دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

مهمترین فواید نوشیدن قهوه برای بدن چیست؟

شما می توانید یک ماگ مسافرتی را از قهوه پر کنید و در مسیرتان به سمت محل کار آنرا بنوشید، یا وقتی که برای پیاده روی روزانه می روید آن را همراه خود ببرید و از نوشیدنش لذت ببرید. تصور یک روز بدون قهوه واقعا سخت است، کافیین قهوه شما را خوشحال می کند، واقعا انرژی زیادی در یک فنجان قهوه وجود دارد. اما آیا نوشیدن قهوه برای شما مفید است؟

خبر خوبی برایتان داریم، مطالعات پزشکی زیادی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدنی صبحگاهی قهوه می تواند انرژی سرشاری را وارد بدن تان کند، قهوه مملو از موادی است که به محافظت بدن در برابر بیماری های رایج از جمله بیماری آلزایمر و بیماری قلبی کمک کند.

کافئین اولین چیزی است که وقتی به قهوه فکر می کنید به ذهن می رسد. کارشناسان تغذیه از دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز می گویند،قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و سایر مواد فعال است که ممکن است التهاب داخلی را کاهش داده و در برابر بیماری ها از بدن شما محافظت کند.

نوشته های مشابه

فواید نوشیدن قهوه برای سلامتی 

قهوه شما مزایایی فراتر از افزایش انرژی به شما می دهد. در اینجا مهمترین مواردی که قهوه می تواند بر سلامت شما تأثیر مثبت بگذارد آورده شده است:

قهوه باعث افزایش طول عمر می شود

مطالعات اخیر نشان داده است که افرادی که قهوه می نوشند کمتر در معرض مرگ ناشی از برخی از علل اصلی مرگ در جامعه هستند: بیماری هایی از جمله گرفتگی عروق کرونر قلب ، سکته مغزی ، دیابت و بیماری کلیوی .

بدن شما ممکن است گلوکز (یا قند) را بهتر تجزیه کند.

مطالعات نشان می دهد افرادی که قهوه بیشتری می نوشند کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

کمتر احتمال دارد به نارسایی قلبی مبتلا شوید.

نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه در روز ممکن است به جلوگیری از نارسایی قلبی کمک کند ، زمانی که قلب ضعیف در پمپاژ خون کافی به بدن مشکل دارد.

کمتر احتمال دارد به بیماری پارکینسون مبتلا شوید.

کافئین نه تنها باعث می شود افراد احتمال کمتر ابتلا به بیماری پارکینسون مرتبط است ، بلکه ممکن است به افرادی که این بیماری را دارند کمک کند تا حرکات خود را بهتر کنترل کنند.

باعث بهبود عملکرد کبد می شود

به نظر می رسد هم قهوه معمولی و هم قهوه بدون کافئین اثر محافظتی روی کبد شما دارند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که قهوه می نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند، احتمال بیشتری دارد که سطح آنزیم کبدی در محدوده سالم داشته باشند.

DNA شما قوی تر خواهد شد

قهوه برشته تیره شکستگی در رشته های DNA را کاهش می دهد، که به طور طبیعی اتفاق می افتد اما اگر توسط سلول های شما ترمیم نشود می تواند منجر به سرطان یا تومور شود.

احتمال ابتلای شما به سرطان روده بزرگ بسیار پایین خواهد آمد.

از هر ۲۳ زن یک نفر به سرطان روده بزرگ مبتلا می شود. اما محققان دریافتند افرادی که قهوه می‌نوشند – بدون کافئین یا معمولی – 26 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان کولورکتال هستند .

ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهید.

تقریبا دو سوم آمریکایی هایی که مبتلا به آلزایمر هستند زن هستند. اما کافئین موجود در دو فنجان قهوه ممکن است محافظت قابل توجهی در برابر ابتلا به این بیماری ایجاد کند. در واقع، محققان دریافتند که زنان 65 ساله و بالاتر که دو تا سه فنجان قهوه در روز می‌نوشند، کمتر به زوال عقل مبتلا می‌شوند.

احتمال سکته مغزی شما زیاد نیست.

برای زنان، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز با کاهش خطر سکته مغزی مرتبط است که چهارمین علت مرگ در زنان است.

5 تعویض غذای سالم برای قلب

وقتی نوبت به سلامت قلب شما می‌رسد، انتخاب‌های کوچک و روزمره شما هستند که می‌توانند بیشترین تأثیر را بر سلامت آینده شما داشته باشند. ایساتو ایسوک، متخصص تغذیه در بیمارستان جانز هاپکینز، پنج تنظیم ساده را پیشنهاد می کند که می توانید برای کمک به تقویت سلامت قلب خود انجام دهید.

نوشیدن قهوه

نوشیدن روزانه چقدر قهوه برای زنان بی خطر است؟

مصرف قهوه بسیار مفید است اما مصرف بیش از حد قهوه کافئین دار می تواند شما را عصبانی کند و باعث شود:

  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش فشار خون
  • اضطراب
  • مشکل در به خواب رفتن

بنابراین، چه مقدار قهوه برای نوشیدن مناسب است؟

طبق دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها، نوشیدن سه تا پنج فنجان قهوه در روز با حداکثر مصرف 400 میلی گرم کافئین برای اکثر زنان بی خطر است.  محتوای کافئین بسته به نوع قهوه می تواند متفاوت باشد، اما یک فنجان 8 اونسی متوسط ​​95 میلی گرم دارد.

اما اگر باردار یا شیرده هستید، قوانین متفاوت است. قبل از افزودن کافئین به رژیم غذایی خود با پزشک متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید. اگر قهوه باعث عصبانیت شما می شود، مراقب باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید: تحمل کافئین برای همه متفاوت است. هنوز هم می توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه در روز یا حتی بدون کافئین، برخی از فواید بالقوه قهوه بر سلامتی را دریافت کنید.

مصرف قهوه

همچنین، به یاد داشته باشید که آنچه به قهوه خود اضافه می کنید می تواند تفاوتی در میزان سالم بودن نوشیدنی ایجاد کند. به جای مصرف خامه و شکر، سعی کنید تا دو قاشق غذاخوری شیر، جایگزین شیر یا نصف و نیم به آن اضافه کنید و از ادویه ها و طعم دهنده های طبیعی شیرین استفاده کنید. سعی کنید ¼ قاشق چایخوری از مواد زیر را برای طعم بیشتر هم بزنید:

  • عصاره وانیل
  • هل
  • دارچین
  • پودر کاکائو

در حالی که قهوه بخشی لذت بخش از سبک زندگی شماست، عوامل دیگری نیز وجود دارند که تاثیر بیشتری بر سلامت شما می گذارند، مانند خوردن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش و حفظ وزن سالم. اما نوشیدن قهوه افزودنی لذت بخش به آن عوامل کلیدی سلامت است.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا