاده میکنند تا بتوانند جدا سازی ذرات را به صورت انتخابی انجام دهند و نسبت به وی کنستانتره از قیمت بالاتری برخوردار است.
  • پروتئین وی هیدرولیزیت (WPH) : این محصول تولید شده توسط هیدرولیز آنزیمی هر دو پروتئین ایزولیت و کنسانتره می‌باشد که به نسبت روش جدیدی محسوب میشود.در این روش مخصوص پیوند پپتیدی بین پروتئین‌ها شکسته میشود که این امر باعث کاهش زمان هضم این پروتئین میشود.

عملکرد پروتئین وی چگونه است و چه مزایایی دارد؟

پروتئین یک درشت مولکول حیاتی می‌باشد که نقش اساسی‌ در تولید و حفظ ماهیچه‌ها ایفا می‌کند. برای اینکه توضیح کوتاهی‌ بخواهیم در مورد عملکرد پروتئین بدهیم اول باید بدانید که امینو اسید‌ ها واحد‌های سازنده پروتئین‌ها هستند. پروتئین‌ها نیز واحد‌های سازنده ماهیچه‌ها هستند. پس نتیجه این میشود که ماهیچه‌ها مخازن غنی از امینو اسید‌ها در بدن انسان میباشند. امینو اسید‌ها وظایف بسیاری را درون بدن انجام میدهند نظیر انتقال نوروترنسمیتر ها، تولید انرژی، کارکرد صحیح مغز، کارکرد صحیح قلب، بهبود سیستم ایمنی بدن و بسیاری فعالیت های دیگر.
مصرف پروتئین وی دارای مزایای چند گانه ای می‌باشد که همه آنها به واسطه وجود امینو اسید‌ها و نقش اساسی‌ آنها در بدن می‌باشد. پروتئین وی کامل‌ ترین پروتئین می‌باشد که دارای مقادیر فراوانی‌ لوسین است که نقشی‌ اساسی‌ در تنظیم سنتز پروتئین ماهیچه‌ها ایفا می‌کند. پس این مکمل مزایای فراوانی‌ را میتواند به افرادی که به دنبال بهبود وضعیت بدنی خود میباشند تقدیم کند.

ویژگی های برتر پروتیئن وی

  • دارای سرعت جذب بالا٬ به راحتی‌ میتواند داخل هر رژیم غذایی گنجانده شود
  • واکنش‌های آنابولیکی در تمرینات استقامتی افزایش می یابد
  • باعث حفظ ماهیچه‌ها شده و اثر افزایش سن بر تخریب ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند
  • میتواند محیطی‌ ضد کاتابولیک در مواقع تمرینات طولانی‌ هوازی ایجاد کند
  • افزایش حساسیت جذب انسولین و افزایش میزان متابولیسم و چربی‌ سوزی
  • بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن مخصوصا برای افرادی که از نظر فیزیکی‌ فعال هستند
  • افزایش توده ی عضلانی بدن (به راحتی جذب بدن می شود)
  • افزایش قدرت ایمنی بدن توسط افزایش مقدار گلوتاتیون
  • پیشگیری از سرطان و بیماری

کراتین یکی از رایج‌ترین مکمل‌هایی است که توسط وزنه‌برداران مصرف می‌شود. کراتین که در دهه 1990 به محبوبیت رسید، یک آمینواسید است که عمدتا توسط عضلات و مغز استفاده می‌شود. به‌طور کلی ثابت شده است که مکمل کراتین بی‌خطر است و اساسا برای افزایش استقامت و توده عضلانی مصرف می‌شود. این ماده به صورت طبیعی در سلول های عضلانی یافت میشود و به کمک تولید انرژی در این سلول ها می آید. ۹۵٪ ذخیره کراتین در بدن به صورت فوسفوکراتین در عضلات و ۵ درصد دیگر آن موجود در مغز میباشد.

شما با مصرف مکمل کراتین ذخایر فوسفوکراتین را افزایش میدهید؛ روند ذخیره سازی و افزایش سطوح کراتین باعث تولید مولکول هایی با انرژی بسیار بالا بنام ای تی پی ( به انگلیسی: ATP ) میشود. هرچه ذخایر ATP در بدن بیشتر باشد٬ عضلات قدرت بیشتری از خود نشان میدهند و در نتیجه رکوردهای بیشتری در وزنه زدن خواهید داشت. یک مطالعه در سال 2003 ثابت کرد که کراتین می‌تواند در افرادی که تمرین‌های سنگین مقاومتی انجام می‌دهند، به افزایش توده عضلانی بدن کمک کند. به‌علاوه یک مطالعه در سال 2011، مزایای بالقوه کراتین را مطرح کرد.

این مزایا شامل افزایش حداکثر سرعت دویدن، توان کاری و توده عضلانی به همراه افزایش سنتز گلیکوژن و بهبود ریکاوری است. برای مطالعه بیشتر در مورد کراتین اینجا کلیک کنید کراتین مونوهیدرات و در کل تمامی مکمل هایی که به صورت خالص و یا ترکیبی از ماده کراتین در آنها استفاده میشود٬ باعث افزایش قدرت و توان بی هوازی میشوند. همچنین کراتین آبرسانی و خونرسانی به سلول عضلانی را افزایش داده و همین امر رشد و افزایش حجم عضلات را برای شما فراهم می آورد. در پی این فعل و انفعلات ریکاوری عضلات نیز سریعتر میشود. به صورت کلی کراتین از جمله مکمل های بسیار محبوب در میان بدنسازان و رشته های قدرتی میباشد. مصرف کراتین در رژیم های افزایش وزن و حجم عضلانی همراه با آب انگور و آبمیوه های طبیعی دارای قند طبیعی به منظور جذب بهتر توصیه میشود. البته در نظر داشته باشید که به دلیل ارتقای تکنولوژی تولید این ماده و به دلیل شکل میکرونایزد شده آن٬ در صورت مصرف با آب نیز مشکلی در جذب و هضم آن پیش نخواهد آمد.

در نتیجه همین ارتقا دانش و تکنولوژی در تولید بارگیری کراتین ها نیز امروزه منسوخ شده است و در دوز های معینی بدن در طول ۳ تا ۷ روز به میزان مناسبی کراتین دریافت مینماید و در نتیجه نیازی به بارگیری و ایجاد فشار مضاعف نخواهد داشت. کراتین در گوشت قرمز و دیگر مواد غذایی به صورت یک ماده طبیعی از منبع غذایی یافت میشود اما ورزشکاران به منظور دریافت حداکثری آن بدون دریافت مواد اضافی به تهیه مکمل کراتین روی می آورند. تحقیقات نشان داده است که در پی مصرف کراتین سطوح IGF-1 افزایش میابد.

مکمل های بدنسازی ورزشی

خرید بهترین و معتبرترین مکمل های بدنسازی ورزشی در وبسایت بادی من به آدرس اینترنتی www.bodyman.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا