دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

دکوراسیون داخلیطراحی داخلیمعماری و دکوراسیون

چگونه طراحی اتاق پذیرایی مدرن خود را انجام دهیم

دکوراسیون منزل همیشه برای اهالی آن جزء موضوعات جذاب و دوست داشتنی و البته بسیار دشوار محسوب می شود. شاید مهم ترین و البته، دشوارترین قسمت طراحی، نحوه چیدمان اتاق پذیرایی باشد. اتاق پذیرایی شما، ویترین سلیقه و خانه شما است و نحوه چیدمان آن معرف شخصیت افراد خانه می باشد. دکوراسیون اتاق پذیرایی تاثیر به سزایی در چیدمان سایر قسمت های خانه نیز دارد پس باید به بهترین شکل ممکن و البته مطابق با سلیقه خودتان آن را بچینید. این روزها اتاق پذیرایی مدرن بسیار مد شده است و طرفداران بسیاری دارد. ما در این مطلب سعی خواهیم کرد چند چیدمان جذاب را برای داشتن اتاق پذیرایی مدرن به شما عزیزان معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه می توانیم اتاق پذیرایی مدرن خود را داشته باشیم؟

اتاق پذیرایی قسمتی از منزل است که بیش از سایر نقاط خانه در معرض دید بوده و در طول روز نیز، استفاده بیشتری از این قسمت از منزل می شود. پس امروزه سعی افراد و به ویژه زوج های جوان و حساس بر این است تا با داشتن یک اتاق پذیرایی مدرن و تماشایی، حسن سلیقه، خلاقیت و متفاوت بودن خود را نشان دهند.

1) ابعاد اتاق پذیرایی خود را در نظر بگیرید

مهم ترین نکته در هنگام چیدمان وسایل، توجه به ابعاد، بزرگی یا کوچکی اتاق پذیرایی است. همانطور که می دانید، نقشه هایی که در سر دارید باید متناسب با اندازه فضایی که در اختیار دارید باشد وگرنه جلوه خوبی نخواهد داشت، به بیانی ساده تر، چیدمان اتاق پذیرایی بزرگ و کوچک با یکدیگر تفاوت های عمده ای دارند، بنابراین حتما این نکته مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. برای مثال یک دست مبلمان 6 نفره را به دو قسمت 2 و 4 نفره تقسیم کنید.

اتاق پذیرایی مدرن
ترکیب چراغ ها و آباژورهای زیبا با مبلمان چند بخشی که با رنگ دیوار مجاور هماهنگ شده اند.

2) تلویزیون و مبلمان، مهم ترین اجزا در یک اتاق پذیرایی مدرن

تلویزیون و مبلمان شما از اجزا بسیار پر کاربرد شما در طول روز خواهند بود پس بهترین کار ممکن این است که ابتدا جای این دو وسیله در اتاق پذیرایی را مشخص کنیم، سپس سایر وسیله ها را طوری بچینیم تا مناسب ترین دکوراسیون را داشته باشیم. استفاده از مبلمان بزرگ و جا دادن تلویزیون در درون دیوار، به زیبایی اتاق پذیرایی شما کمک بسیاری خواهند کرد. چیدمان مبلمان به صورت ال، کمک بسیاری به زیبایی اتاق پذیرایی شما خواهد کرد. به یک بار امتحان کردنش می ارزد.

اتاق پذیرایی مدرن
ایجاد فضای گرم و دلنشین در کنار شومینه و استفاده از آباژورهای فانتزی در نورپردازی.

3) رنگ کفپوش و دیوار ها، اهمیت فوق العاده ای دارند

در هنگام وارد شدن به هر خانه ای، اولین فاکتوری که جلب توجه می کند، رنگ کفپوش ها و دیوار ها خواهند بود. انتخاب رنگ بندی مناسب تاثیر به سزایی در فضای اتاق پذیرایی خواهد گذاشت و رنگ هایی که انتخاب می کنید باید باهم همخوانی و مطابقت داشته باشند. اگر اتاق پذیرایی شما از نظر ابعاد کوچک است، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های روشن به خصوص رنگ سفید است، رنگ سفید زوایا را بزرگ  تر نشان می دهد و کمک زیادی به زیبایی اتاق پذیرایی شما خواهد کرد. بهتر است رنگ کفپوش کمی تیره تر از رنگ دیوارها باشد، در این صورت فضای اتاق متعادل تر جلوه خواهد کرد. از نقش اساسی و مهم نورپردازی نیز غافل نشوید، یک نورپردازی عالی و مناسب، نشانگر خلاقیت و ابتکار شما خواهد بود. با کمک لوسترهای مدرن و آباژورهای زیبا، نورپردازی ایده آلی برای اتاق پذیرایی مدرن خود ایجاد کنید.

اتاق پذیرایی مدرن
استفاده از نورپردازی مدرن و تزئیین دیوارها توام با نورپردازی مخفی یک فضای کاملاً مدرن برای این اتاق پذایریی به ارمغان آورده است.

4) از تزئین دیوار ها غافل نشوید!

یکی دیگر از جلوه های داشتن یک اتاق پذیرایی مدرن، داشتن دیوارهایی با تزئینات زیبا و چشم نواز است. دیوارهای خالی ابداً توصیه نمی شوند. برای تزئین دیوار ها راه های بسیار متنوع و گوناگونی وجود دارد. برای مثال می توانید از انواع کاغذ دیواری ها، پوستر های دو بعدی و سه بعدی، کشیدن نقاشی بر روی دیوار، باکس های هنری، تابلوهای نقاشی و حتی گل و گیاهان برای تزئین دیوار های اتاق پذیرایی استفاده کنید. با اضافه کردن تنها چند گل و گیاه، شادابی و طراوت را برای افراد خانواده و محیط خانه خود به ارمغان بیاورید.

اتاق پذیرایی مدرن
استفاده از تابلوهای نقاشی جهت تزئیین دیوارها

5) از جزئیات غافل نشوید!

حتی کوچک ترین مسائل و جزئیاتی که شاید برای شما بی اهمیت جلوه کنند، در طراحی یک اتاق پذیرایی مدرن و شیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهند بود. برای مثال به جای بخاری یا شوفاژ، از شومینه های مدرن و زیبا استفاده کنید تا متفاوت تر به نظر برسید! یا از فرش ها و قالیچه هایی با طرح های سه بعدی و رنگ های زنده استفاده کنید. کوسن های رنگارنگ استفاده کنید و یک کتابخانه چوبی به اتاق نشیمن خود اضافه کنید. از طرح و رنگ پرده ها غافل نشوید و آن ها را مطابق با رنگ فرش و یا مبلمان خود انتخاب کنید، خواهید دید که این جزئیات کوچک چه انسجام و اتحاد مثال زدنی را در اتاق پذیرایی مدرنتان به شما خواهد بخشید. شما هیچ محدودیتی در تزئین اتاق پذیرایی مدرن خود نخواهید داشت.

اتاق پذیرایی مدرن
استفاده از تصاویر سه بعدی در تزئیین دیوارهای اتاق پذیرایی

سخن آخر

همان طور که با ما همراه بودید، در چیدمان و دکوراسیون یک اتاق پذیرایی مدرن هیچ محدودیتی متوجه حال ما نیست و دستمان کاملا باز است. شما می توانید تا جایی که دوست دارید دکوراسیون اتاق پذیرایی خود را شخصی سازی کنید. همان طور که گفتیم از جزئیات هرچند که کوچک جلوه دهند، غافل نشوید تا یک اتاق پذیرایی مدرن و شیک، به سبک خودتان داشته باشید و متفاوت به نظر بیایید. امیدواریم این مطلب از مجله تخصصی پروماگ پاره ای از مشکلات و سردرگمی هایتان را چاره کرده و در مدیریت وقتتان به شما کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا