دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تجهیزات منزل

کالاهای خواب و ویژگی استاندارد آنان

اهمیت خواب و کیفیت آن بر همگان آشکار است، خواب کافی و مفید یکی از مهمترین نیاز های انسان است. به هر میزان که کیفیت خواب بهتر باشد، کارایی در طول روز بهتر است و سلامت انسان در گرو خواب با کیفیت است؛ خواب با کیفیت نیز در گرو کالای خواب استاندارد است. کالای خواب شامل تشک، لحاف، رو تختی، محافظ تشک، بالش، پتو و ملحفه است. برای داشتن خواب با کیفیت بهتر است ویژگی ها و جنس متناسب با سلیقه خود را بشناسید. در این مقاله همراه ما باشید تا با مشخصه های کالای خواب استاندارد و با کیفیت آشنا شویم.

کالای خواب مرغوب باید بتواند محیطی آرامش بخش برای شما فراهم کند و علاوه بر آن نیز بتواند از نظر جسمی تاثیر مثبتی روی شما داشته باشد.

محیط خواب شما باید شامل انواع کالای خواب استاندارد باشد تا در مجموع برای شما خواب با کیفیتی را همراه داشته باشد. فرض کنید شما از تشک دنلپ با کیفیت یا تشک رویال استفاده می کنید؛ اما بالش شما نامرغوب است. این امر میتواند باعث بروز عارضه های مفصلی و یا گردن درد شود.

نوشته های مشابه

ویژگی های مهم یک کالاهای خواب استاندارد :

  • الیاف با کیفیت و مناسب (پنبه طبیعی و پر)
  • جذب رطوبت بالا
  • رعایت استاندارد جهانی
  • الیاف با کیفیت و مناسب (پنبه طبیعی و پر)
  • تنوع در رنگ و طرح

اجزای کالای خواب با کیفیت

دانش و آگاهی در مورد کالاهای خواب و  ویژگی هر کدام، به شما در هنگام خرید تشک کمک خواهد کرد. این اجزا به شرح زیر است.

  • روتشکی

ملحفه ای کش دار که محافظ تشک در برابر آلودگی هاست. روتشکی ها در انواع و طرح و جنس های مختلف در بازار ارائه می شوند. رو تشکی ها به علت طرحی که دارند به راحتی به روی تشک کشیده می شوند و قابل تعویض و شستشو خواهند بود. استفاده از این رو تشکی ها برای تشک رویال و تشک رویا بسیار ساده تر از رو تشکی های معمولی است. در هنگام خرید توجه به قیمت نمایندگی تشک رویال و رو تشکی از نخی بودن آن مطمئن شوید، رو تشکی باید متناسب با ضخامت و اندازه تشک تهیه شود.

  • روتختی

روپوش تخت وسیله ای برای پوشاندن تخت خواب است. در تهیه این کالای خواب، زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا لبه های این پارچه تا روی زمین کشیده شده و به گونه ای پوششی برای تمیز نشان دادن تخت است.

ویژگی های روتختی

  • ملحفه

کسانی که از لباس خواب استفاده نمی کنند معمولا ملحفه ای روی خود انداخته و بعد از پتو استفاده میکنند. زیرا ملحفه ها با جنس و سبکی که دارند به راحتی قابل شستشو بوده و برای پاکیزگی بیشتر میتوان از آنها استفاده نمود.

  • تشک

 انواع مختلفی از تشک در بازار اراِئه و تولید میشود یکی از بهترین تشک هایی که سالانه پرفروش ترین نوع تشک است، تشک رویا است. تشک رویال با بهره گیری از تجهیزات مدرن و فناوری جدید تشک هایی را مخصوص ارگونومی انسان تولید میکند. این مشخصه باعث متمایز شدن این تشک با تشک های دیگر شده است. تشک دنلپ نیز یکی از تشک های با کیفیت محسوب می شود.

تولید محصولاتی با انواع تشک های فنری، طبی و یا ترکیب فوم و فنرکه پاسخگوی سلیقه طیف متنوعی از افراد در هر رنج سنی مشخصه اصلی تشک رویال است. تشک رویا در سه بسته بندی اصلی تقسیم شده که هر کدام با توجه به نیاز و قیمت میتواند تشک مورد علاقه شما باشد.

  1. تشک رویا بونل
  2. تشک رویا مدیکال
  3. تشک رویا اولترا

تشک رویا به تازگی نیز نمونه های با کیفیت با ویژگی های خاص را به بازار ارائه کرده است. که میتوان به دو نمونه از حرفه ای ترین آنها یعنی تشک رویا مدیکال پلاس و تشک رویا اولترا اشاره کرد.

اما با ما باشید تا با انواع دیگر کالای خواب آشنا شوید. برای استعلام قیمت تشک خواب یا خرید تشک طبی به سایت خوابستان مراجعه کنید.

خواب راحت و تشک  مخصوص برای نوجوان

 میزان خواب برای هر فردی متفاوت است هر فردی به طوذ متوسط یک سوم از وقت خود را در شبانه روز صرف خواب می کند. اهمیت خواب بر همگان اشکاراست. حتما برای شما هم پیش آمده است که نتوانستید یک شبانه روز بخوابید و روز بعد عوارض این عمل را به چشم خواهید دید.

به طور کل خواب تنها کافی نیست و چیزی که اهمیت دارد علاوه بر کمیت آن، کیفیت خواب نیز است. اهمیت این کیفیت بر روی سنین نوزادی و سنین نوجوانی بیشتر است. در مقاله همراه ما باشید تا خصوصیات مهم تشک نوزاد، تشک نوجوان و تشک تک نفره را بدانیم و با انتخاب یک تشک مناسب برای فرزاندانمان، خوابی عالی برای آنها فراهم آوریم.

  • تشک نوجوان

انتخاب تشک مناسب برای کودکان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در این برهه سنی خواب یکی از مهم ترین عوامل رشد کودک است. اگر خواب آنها کیفیت درستی نداشته باشد ممکن است در آنها اختلالات بد خوابی یا کم خوابی ایجاد کند. تشک های خوشخواب انواع مختلی دارند که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند برای رده سنی خاصی مناسب هستند. تشک نوجوان نیز باید خصوصیات خاصی داشته باشد که در اینجا با این ویژگی ها آشنا خواهیم شد.

  • ابعاد تشک

همه ما میدانیم که رشد قدی فرزندانمان در دوره کودکی و نوجوانی بسیار متغیر است. بهتر است پیش لاز شروع دوره نوجوانی تشکی متناسب با دوره جوانی او تهیه کرده چون در غیر ایتن صورت محبور به تعویض مکرر تشک شده و هزینه زیادی باید برای آن بپردازید. بهتر است  خرید تشک نوزاد را فقط به ابعاد مناسب تا دو سالگی او نیز تهیه کنید. پس بهتر است برای کودک خود یک تشک یک نفره با ابعاد 200 در 90 سانتی متر تهیه کنید. این سایز از تشک یک نفره این اجازه را به کودک شما خواهد داد که فضای لازم را برای خواب داشته باشد.

  • نرمی تشک

کودکان به علت وزن کمی که دارند میتوانند از تشک های فنری استفاده کنند، زیرا نرمی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورند و در این صورت کودکان دچار خشکی بدن پس از خواب نخواهند شد. حتی کودکان زیادی علاقه بسیاری برای فنری بودن تخت خود دارند که باعث شادی آنها خواهد شد.

  • ارتفاع تشک

ضخامت تشک نوجوان شما باید به گونه ای باشد که کودک به راحتی بتواند از آن بالا برود و نباید آنقدر کم باشد که باعث سختی و سفتی تشک تک نفره باشد. حدود 20 تا 25 سانتی متر ارتفاع مناسبی برای تشک نوجوان است. در تشک نوزاد این مقدار باید خیلی کم باشد تا اگر نوزاد تحرکی داشته باشد باعث افتادن نوزاد نشود چون در این صورت باعث آسیب رسیدن به او خواهد شد.

  • سایز تشک

تشک باید متناسب با ابعاد تخت خواب نوجوان باشد. به هیچ وجه نباید از تشک تک نفره متفاوت با سایز تخت استفاده کرد.

اما بدانید از ویژگی های اصل بودن تشک خواب و معرفی انواع تشک رویال

  • ضد حساسیت بودن تشک

نوجوانان حساسیت بسیاری برای پوست خود هستند زیرا در سن بلوغ هستند. در سن بلوغ نیز حساسیت های پوستی آنها را دچار تشویش روحی میکند در نتیجه استفاده از تشک‌هایی با روکش ضد حساسیت برای خرید تشک نوجوان امری مهم است.

  • سطح تشک

برخلاف بزرگسالان که روکش تشک آنها با طرح های متفاوت در بازار ارائه میشود بهتر است برای تشک نوجوان از تشک تک نفره طرح ساده ی بدون طرح و صاف استفاده شود تا کودک شما در هنگام خواب هیچ تنشی را تجربه نکند.

  • تشک مناسب نوجوان

پیشنهاد کلی ما برای تشک نوجوان استفاده از تشک های طبی فنری است که می‌تواند در دوره حساس زندگی آنها خوابی راحت را به چشم هایشان بیاورد.

منبع: تشک رویال خوابستان


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا